ترامپ نشست جی7 را به تعویق انداخت

به گزارش وبلاگ اندورید، مهر نوشت:رئیس جمهور آمریکا می گوید نشست جی7 را به سرانجام سال موکول می نماید حال آنکه فکر می نماید این قالب سیاسی-اقتصادی دیگر کارآمد نیست و باید کشورهای بیشتری در آن دخیل باشند.

ترامپ نشست جی7 را به تعویق انداخت

به نقل از بی بی سی، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا از قصد خود برای تعویق نشست جی 7 (هفت کشور صنعتی جهان) اطلاع داد.به این ترتیب، این نشست که قرار بود اواخر ماه میلادی آینده (ژوئن) برگزار گردد، به ماه میلادی سپتامبر یا حتی دیرتر موکول می گردد.

ترامپ همچنین از افزایش لیست مدعوین اطلاع داد و گفت از استرالیا، روسیه، کره جنوبی و هند نیز برای پیوستن به این جمع دعوت می نماید.به گفته وی، جی7 در قالب فعلی یک گروه منسوخ شده تلقی می گردد و نمی تواند نماینده پیشرفته ترین اقتصادهای جهان باشد.

البته معلوم نیست قصد وی از افزایش لیست مدعوین، ایجاد تغییر دائمی در گروه جی7 باشد یا خیر.

وی سال گذشته پیشنهاد داده بود روسیه با توجه به اهمیت راهبردی که دارد مجددا به این گروه بپیوندد. لازم به ذکر است روسیه پیشتر و قبل از ضمیمه کردن کریمه به خاک خود، در این گروه که آن موقع جی8 نامیده می شد، حضور داشت.

در حال حاضر این گروه شامل آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان، ایتالیا، کانادا و ژاپن است. اضافه شدن کشورهای جدید به این گروه، غیبت چین از جمع اقتصادهای برتر جهان را بیش از پیش نمایان می نماید و این برآورد را مطرح می نماید که شاید ترامپ میخواهد آن را به بلوکی برای تقابل با پکن تبدیل کند.

در همین ارتباط یکی از سخنگویان کاخ سفید می گوید ترامپ میخواهد موضوع چین را در نشست سال جاری مطرح کند.

لازم به ذکر است واشنگتن در حال حاضر علاوه بر اتهامات تجاری، چین را به پنهان کاری درباره شیوع کووید 19 و همچنین کوشش برای منحرف کردن فرایند انتخاباتی آمریکا متهم می نماید.

2323

منبع: خبرآنلاین

به "ترامپ نشست جی7 را به تعویق انداخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ نشست جی7 را به تعویق انداخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید