آموزش مجازی برای دانش آموزان با نیازهای ویژه ادامه دارد

به گزارش وبلاگ اندورید، خبرگزاری خبرنگاران-رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی تاکید کرد: آموزش مجازی برای دانش آموزان با نیاز های ویژه تعطیل نخواهد شد و در کنار آموزش حضوری ادامه خواهد یافت.

آموزش مجازی برای دانش آموزان با نیازهای ویژه ادامه دارد

به گزارش خبرگزاری وبلاگ اندورید به نقل از سازمان آموزش و پرورش استثنایی، حمید طریفی حسینی در تشریح فرایند آموزش های حضوری در مدارس استثنایی با تاکید بر اینکه آموزش مجازی تعطیل نخواهد شد و در کنار آموزش حضوری ادامه خواهد یافت، گفت: تاکید بر آموزش های حضوری است، اما اگر شرایط حضور برخی دانش آموزان با نیاز های ویژه به دلیل شرایط خاص این دانش آموزان فراهم نباشد، مدارس باید شرایط آموزش مجازی را برای این دانش آموزان فراهم کنند.

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش وپرورش استثنایی کشور اضافه کرد: از آذر که ستاد ملی کرونا مجوز بازگشایی تدریجی مدارس را صادر کرد، مدارس استثنایی آموزش های حضوری خود را آغاز کرده بودند.

وی اضافه کرد: میانگین تعداد دانش آموزان در مدارس آموزش و پرورش استثنایی حدود 50 نفر و در هرکلاس درس حدود شش نفر است و لذا امکان فاصله گذاری و آموزش های حضوری در مدارس استثنایی نسبت به مدارس عادی فراهم تر است.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تصمیم اخیر ستاد ملی مقابله با کرونا و تاکید وزیر آموزش و پرورش مبنی بر بازگشایی کامل مدارس، گفت: مطابق شیوه نامه ارسالی از وزارتخانه، معلمان باید ساعات موظف خود را در مدرسه حضور داشته باشند و اگر هم قرار باشد بنا به شرایط، آموزشی به صورت مجازی ارائه شود، از همان کلاس درس، آموزش مجازی به گروه هایی که نمی توانند در مدرسه حاضر شوند ارائه شود تا شرایط برای استقرار کامل دانش آموزان در مدرسه فراهم شود.

وی اضافه کرد: در شرایط خاص و در صورتی که تعداد دانش آموزان یک کلاس زیاد باشند اختیار گروه بندی این دانش آموزان برای آموزش های حضوری به مدارس واگذار شده است.

طریفی شرح داد: به عنوان مثال اگر امکان برگزاری کلاس درس پنج نفره در گروه های چندمعلولیتی یا طیف اوتیسم فراهم نباشد، مدارس می توانند کلاس ها را دو و سه نفره و امکان حضور گروه بندی شده دانش آموزان را فراهم کنند.

منبع: خبرگزاری آریا

به "آموزش مجازی برای دانش آموزان با نیازهای ویژه ادامه دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش مجازی برای دانش آموزان با نیازهای ویژه ادامه دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید