اهمیت سطح حفاظت آنتی بادی ها در برابر کرونا در فراوری واکسن

به گزارش وبلاگ اندورید، محققان دانشگاه آکسفورد در نتیجه مطالعات خود دریافتند سطح حفاظت آنتی بادی ها در برابر ویروس کرونا در فراوری واکسن بسیار مهم است.

اهمیت سطح حفاظت آنتی بادی ها در برابر کرونا در فراوری واکسن

به گزارش خبرنگار به نقل از مدیکال اکسپرس، محققان دانشگاه آکسفورد یافته های خود را در خصوص به اصطلاح همبستگی های محافظت در برابر کووید-19 علامت دار منتشر کردند. به طور بالقوه این امر ابزاری برای سرعت بخشیدن به فراوری ایمن واکسن های تازهی است که ممکن است به تنظیم کننده ها در ارزیابی قدرت احتمالی هر واکسن کرونای تازه بدون احتیاج به داده های آزمایش کارآیی فاز سه یاری کند.

محققان با استفاده از تجزیه و تحلیل مبتنی بر موارد شناسایی شده ابتلا به کووید-19 در انگلیس و داده های سیستم ایمنی بدن از نمونه خون داوطلبانی که در آزمایش های واکسن آکسفورد در این کشور شرکت کردند، سطح آنتی بادی را در گیرندگان واکسن 28 روز پس از آزمایش دوم مقایسه کردند.

آن ها گزارش دادند که سطوح بالاتر عناصر ضد سنبله، ضد RBD IgG و خنثی کننده آنتی بادی با درجه محافظت بیشتری در برابر کووید-19 همراه است که به اسم یک تست مثبت PCR با حداقل یک علامت تعیین شده است؛ از این داده ها برای ساخت مدلی برای برون یابی سطح آنتی بادی مرتبط با درجات مختلف محافظت، ارائه تخمین ها برای طیف وسیعی از اثرات واکسن از 50 ٪ تا 90 ٪، با استفاده از سه روش مختلف استفاده شد. مقادیر استاندارد هم برای ایجاد ارتباط بین آزمایش های مختلف ارائه شده است.

این مطالعه بعلاوه نشانه های قبلی را تایید می نماید که هیچ سطح واحدی در استفاده از سنجش های آنتی بادی اتصال دهنده یا خنثی کننده وجود ندارد که محافظت کامل در برابر کووید-19 را فراهم می نماید. نتایج ارتباط ایمنی بدن را پس از 2 دوز به محافظت از جمعیت مورد انتظار پیوند می دهد، اما نمی تواند برای آنالیز حفاظت از فردی که واکسینه شده استفاده گردد.

پروفسور سر اندرو پولارد، مدیر گروه واکسن آکسفورد و محقق اصلی آزمایش واکسن آکسفورد، گفت: احتیاج فوری به افزایش عرضه واکسن برای دنیا وجود دارد، اما فراوری و تایید واکسن های تازه ماه ها زمان می برد. ما امیدوارم که استفاده از همبستگی ها به وسیله توسعه دهندگان و تنظیم کننده ها بتواند فرایند کار را تسریع کند.

دکتر مرین وویسی، سرآمد آمار در گروه واکسن آکسفورد در دانشگاه آکسفورد، گفت: این نتایج از آنجا که امکان تخمین اثر واکسن را با استفاده از نمونه های خون از آزمایش های بالینی بسیار کوچکتر از آنچه قبلا مورد احتیاج بود، ارزیابی می نماید، مهم است.

این یافته ها برای آنالیز همگانی ارائه شده است و محققان امیدوارند که به موقع یافته های خود را به طور کامل در اختیار جامعه علمی قرار دهند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "اهمیت سطح حفاظت آنتی بادی ها در برابر کرونا در فراوری واکسن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اهمیت سطح حفاظت آنتی بادی ها در برابر کرونا در فراوری واکسن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید