ترامپ صحبت با رئیس جمهوری اوکراین درباره بایدن را تأیید کرد

به گزارش وبلاگ اندورید به نقل از بی بی سی، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا تایید کرد که حدود 2 ماه پیش، در جریان مکالمه تلفنی با ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین درباره جو بایدن و پسرش که عضو هیات مدیره یک شرکت گاز اوکراینی است، صحبت نموده است.

ترامپ صحبت با رئیس جمهوری اوکراین درباره بایدن را تأیید کرد

رئیس جمهوری آمریکا در این خصوص به وبلاگ اندورید گفت که تماس تلفنی وی در روز 25 جولای با زلنسکی برای تبریک بوده است؛ اما او به مساله فساد نیز اشاره نموده است.

ترامپ در این باره تاکید نمود که به هیچ عنوان کار اشتباهی انجام نداده است.

موضوع مکالمه تلفنی رؤسای جمهوری دو کشور در رسانه های آمریکایی به موضوعی جنجالی تبدیل شده است.

این در حالیست که آدام شیف رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا دیروز یکشنبه در سخنانی اعلام نموده بود: اگر گزارش ها درباره فشار دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به همتای اوکراینی خود برای تحقیق و تفحص از جو بایدن درست باشد، تنها راهکار ممکن می تواند استیضاح وی باشد.

لازم به ذکر است،رسانه های اعلام نموده بودند که رئیس جمهوری آمریکا در تماسی تلفنی با ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین او را تحت فشار قرار داده است تا درباره هانتر پسر جو بایدن که مدیر یک شرکت گاز در اوکراین است، تحقیق کند.

بر اساس این اطلاعات ترامپ در این تماس تلفنی که در 25 جولای انجام شده 8 بار به زلنسکی گفته است که با رودی جولیانی وکیل وی برای انجام این تحقیق همکاری کند.

ترامپ اصرار داشته است که بداند آیا بایدن بعنوان معاون رئیس جمهوری در دوران باراک اوباما از مقامش برای فشار به اوکراین سوء استفاده نموده است یا خیر.

در پی افشای این اطلاعات درباره مکالمه رهبران آمریکا و اوکراین، جو بایدن نامزد انتخابات درون حزبی دموکرات ها روز آدینه در بیانیه ای از کاخ سفید خواست که متن کامل مکالمه میان دونالد ترامپ و زلنسکی را منتشر کند.

از سوی دیگر دموکرات های کنگره آمریکا تحقیقاتی را شروع نموده اند تا تعیین گردد آیا ترامپ و رودی جولیانی وکیل شخصی ترامپ کوشش نموده اند با فشار بر دولت اوکراین اطلاعاتی کسب نمایند که به انتخاب مجدد ترامپ در سال 2020 یاری کند.

جولیانی وکیل شخصی ترامپ روز پنجشنبه به سی ان ان گفت که او از دولت اوکراین خواسته است که درباره هانتر بایدن پسر جو بایدن تحقیق کند.

جولیانی گفته است که جو بایدن در دوران مسئولیتش در دولت باراک اوباما کوشش نموده است که دادستان اوکراین را در ارتباط با تحقیق درباره معاملات پسرش تحت فشار قرار دهد. جو بایدن و پسرش این اتهام را رد نموده اند.

روزنامه واشنگتن پست روز چهارشنبه فاش نموده بود که یک مامور اطلاعاتی به دنبال وعده نگران نماینده دونالد ترامپ به یک رهبر خارجی تصمیم گرفته است از رئیس جمهوری به بازرس کل سازمان های اطلاعاتی آمریکا شکایت کند.

گفته می گردد که دونالد ترامپ از زلنسکی خواسته است درباره پسر جو بایدن تحقیق کند تا در قبال آن آمریکا از اوکراین حمایت نظامی نماید.

ادعایی که دونالد ترامپ آنرا رد نموده و اتهامی تمسخرآور توصیف نموده است.

رئیس جمهوری آمریکا با اشاره به اینکه او با رهبران کشورها بطور متعارف تبادل نظر می نماید گفته است که این شکایت یک بازی سیاسی است با این حال او افزوده است که درباره فعالیت های اقتصادی جو بایدن باید تحقیقاتی صورت گیرد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "ترامپ صحبت با رئیس جمهوری اوکراین درباره بایدن را تأیید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ صحبت با رئیس جمهوری اوکراین درباره بایدن را تأیید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید