تغییر شکل ناخن نشانه کدام بیماری است؟

به گزارش وبلاگ اندورید، تغییر شکل ناخن ها می تواند نشانه بیماری و کمبودی در بدن باشد که باید آن را جدی گرفت.

تغییر شکل ناخن نشانه کدام بیماری است؟

بعضی بیماری ها با تغییر شکل ناخن همراه هستند. گاهی تغییر جدیدی که در شکل ظاهری ناخن های دست ایجاد می گردد می تواند نشانه ای از کمبود ریزمغذی ها در بدن باشد. با وبلاگ اندورید همراه باشید تا علت تغییر شکل ناخن و راهکار درمان آن را آنالیز کنیم.

شیارهای روی ناخن

اگر ناخن شما اخیرا دچار شیارهای برجسته عمودی شده، بهتر است مصرف سبزیجات برگ سبز را افزایش دهید. برای حفظ حدبیشتری مواد این سبزیجات بهتر است آن ها را به شکل بخارپز مصرف کنید. استفاده از مکمل های ویتامین D و B نیز مفید خواهد بود. گاهی این شیارها به صورت همیشگی و طبیعی روی ناخن ها وجود دارند که در این صورت عواملی مانند وراثت و ژنتیک در آن دخیل هستند.

قاشقی شدن ناخن ها

قاشقی شدن ناخن ها نیز یادآوری می نماید که از مکمل آهن بهره ببرید. آنالیز اختلالات احتمالی قلبی-ریوی را هم در نظر بگیرید و از قلم نیاندازید که همواره مشورت با پزشک برترین راه است.

سرعت پایین رشد ناخن ها

رشد کم ناخن ها نیز می تواند با مصرف روزانه هویج، کدوحلوایی، جوانه شبدر و مکمل آهن افزایش یابد.

لکه های سفیدروی ناخن

بیشتر مردم فکر می نمایند وجود لکه های سفید روی ناخن به علت کمبود کلسیم است. در واقعیت پیدا شدن لکه های سفیدرنگ روی سطح ناخن برخلاف تصور عموم، نشان دهنده کمبود پروتئین در بدن است که با مصرف انواع گوشت، تخم مرغ و حبوبات قابل جبران است.

حفظ سلامت ناخن ها

برای حفظ سلامت ناخن های خود، همواره آن ها را تمیز نگه دارید. معمولا مسائل ناخن از میکروب ها و باکتری ها آغاز می شوند، پس اگر قصد دارید ناخن های بلند و سالمی داشته باشید باید به صورت روزانه ناخن های خود را تمیز کنید و پس از شست وشو دست ها حتما ناخن ها را خشک کنید. البته در این کار زیاده روی نکنید؛ ناخن هایی که دائما با آب شسته می شوند، به راحتی قابل شکستن هستند. برای مثال بهتر است برای شست وشوی ظروف از دستکش بهره ببرید.

پیشنهاد مطالعه: ازشما دعوت می کنیم مطلب چرا کلیه ها کوچک می شوند؟ را بخوانید.

منبع: پیام دلتا

به "تغییر شکل ناخن نشانه کدام بیماری است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تغییر شکل ناخن نشانه کدام بیماری است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید