4 درصد مشترکان برق مشهد پرمصرف هستند، این مشترکان جریمه می شوند

به گزارش وبلاگ اندورید، خبرنگاران/خراسان رضوی سخنگوی صنعت برق خراسان با اشاره به الگوی مصرف خانگی برق گفت: 15 درصد از مشترکان خانگی برق در مشهد جزو مشترکان کم مصرف یا برق امید بوده و چهار درصد از آنان 2 برابر الگوی مصرف برق استفاده نموده و جزو خیلی پرمصرف ها به شمار می آیند. مشترکان پرمصرف جریمه می شوند و باید مبلغ بیشتری برای قبض برق خود بپردازند.

4 درصد مشترکان برق مشهد پرمصرف هستند، این مشترکان جریمه می شوند

حسن حشمتی در گفت وگو با وبلاگ اندورید در مورد تامین برق پایدار برای نیمه دوم امسال اظهار کرد: در این زمینه وزارت نیرو و وزارت نفت کوشش می نمایند در نیمه دوم امسال دچار قطعی برق نباشیم. بعلاوه بر اساس برنامه ریزی های اجرا شده مقرر شده گاز و سوخت مایع نیروگاه ها تامین گردد تا تامین برق مسئله ای نداشته باشد. البته خاموشی ها در زمستان بستگی به دمای هوا هم دارد. با توجه به اینکه دمای هوا کاهش آنچنانی پیدا نکرده و مصرف گاز افزایش چندانی ندارد، در حال حاضر تراز فراوری گاز برقرار است.

وی اضافه کرد: اگر تغییرات دمایی زیاد باشد و تراز مصرف گاز تغییر پیدا کند، برای تامین گاز خانگی بخشی از گاز نیروگاه های حرارتی را قطع می گردد؛ در این صورت محدودیت فراوری برق پیش خواهد آمد و ناچار از قطعی برق می شویم.

سخنگوی صنعت برق خراسان با بیان اینکه هر سال هفت درصد به اندازه تعرفه پایه برق اضافه می گردد، در مورد تعداد مشترکان برق مشهد مطرح نمود: شرکت توزیع نیروی برق مشهد یک میلیون و 700 هزار مشترک دارد.

حشمتی ادمه داد: الگوی مصرف برق 2 بخش دارد که شامل سه ماه تابستان(پیک مصرف برق) و 9 ماه غیرتابستان(پیک بار) می گردد. الگوی مصرف خانگی برق تا 200 کیلووات ساعت در ماه های غیرتابستانی و 300 کیلووات ساعت در ماه های تابستانی است.

وی ادامه داد: مشترکانی که الگوی مصرف را رعایت می نمایند، در گروه خوش مصرف ها قرار می گیرند که حدود 55 درصد از مشترکان در مشهد را همین مشترکان شامل می گردد. بعلاوه مشترکانی که برای 9 ماه تا 80 کیلووات ساعت برق و برای ماه های تابستانی تا 100 کیلووات ساعت برق مصرف می نمایند، مشترکان کم مصرف یا برق امید به حساب می آیند و این دسته نیز 15 درصد از مشترکین را تشکیل می دهند.

سخنگوی صنعت برق خراسان توضیح داد: کسانی که بیش از الگوی مصرف برق استفاده می نمایند، جزو مشترکان پرمصرف هستند که 26 درصد مشترکان در مشهد در این گروه قرار دارند. بعلاوه چهار درصد مشترکان کسانی هستند که 2 برابر الگوی مصرف برق استفاده می نمایند که جز خیلی پرمصرف ها هستند.

حشمتی اضافه کرد: مشترکانی که در گروه کم مصرف قرار دارند و مشترکانی که نسبت به پارسال، به خصوص در تابستان، کاهش مصرف برق را داشته اند، مورد تشویق قرار گرفته و مبلغ بهای برق آن ها کاهش می یابد. در مقابل مشترکین پرمصرف جریمه می شوند و باید مبلغ بیشتری برای قبض برق خود بپردازند.

وی در مورد راهکارهای کاهش مصرف برق اعلام کرد: برشورها و فعالیت های فرهنگی تبلیغاتی زیادی برای الگوسازی کاهش مصرف برق اجرا شده است. استفاده از کولرهای گازی در دمای 25درجه و بالاتر، استفاده از دور کند کولرهای آبی، استفاده از لامپ های LED، استفاده از دستگاه هایی که برچسب انرژی بالاتری دارد و بهره برداری از نور خورشید در روز از جمله اقداماتی است که به کاهش مصرف برق یاری می نماید.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "4 درصد مشترکان برق مشهد پرمصرف هستند، این مشترکان جریمه می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "4 درصد مشترکان برق مشهد پرمصرف هستند، این مشترکان جریمه می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید