7 کار شگفت انگیز که در کرواسی باید انجام داد

به گزارش وبلاگ اندورید، کرواسی یکی از کشورهای فوق العاده با جاذبه های گردشگری بسیار است و از هر جاذبه ای با نمونه های بی نظیر در آن یافت می گردد. با خبرنگاران همراه باشید تا با 7 کار شگفت انگیزی که می توان در کرواسی انجام داد آشنا شوید.

7 کار شگفت انگیز که در کرواسی باید انجام داد

کرواسی کشوری در منطقه بالکان (Balkan) و در جنوب مرکزی اروپا است و مرکز آن زاگرب (Zagreb) است که بزرگترین شهر کرواسی محسوب می گردد. این کشور زیبا علاوه بر معروفیت در داشتن خطوط ساحلی فوق العاده و بی نظیر با آب های زلال، طبعیت بکر و قابل توجهی همراه با جاذبه های فرهنگی و تاریخی با بناهای باشکوه را دارد. کرواسی به علت هم مرزی با دریای آدریاتیک (Adriatic Sea) سواحل منحصربه فردی دارد و بعلاوه چندین پارک طبیعی را شامل می گردد. چشم انداز ها مدیترانه ای با تاکستان های انگور، باغ های سبز زیتون و شهرهای قرون وسطایی آن را به جاذبه گردشگری بی بدیل تبدیل نموده است. در این مقاله 7 کار فوق العاده ای که باید در کرواسی انجام داد را معرفی می کنیم تا با طعم جدیدی از گردشگری در اروپا آشنا شوید.

1. قدم زدن بر روی دیوار دوبروونیک

دوبروونیک (Dubrovnik) یکی از معروف ترین و شناخته شده ترین شهرهای تاریخی کرواسی است که در ساحل دریای آدریاتیک قرار گرفته است.

این شهر باستانی باشکوه که در لیست میراث دنیای یونسکو قرار گرفته است، یکی از مقاصد گردشگری پربازدید در این کشور است که سالانه بیش از یک میلیون نفر برای بازدید از این شهر قرون وسطایی با دیوارهای خیره نماینده به کرواسی می آیند.

قدم زدن بر روی دیوارهای شهر و تماشا بام های خانه های قدیمی با چشم انداز زیبای درخشش خورشید بر دریا آرامش روح نواز خاصی را به ارمغان می آورد.

برترین زمان ممکن برای تجربه کردن این حس فوق العاده، قدم زدن در صبحگاه به دور از شلوغی و هیاهو است که بیشترین لذت از این شهر خوش چشم انداز را به همراه دارد.

2. پیاده روی بر روی پل های چوبی پارک ملی دریاچه های پلیتویک

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری محبوب و پربازدید در کرواسی پارک ملی دریاچه های پلیتویک (Plitvice Lakes National Park) است که در لیست دنیای یونسکو قرار گرفته است.

این پارک با مساحت وسیع با داشتن آبشارهای تماشای بی نظیر، تپه های جنگلی با طیفی از سبز زمردی درخشان، دریاچه هایی با آب های زلال و شفاف فیروزه ای و جنگل های صنوبر، راش و کاج دست به دست هم داده اند تا بهشتی رویایی بر روی زمین را ایجاد نمایند.

بالاترین مقدار بازدید از این پارک در تابستان است ولی برترین زمان برای تماشا این منطقه سحرانگیز، بهار فصل شکوفایی و پاییز پادشاه فصل ها است.

3. گشت وگذار در کاخ دیوکلتیان در اسپلیت

کاخ دیوکلتیان (Diocletians Palace) در شهر قدیمی و تاریخی اسپلیت (Split) دومین شهر بزرگ کشور کرواسی قرار گرفته است که یکی دیگر از آثار معروف در لیست میراث دنیای یونسکو است.

این مجموعه باشکوه که محل زندگی دیوکلتیان یکی از امپراطوران رم بوده است به سبک معماری رومی ساخته شده است و دارای خطوط سنگ فرش باریک و حیاط بزرگ محصور با دیوارهای مستحکم است.

این شهر زیبا و باشکوه دارای جاذبه های گردشگری دیگری نیز می باشد که برج ناقوس کلیسای جامع سنت دومینوس (Cathedral of Saint Domnius) را می توان نام برد. با صعود به بالای این برج، چشم انداز بی نظیری از شهر را می توان دید.

4. گردش در جزایر رویایی کرواسی

کرواسی دارای بیش از 1200 جزیره است که تنها نزدیک به 67 جزیره از آن مسکونی هستند. هر کدام از این جزایر زیبا، دارای ویژگی های منحصربه فردی هستند.

جزیره خوار (Hvar) در دریای آدریاتیک قرار گرفته است و به عنوان شهری پرهیاهو شناخته می گردد و برترین رستوران ها و هتل ها را در کشور کرواسی دارد، در مقابل جزیره کورچولا (Korčula) شهری تاریخی با دیوارهای قرون وسطایی است و شب های تابستان مراسم های خاص خود را دارد.

جزیره Mljet که بخش اعظم آن را پارک ملی تشکیل داده است مکانی برای علاقه مندان به طبیعت و افرادی که در پی ماجراجویی هستند می باشد و داخل این جزیره یک صومعه کوچک هم وجود دارد و افراد می توانند از تاکسی های دریایی برای رسیدن به آن استفاده نمایند.

جزیره براچ (Brač) که سومین جزیره بزرگ دریای آدریاتیک است مکان مناسبی برای موج سواری است و بعلاوه ساحل Zlatni Rat که به شاخ طلایی معروف است یکی از سواحل معروف برای عکاسی است.

گستره جزایر در کرواسی آن را به یک جاذبه گردشگری متفاوت تبدیل نموده است که جوابگوی هر نوع سلیقه ای است.

5. تور مزارع زیتون و چشیدن طعم زیتون محلی

آب وهوای مدیترانه ای سواحل کرواسی آن را تبدیل به منطقه ایده آلی برای پرورش درختان زیتون نموده است. روغن زیتون کرواسی از برترین های این صنعت است ولی به علت اینکه بیشتر این مزارع به صورت خانوادگی اداره می شوند و سرمایه گزاری و بازاریابی در آن بسیار کم است کمتر شناخته شده اند.

آن ها به برترین روش ممکن و با دقت بسیار طعم اصل زیتون را حفظ می نمایند تا با برترین کیفیت ممکن همراه باشد. درب مزارع زیتون بر روی گردشگران باز است و آن ها می توانند از این مزارع تماشا نمایند و حتی به محلیان برای چیدن زیتون یاری نمایند و از این تجربه لذت ببرند.

6. کاوش ساحلی در شهرهای شبه جزیره ایستریا

شبه جزیره ایستریا (Istria) بزرگترین شبه جزیره دریای آدریاتیک است که با داشتن چشم انداز های شهری زیبا، روستاهای قدیمی بر روی تپه ها و باغ های انگور فوق العاده که رقیب اصلی منطقه توسکانی (Tuscany) ایتالیا است به جاذبه گردشگری مهمی در کرواسی تبدیل شده است.

بزرگترین شهر این شبه جزیره پولا (Pula) نام دارد که گذشته فرهنگی قوی دارد. شهر زیبای دیگر رووینی (Rovinj) است که با خانه های رنگارنگ و زیبا و بناهای تاریخی قرون وسطایی گردشگران را مجذوب خود می نماید.

شهرها و سواحل دیگر این شبه جزیره هر کدام به مانند گنجی پنهان از مجموعه های قدیمی و باستانی با معماری فوق العاده و چشم انداز ها تماشای و شگفت انگیزند که بیننده را متحیر می نماید.

7. تماشای غروب خورشید در شهر زادار

براساس گفته آلفرد هیچکاک (Alfred Hitchcock) شهر زادار (Zadar) زیباترین غروب خورشید را در دنیا، حتی زیباتر از غروب خورشید در جزیره کی وست (Key West) در فلوریدا را دارد.

در طول تابستان علاقه مندان به خورشید به ساحل این شهر تاریخی می آیند و به تماشای رویایی غروب خورشید در دریای آدریاتیک می پردازند.

بعلاوه 300 صفحه شیشه ای خورشیدی در ساحل نصب شده است که نور خورشید را در طول روز در خود جمع می نماید و در شب با روشن شدن چراغ های رنگی زیبا در الگوهای مختلف جذابیت این منطقه را دوچندان می نماید.

علاوه بر این اثر هنری، در زیر سطح زمین در همین ناحیه لوله هایی تعبیه شده است که با توجه به امواج دریا یک سمفونی سوت مانند را ایجاد می نماید.

منبع: کجارو / oyster.com

به "7 کار شگفت انگیز که در کرواسی باید انجام داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 کار شگفت انگیز که در کرواسی باید انجام داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید