از ظرفیت بخش خصوصی در بنادر و استان های مرزی برای تهاتر استفاده شود

به گزارش وبلاگ اندورید، رئیس اتاق بوشهر گفت: تهاتر کالا با کالا در حوزه های واردات و صادرات برای تأمین نیاز کشور به ویژه در زمینه مواد اولیه کارخانه های تولیدی فرصتی ارزشمند برای رونق بیشتر بنادر این استان است.

از ظرفیت بخش خصوصی در بنادر و استان های مرزی برای تهاتر استفاده شود

خورشید گزدرازی در چهل و یکمین نشست شورای گفت وگوی استان بوشهر اضافه کرد: یکی از مصوبه های استانی و ملی شورای گفت وگو که بارها در نشست ها و مکاتبه های متعدد ارائه شد، تهاتر کالا است که بالاخره مورد توجه مجلس، بانک مرکزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار گرفته است.

دبیر شورای گفت وگوی استان بوشهر ادامه داد: با توجه به شرایط حساس کنونی کشور استان های مرزی می توانند نیازمندی های کشور را از طریق تهاتر کالا با کالا انجام دهند.

گزدرازی شرح داد: دراین ارتباط با توجه بیش از 900 کیلومتر مرز آبی استان بوشهر با خلیج فارس برای جلوگیری از تمرکزگرایی مسئولان مربوطه باید ترتیبی لحاظ کنند تا در موضوع تهاتر کالا با کالا با تفویض اختیار لازم به استانداران از ظرفیت بخش خصوصی استان های مرزی به خوبی برای تحقق این مهم استفاده شود.

او درباره تأمین خوراک آبزیان اظهار کرد: در ارتباط با مسائل ناشی از تفکیک نشدن سهمیه در نظر گرفته شده نهاده های اصلی در تأمین خوراک آبزیان انتظار است جهاد کشاورزی و شیلات همکاری لازم در این زمینه انجام دهند.

گزدرازی ادامه داد: تأمین خوراک لازمه اصلی حیات و پویایی واحدهای فعال در این حوزه است که در صورت محقق نشدن آن فشار زیادی بر واحدهای تولید خوراک وارد می شود.

او در ارتباط با استفاده از گاز متیل بروماید برای محصول خرما نام کرد: برای ضدعفونی و افزایش میزان نگهداری خرما پیش ازاین از گاز متیل بروماید استفاده می شد که به دلیل منسوخ شدن آن به دلیل خطراتی برای سلامت انسان پس از برگزاری نشست های متعدد کارشناسی فناوری پرتوافکنی بهترین گزینه برای جایگزینی این گاز شناسایی شد.

گزدرازی اضافه کرد: دراین ارتباط مکاتبه های عدیده ای با نیروگاه اتمی بوشهر انجام پذیرفت اما تا به امروز هیچ پاسخی دریافت نشده است.

او یادآور شد: در ارتباط با پرتوافکنی شرکت جی لیان جی ابراز تمایل دارد و حتی مطالعات استقرار دستگاه پرتوافکنی را آغاز کرده است که دراین ارتباط می طلبد حمایت لازم از این شرکت صورت گیرد.

گزدرازی اظهار کرد: در ارتباط با ایجاد صندوق حمایت از خرما از وزارت جهاد کشاورزی کشور درخواست تأمین اقتصادی اولیه برای تأسیس صندوق شد که تا به امروز پاسخی در این زمینه دریافت نشده است.

او گفت: با توجه به شرایط موجود و مصوبه ملی انتظار است استاندار بوشهر این موضوع را برای حمایت از نخل داران در دستور کار قرار دهد.

گزدرازی اظهار کرد: با توجه به علاقه مندی وافر فعالان اقتصادی حوزه خرما به ویژه قشر جوان فعال در صنعت خرما انتظار است فرایند احداث شهرک صنعتی خرما در بوشهر شتاب بیشتری گیرد.

او اضافه کرد: در صورت پیروز بودن ایجاد شهرک خرمایی ضروری است که یک پایانه تخصصی صادرات خرما در این استان ایجاد شود.

منبع: اتاق بازرگانی ایران

به "از ظرفیت بخش خصوصی در بنادر و استان های مرزی برای تهاتر استفاده شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از ظرفیت بخش خصوصی در بنادر و استان های مرزی برای تهاتر استفاده شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید