بلک واتر در تدارک ایجاد ارتش مزدور در ونزوئلا است

به گزارش وبلاگ اندورید، منابع مطلع به خبرگزاری رویترز گفته اند اریک پرینس مؤسس شرکت امنیتی بلک واتر آمریکا که از حامیان سرسخت دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور نیز هست؛ به دنبال پیشبرد طرحی برای اعزام ارتشی خصوصی به ونزوئلا است تا دولت نیکلاس مادورو رئیس جمهوری مشروع این کشور را ساقط کند.

بلک واتر در تدارک ایجاد ارتش مزدور در ونزوئلا است

ظاهراً پرینس طی ماه های گذشته به دنبال جلب حمایت اقتصادی و سیاسی برای انجام این عملیات بوده و در جریان نشست های خصوصی در آمریکا و اروپا، طرح خود را بر مبنای استخدام 5 هزار نیرو از جانب خوان گوایدو سرنموده مخالفان دولت و رئیس جمهوری خودخوانده ونزوئلا تعریف نموده است.

حتی تاریخ بعضی از این نشست ها به اواسط ماه میلادی جاری (آوریل) بازمی گردد.

تاکنون گرت مارکیز سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید به سوالات پیرامون این مسئله پاسخی نداده است. سخنگوی گوایدو هم مدعی است درباره مسائل امنیتی با پرینس صحبتی نشده است.

این در حالی است که کارشناسان امنیتی چنین طرحی را دور از دسترس و بسیار خطرناک توصیف می نمایند چرا که ممکن است به جنگ داخلی در ونزوئلا منجر گردد.

اما طبق گفته منابع مطلع، طرح پرینس شامل جمع آوری اطلاعات لازم و سپس، اعزام 4 تا 5 هزار نیروی مزدور از کلمبیا و دیگر کشورهای آمریکای لاتین برای اجرای عملیات های ثبات زدا در خاک ونزوئلا است.

این در حالی است که چین و روسیه به عنوان اعضای دائم شورای امنیت درباره هرگونه مداخله نظامی در ونزوئلا هشدار داده اند.

لازم به ذکر است گوایدو از تاریخ 3 بهمن 97 با برخورداری از حمایت آمریکا، مشروعیت مادورو را زیر سوال برد و عنوان ریاست جمهوری را از وی غصب کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "بلک واتر در تدارک ایجاد ارتش مزدور در ونزوئلا است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بلک واتر در تدارک ایجاد ارتش مزدور در ونزوئلا است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید