احتمال افزایش قیمت زمین در شهرک های صنعتی

به گزارش وبلاگ اندورید، شرایط فراوری با وجود ممنوعیت بعضی اقلام مواد اولیه و بعلاوه نوسان قیمت دلار چنگی به دل نمی زند. براساس آمارهای شهرک های صنعتی ایران، 17 هزار واحد فراوریی راکد است.

احتمال افزایش قیمت زمین در شهرک های صنعتی

بعضی صنعتگران می گویند ممنوعیت واردات مواد اولیه، تجهیزات و ماشین آلات و بعلاوه نوسان قیمت دلار در رکود واحدهای صنعتی نقش دارد. آیا افزایش قیمت زمین در منطقه ها شهری به شهرک های صنعتی هم سرایت نموده است؟

در این مورد مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران گفت: در بعضی از شهرک های قیمت زمین را کارشناسان مشخص می نمایند. بنابراین ممکن است هر روز قیمت زمین در این شهرک ها تغییر کند. کارشناس قیمت می گذارد و این زمین ها براساس مزایده به فردی که بالاترین هزینه را پرداخت کند، منتقل می گردد.

علی رسولیان به وبلاگ اندورید شرح داد: احتمالا از فروردین سال آینده قیمت زمین در شهرک های صنعتی افزایش پیدا کند. در شهرک های صنعتی تهران قیمت زمین براساس مزایده مشخص می گردد.

او بیان نمود: افزایش قیمت مسکن در کشور ارتباطی به افزایش قیمت زمین در شهرک های صنعتی ندارد. تنها عاملی که در قیمت زمین شهرک های صنعتی نقش دارد، قیمت های تمام شده براساس خدمات اجرا شده است.

قیمت زمین شهرک ها چگونه مشخص می گردد؟

رسولیان ادامه داد: در بعضی شهرک های صنعتی زمین فروشی نداریم؛ بلکه خدمات را می فروشیم. البته در منطقه ها محروم به علت اشتغالزایی صنعتگران، طبق قانون برای فروش زمین 50 درصد تخفیف می دهیم.

سال آینده قیمت زمین در شهرک های صنعتی چقدر بالا می رود؟ به گفته این مقام دولتی، قیمت زمین، شهرک به شهرک فرق دارد. در شهرک های صنعتی قیمت زمین براساس حق ارائه خدمات مشخص می گردد. به عنوان مثال برای زیرساخت شهرک های صنعتی برای هر متر مربع 313 هزار تومان هزینه می گردد. یعنی زمین ها را آسفالت می کنیم و جاده می سازیم. برای هر لیتر آب نیز در هر سال حدود هزار و یک میلیارد تومان پرداخت می کنیم.

رسولیان ادامه داد: برای برق و گاز هر یک حدود یک و نیم میلیارد تومان هزینه می کنیم. بنابراین مجموع این خدمات تمام شده باعث می گردد که قیمت زمین مشخص گردد.

پیش تر علی رسولیان، مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران از احیای هزار و 689واحد تولیدی راکد در امسال اطلاع داد و به ایسنا گفته بود: فقط 62 درصد کل واحدهای راکد در کشور قابل احیا هستند.

برای مطالعه بیشتر خبر افزایش قیمت زمین در شهرک صنعتی را بخوانید.

منبع: تجارت نیوز

به "احتمال افزایش قیمت زمین در شهرک های صنعتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال افزایش قیمت زمین در شهرک های صنعتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید