افزایش فایل های رهن کامل در بازار اجاره تهران

به گزارش وبلاگ اندورید، تمایل به سپرده گذاری در بانک ها سبب افزایش تمایل به انعقاد قرارداد های اجاره آپارتمان در قالب رهن کامل شده است.

افزایش فایل های رهن کامل در بازار اجاره تهران

به گزارش دنیای اقتصاد، بازار اجاره آپارتمان های مسکونی طی دو هفته اخیر با ازدیاد فایل های رهن کامل روبه رو شده است. این افزایش برای فعالان بازار اجاره و مستاجران کاملا محسوس است، چراکه بعضا حتی فایل هایی که قبلا به صورت رهن و اجاره عرضه شده بودند، ظرف یکی دو هفته پایانی سال به رهن کامل تبدیل شده اند.

واسطه های ملکی معتقدند برخی موجران با توجه به اینکه امکان دریافت اجاره بها متناسب با سطح مطلوب و مد نظر خود را از مستاجران ندارند، تصمیم گرفته اند املاک خود را به صورت رهن کامل عرضه کنند تا حداقل بتوانند از طریق سپرده گذاری در شبکه بانکی، به صورت ماهانه عایدی نسبتا قابل قبولی کسب کنند.

با وجود اینکه تعداد فایل های رهن کامل بیشتر شده، اما استطاعت پرداخت مستاجران همچنان مهم ترین مانع برای کوتاه تر شدن دوره انتظار عقد قرارداد های اجاره است و همچنان موجران ناگزیر به سپری کردن دوره انتظار اغلب یک ماهه یا بیشتر برای سپردن ملک خود به مستاجر هستند.

اغلب فایل های قیمت مناسب بازار اجاره بها نیز ظرف دو ماه گذشته به اجاره متقاضیان عایدیه و اکنون فایل های رسوبی در بازار از دسته ای هستند که با قیمت پیشنهادی بالاتر از میزان مورد انتظار جست وجوگران به بازار عرضه شده است.

منبع: فرارو

به "افزایش فایل های رهن کامل در بازار اجاره تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش فایل های رهن کامل در بازار اجاره تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید