اُمیکرون باعث کووید طولانی می گردد؟

به گزارش وبلاگ اندورید، با افزایش موارد ابتلا به کووید-19 ناشی از توسعه سویه اُمیکرون در سراسر دنیا، نگرانی هایی در خصوص بازگشت علائم طولانی مدت این بیماری از جمله تنگی نفس، خستگی، مه مغزی، اضطراب و حتی افسردگی مطرح شده است.

اُمیکرون باعث کووید طولانی می گردد؟

به گزارش وبلاگ اندورید، آنتونی فائوچی، متخصص بیماری های عفونی ایالات متحده، اخیرا در مصاحبه ای گفته است که عارضه کووید طولانی ممکن است بدون توجه به سویه ویروس ظاهر گردد. این بدان معناست افرادی که تحت تاثیر موج فعلی بیماری قرار گرفته اند باید اقدامات لازم را برای مدیریت موثر علائم پس از ابتلا به کووید انجام دهند.

در این مرحله از همه گیری کووید-19 که در آن تعداد موارد ابتلا به بیماری به علت شیوع سویه اُمیکرون افزایش یافته است، خطر ابتلا به کووید طولانی ناشی از این سویه به طور جدی همچون قبل ارزیابی نشده و ممکن است به علت نبود داده های مناسب باشد.

طبق گفته مرکز کنترل و پیشگیری از بیماریهای ایالات متحده (CDC)، کووید طولانی با طیفی از علائم همراه است که می تواند هفته ها یا ماه ها پس از آلوده شدن به کروناویروس ادامه داشته باشد یا ممکن است هفته ها پس از عفونت ظاهر گردد. بعلاوه کووید طولانی ممکن است برای هر بیمار مبتلا به کووید-19 اتفاق بیفتد، حتی اگر بیماری خفیف باشد یا علائمی نداشته باشد.

علائم کووید طولانی

اگر از بیماری کووید-19 بهبود یافته اید اما هنوز بعضی علائم را تجربه می کنید، ممکن است دچار کووید طولانی شده باشید. بعضی از شایع ترین علائم آن شامل تنگی نفس، اختلال عملکرد شناختی (مه مغزی) و بعلاوه خستگی است.

علائم دیگری که ممکن است افراد تجربه نمایند عبارتند از درد قفسه سینه، مشکل در صحبت کردن، اضطراب یا افسردگی، دردهای عضلانی، تب، از دست دادن بویایی، از دست دادن چشایی، سردرد، خستگی، اختلال خواب، مسائل تمرکز و درد شکمی.

بیمار کووید-19 حتی ممکن است بر اثر ابتلا به نوع خفیف بیماری نیز تا مدتها با علائم آن درگیر باشد. اینکه این علائم برای چه مدت زمانی ادامه پیدا می نماید کاملا معین نیست. به گفته کارشناسان این عارضه می تواند سه ماه در بعضی تا شش ماه و به طور بالقوه تا 9 ماه هم طول بکشد.

به گزارش وبلاگ اندورید به نقل از هندوستان تایمز، به منظور مصونیت از فرد در برابر بیماری و پیشگیری از بروز علائم کووید طولانی ضروری است واکسیناسیون به موقع انجام گردد، استفاده از ماسک فراموش نگردد، فاصله اجتماعی رعایت گردد و بعلاوه از حضور در اماکن شلوغ و مکان های با تهویه ضعیف خودداری گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "اُمیکرون باعث کووید طولانی می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اُمیکرون باعث کووید طولانی می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید