با 6 ابزار برتر و رایگان برای حل مسائل ویندوز 10 آشنا شوید

به گزارش وبلاگ اندورید، در این مقاله قصد داریم 6 ابزار برتر و رایگان برای حل مسائل ویندوز 10 را به شما معرفی کنیم تا با استفاده از آن ها بتوانید به تنهایی و بدون مراجعه به افراد مختصص اشکالات به وجود آمده سیستم خود را حل کنید. پس اگر از کاربران ویندوز 10 هستید و در پی راهی برای حل مسائل ویندوز خود می شد، خواندن این مقاله را از دست ندهید.

با 6 ابزار برتر و رایگان برای حل مسائل ویندوز 10 آشنا شوید

اگرچه اخیراً مایکروسافت ویندوز 11 را با قابلیت ها و طراحی تازه به صورت عمومی در اختیار کاربران خود قرار داد، اما بسیاری از کاربران به دلایلی همچنان از سیستم عامل ویندوز 10 روی سیستم خود بهره می برند. این سیستم عامل بر روی میلیون ها کامپیوتر، تبلت و گوشی هوشمند در سراسر دنیا نصب شده و یکی از محبوب ترین سیستم عامل ها محسوب می گردد. ویندوز 10، از زمان انتشارش و برخلاف نسخه های قدیمی این سیستم عامل دستخوش تغییرات زیادی شده اما به هر حال مانند هر سیستم عامل دیگری بی نقص نیست و مسائلی را نیز برای کاربرانش به وجود می آورد.

6 ابزار رجحان که در ادامه به معرفی آن ها خواهیم پرداخت به شما یاری خواهد نمود تا حجم بسیار زیادی از مسائل ایجاد شده ویندوز 10 را رفع کنید. اما قبل از معرفی این ابزارها باید به نکته مهمی توجه کنید.

سیستم خود را به روزرسانی کنید

قبل از نصب ابزارهای رفع کننده مسائل ویندوزتان، لازم است تا به مقوله به روزبودن سیستم عاملتان توجه کنید. اگرچه به روزرسانی ها گاهی می توانند مسائل غیرقابل پیش بینی را وارد سیستمتان کنند، اما این موضوع همیشه صدق نمی نماید و بیشتر اوقات، با آپدیت کردن سیستمتان می توانید حجم بسیاری زیادی از مسائل و باگ های آن را رفع کنید. پس همیشه به این موضوع توجه داشته باشید.

کلید های Win + I را فشار دهید تا پنل تنظیمات را باز کنید و به راستا Update & Security > Windows Update بروید. اگر آپدیتی برای دانلود و نصب در این بخش وجود دارد، این کار را انجام دهید و سپس سیستم خود را ری استارت کنید. اکنون می توانید با خیال راحت ابزارهای برتر حل مسائل ویندوز را روی سیستم خود نصب نموده و از کارایی آن ها لذت ببرید.

1. ابزار IOBit Driver Booster

ویندوز 10 سعی می نماید تا مقوله به روزرسانی درایورها را به برترین شکل ممکن مدیریت کند، اما توانایی انجام کامل این امر را ندارد و تنها گاهی اوقات برخی به روزرسانی های ضروری را به کاربران این سیستم عامل ارائه می دهد. بنابراین لازم است هنگام به وجود آمدن مسائل سخت افزاری، در اولین گام به آنالیز به روزرسانی درایورهای خود اقدام نمایید.

یکی از برترین راه ها برای آنالیز شرایط درایورهای ویندوز شما استفاده از ابزارهای رایگان به روزرسانی درایورهاست که در رابطه با این موضوع نرم افزارهای زیادی وجود دارد. اما یکی از برترین آن ها، ابزار IOBit Driver Booster است که کاربران با استفاده از آن می توانند به بیش از یک میلیون درایور ویندوز 10 دسترسی پیدا کنند. برای انجام این کار لازم است تا مراحل زیر را انجام دهید:

  1. ابتدا نرم افزار IOBit Driver Booster دانلود و نصب کنید. مطمئن شوید که تنها همین ابزار را نصب می کنید و از نصب هرگونه نرم افزار اضافه دیگر خودداری کنید.
  2. Driver Booster را باز کنید. در صفحه اول سه تب Outdated ،UpToDate و Action Center قابل مشاهده هستند. همانطور که از نام دو تب اول واضح است، شما می توانید از آن ها برای آنالیز شرایط و به روزرسانی درایورهای سیستم عامل خود بهره ببرید. از قسمت Action Center نیز می توانید برای دانلود سایر برنامه های IOBIT بهره ببرید.
  3. تب Outdated را انتخاب کنید. شما می توانید با استفاده از دکمه قرمزی که در آن جا می بینید، درایورهای مد نظر خود را به روزرسانی کنید، آن ها را به حالت قبلی خود برگردانید، یا آن ها را به طور کامل حذف کنید. Driver Booster به طور اتوماتیک درایورها را روی سیستم شما دانلود و نصب می نماید، اما ممکن است برای خاتمه مراحل نصب به راه اندازی مجدد سیستم احتیاج داشته باشید.

در نهایت باید اشاره نمود که این نرم افزار بسیار کاربردی قبل از به روزرسانی درایورهای سیستم شما یک نقطه بازیابی برای دسترسی های بعدی کاربران ایجاد می نماید. بعلاوه گزینه هایی برای خاموش کردن یا ری استارت کردن اتوماتیک سیستم پس از اتمام به روزرسانی درایورها در این نرم افزار دیده می گردد.

اگر به هر علتی نتوانستید، نرم افزار IOBit Driver Booster را نصب کنید می توانید از ابزار جایگزین Snappy Driver Installer بهره ببرید.

نرم افزار جایگزین: Snappy Driver Installer

Snappy Driver Installer (SDI)، یک نرم افزار کاربردی رایگان و متن باز است که با دارای بودن کامل ترین و تازهترین درایورهای سخت افزاری به شما این امکان را می دهد که به صورت آنلاین درایور مورد نظر خود را دانلود نموده و سپس در صورت احتیاج اقدام به نصب آن کنید.

پس از نصب و دانلود این نرم افزار به بخش Download Indexes Only رفته تا SDI به سرعت سیستم شما را اسکن کند و ببیند که کدام درایورها احتیاج به به روزرسانی یا نصب دارند. این نرم افزار پس از اسکن سیستم، فهرستی از درایورهای تازه را به شما ارائه می دهد. شما می توانید هر کدام از این درایورهایی که مد نظرتان هست را دانلود و نصب کنید یا با انتخاب همه موارد در منوی سمت چپ، همه درایورهای پیشنهادی را نصب کنید.

پیشنهاد می کنیم حتماً قبل نصب، یک نقطه بازیابی تازه ایجاد نموده و سپس به نصب درایورها بپردازید. فرآیند دانلود و به روزرسانی بسته به تعداد درایورها وسرعت اینترنت شما می تواند مدتی طول بکشد. بعد از نصب و اتمام درایورها سیستم خود را ری استارت کنید.

2. ابزار FixWin 10

نرم افزار FixWin 10 یکی از برترین ابزارهای رایگان حل مسائل ویندوز 10 است که با توجه به portable بودن آن، حجم بسیار کمی دارد. شما می توانید از این نرم افزار برای حل طیف گسترده ای از مسائل سیستم عامل خود بهره ببرید. این نرم افزار شش تب جداگانه دارد که شما می توانید بسته به نوع مشکل سیستم خود به بخش مد نظر خود مراجعه کنید. برای مثال در بخش file explorer می توانید مسائل مرتبط با file explorer را حل کنید. در بخش Internet & Connectivity، مسائل مرتبط با اینترنت و شبکه به راحتی حل خواهند شد. هر بخش آن حداقل به شما 10 روش برای حل مسائل ارائه می دهد که شما می توانید از آن ها بهره ببرید.

برخی از اقدامات ممکن است احتیاج به راه اندازی مجدد سیستم داشته باشد، که شما با کلیک بر روی دکمه Fix از این موضوع مطلع خواهید شد. ابزار های تعمیر این نرم افزار علاوه بر تعمیر مسائل ساده مانند ناتوان بودن در رفرش سازی آیکون Recycle Bin پس از هر پاک سازی، مسائل سخت تری مانند بازگیری دسترسی دوباره به Registry Editor را نیز به کاربران ارائه می دهند. بخش Additional Fixes ترفند هایی برای حل مسائلی نظیر اعلان Sticky Note و حذف آن به شما ارائه می دهد. بخش Troubleshooters نیز شما را به ابزار حل مشکل ویندوز 10 هدایت می نماید. باید اشاره نمود که گاهی اوقات استفاده از سیستم عیب یابی یکپارچه خود ویندوز می تواند مانع ایجاد مسائل بدتر در سیستم شما گردد.

3. ابزار Ultimate Windows Tweaker 4

سارنده نرم افزار Ultimate Windows Tweaker 4 همان سازنده نرم افزار FixWin 10 است که شما با تماشا رابط کاربری ساده هر دو نرم افزار می توانید به این موضوع پی ببرید. برخلاف نرم افزار FixWin 10 که به آنالیز مسائل ویندوز 10 می پردازد و به شما امکان می دهد آن ها را رفع کنید، کاربران با استفاده از این نرم افزار به سادگی قادر خواهند بود بیش از 170 بهینه سازی و تغییر تازه در رابط کاربری کلاسیک و مدرن سیستم عامل ویندوز 10 خود ایجاد کنند.

این افراد می توانند با استفاده از برنامه تنظیمات ویندوز 10، ویرایشگر رجیستری یا ویرایشگر Group Policy تغییرات مد نظر خود را روی این سیستم عامل اعمال کنند. قبل از آغاز، گزینه Create Restore Point را در سمت چپ پایین فعال کنید. تغییرات مورد نظر را اعمال نموده و سپس روی گزینه Apply در بخش پایینی کلیک کنید. گفتنی است که بخش Additional، نرم افزار Photo Viewer ویندوز 7 را به کاربران ارائه می دهد که می توانید از آن نیز بهره ببرید.

4. ابزار Windows Repair

نرم افزار Windows Repair (All in One) یکی دیگر از ابزارهای رایگان و بسیار کاربردی برای حل مسائل ویندوز 10 به شمار می رود که کاربران می توانند از آن برای حل بسیاری از مسائل ویندوز 10 بهره ببرند. توسعه دهنده این نرم افزار به شدت پیشنهاد می نماید که برای تاثیر بیشتر از این ابزار در حالت Safe Mode بهره ببرید. برای ورود آسان تر سیستم شما به این حالت، کلیدی به عنوان Reboot to Safe Mode در این نرم افزار تعبیه شده است.

کاربران می توانند با استفاده از بخش های متنوع تعمیرات این نرم افزار خطاهای ریجیستری و مجوزهای دسترسی فایل و بعلاوه مسائل مربوط به اینترنت اکسپلورر, برورزرسانی ویندوز، فایروال ویندوز و بسیاری از موارد دیگر را شناسایی و رفع کنند. ابزار Windows Repair بعلاوه شما را به وسیله ایجاد فرآیندهایی در خصوص تعمیر سیستمتان هدایت می نماید که این هدایت ها به طور اتوماتیک برنامه های Windows Check Disk (chkdsk) و System File Checker (sfc) را پوشش می دهند. نرم افزار Windows Repair این قابلیت را نیز دارد که تنظیمات اصلی ویندوز را به حالت اولیه بازگرداند. از دیگر قابلیت های کاربردی این نرم افزار می توان به حذف فایل های موقت، تعمیر سیستم فایل ها و تعمیر تنظیمات پروکسی اشاره نمود.

اگر هدایت ارائه شده، مسائل سیستم شما را حل نکرد، باید ریسک نموده و بخش Repairs را باز نمایید. در این بخش شش گزینه در اختیار شما واقع شده است. گزینه Open Repairs پنل تعمیرات را در اختیار شما قرار می دهد که روش هایی را برای تعمیر سیستمتان انجام خواهد داد. سایر گزینه ها نیز وظایف خاصی نظیر حذف بدافزارها، تعمیر فایل های خراب و به روزرسانی ویندوز را دنبال می کنند.

5. ابزار Windows Repair Toolbox

ویندوز 10 با وجود برخی مسائلی از آن گزارش می گردد، یک سیستم عامل عالی به شمار می آید و بسیاری از کاربران از کار با آن راضی هستند. در این میان افرادی نیز هستند که به علت نبود ابزارهای تخصصی تعمیرات در مواقع ضروری، همیشه گله هایی از این سیستم عامل دارند. اما باید بگوییم که نرم افزار Windows Repair Toolbox این مشکل را حل نموده است. کاربران با استفاده از ابزار Windows Repair Toolbox، همه ابزارهای لازم که برای تعمیر سیستمشان لازم است را دریافت خواهند کرد.

هنگامی که این نرم افزار را اجرا می کنید، ابزارهای مختلف تعمیر در بخش های جداگانه ای قرار گرفتند که متناسب با مشکل سیستمان می توانید به آن بخش مراجعه کنید. سپس برای استفاده از آن ها کافی است ابزار مد نظر خود را از فهرست نشان داده شده دانلود کنید. این نرم افزار ویژگی های کاربردی دیگری نیز دارد.

به عنوان مثال تب حذف بدافزار، بسیاری از روش های اسکن کردن و حذف بدافزار را در اختیار شما قرار می دهد. این نرم افزار بعلاوه می تواند اطلاعاتی جامع از سیستم نظیر نسخه ویندوز، دمای پردازنده، اندازه حافظه رم نصب شده را برای شما به نمایش بگذارد تا به اطلاعاتی دقیق از سیستم خود دسترسی داشته باشید. کاربران می توانند از گزینه Run Unattended نیز بهره ببرند که این قابلیت سیستم شما را بدون دانلود کردن ابزار خاصی مورد آنالیز و اسکن قرار می دهد. در مجموع می توان گفت که این نرم افزار با دارای بودن قابلیت های کاربردی بسیار، می تواند انتخاب خوبی برای تعمیر سیستم شما باشد.

6. ابزار O&O ShutUp10

همانطور که مایکروسافت هم از آن مطلع است، ویندوز 10 هنوز با مشکل کنترل حریم خصوصی کاربران دست و پنجه نرم می نماید. کنترل حریم خصوصی ویندوز 10 از زمان انتشار آن در سال 2015 پیشرفت های خوبی داشته، اما همچنان مسائلی نظیر ردیابی و گرداوری اطلاعات از کاربران مختلف گزارش می گردد. برخی از کاربران معتقدند همه سیستم عامل ها این حق را دارند که به اطلاعات کاربران دسترسی پیدا کنند و برخی دیگر نیز مخالف این کار هستند. اما ابزار و روش هایی نیز برای جلوگیری از دسترسی مایکروسافت و ویندوز به اطلاعات کاربران وجود دارد که نرم افزار O&O ShutUp10 یکی از آن ها است.

در اینکه دسترسی به اطلاعات کاربران به وسیله مایکروسافت نقض واقعی حریم خصوصی کاربران است، هیچ شکی نیست. اما آن ها به طور پیوسته روی این مقوله تأکید دارد که این اقدام آن ها صرفاً جهت نظارت دقیق بر عملکرد سیستم عامل و بهبود تجربه کاربری صورت می گیرد. این نرم افزار بسیار کاربردی 9 بخش مختلف دارد و هر کدام از آن ها تنظیمات حریم خصوصی مختلفی را به کاربران ارائه می دهند که بیشتر آن ها در ویندوز 10 به طور مستقیم قابل دسترسی نیستند. ShutUp10 قابلیت های ردیابی سیستم را به سادگی زدن یک کلید ساده غیرفعال می نماید.

نکته جالب اینجاست که هر گزینه ارائه شده در این نرم افزار، توضیحاتی را به همراه دارد تا کاربران بدانند که چه قابلیتی را غیر فعال می کنند و با غیرفعالسازی آن ممکن است عمکلرد چه بخش هایی از سیستم را مختل کنند. بنابراین همیشه پیشنهاد می کنیم که ابتدا توضیحات مربوط به هر گزینه را بخوانید و سپس نسبت به غیرفعال سازی آن ها اقدام نمایید. بعلاوه O&O ShutUp10 قابلیت Apply only recommended settings را نیز در اختیار کاربران قرار می دهد.

سیستم عامل ویندوز 10 اگرچه تازهترین سیستم عامل ارائه شده مایکروسافت نیست، اما هنوز هم کاربران بسیار زیادی از قابلیت های خوب آن بهره می برند. به وجود آمدن مسائل جزء جدایی ناپذیر سیستم عامل ها هستند که این مقوله در خصوص ویندوز 10 نیز صدق می نماید. در این مطلب ما 6 ابزار رایگان و برتر برای رفع مسائل ویندوز 10 را به شما معرفی کردیم و کوشیدیم در توضیحات مربوط به هر کدام به قابلیت های مثبت و منفی آن ها اشاره کنیم تا شما بتوانید با جمع بندی این مقاله، برترین ابزار را برای سیستمان انتخاب نموده و مسائل آن را به راحتی حل کنید. امیدواریم از خواندن این مطلب لذت برده باشید.

منبع: Makeuseof

منبع: دیجیکالا مگ

به "با 6 ابزار برتر و رایگان برای حل مسائل ویندوز 10 آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با 6 ابزار برتر و رایگان برای حل مسائل ویندوز 10 آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید