یک کاروان نظامی ترکیه ای وارد سوریه شد

به گزارش وبلاگ اندورید، وبگاه خبری گروه موسوم به دیدبان حقوق بشر سوریه گزارش کرد یک کاروان نظامی ترکیه ای وارد سوریه شد و در حال حرکت به سمت منطقه کاهش تنش است.

یک کاروان نظامی ترکیه ای وارد سوریه شد

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ اندورید، وبگاه خبری گروه موسوم به دیدبان حقوق بشر سوریه، امروز (آدینه)، گزارش کرد یک کاوران نظامی ترکیه ای متشکل از 35 خودروی نظامی وارد سوریه شده است.

به گزارش دیدبان، این کاروان به وسیله گذرگاه مرزی کفرلوسین (شمال سوریه) وارد شده است و به سمت مواضع ترکیه در ادلب (شمال غرب) در حال حرکت است.

دیدبان همچنین گزارش کرد که از زمان شروع آتش بس جدید 2225 خودروی نظامی به اضافه هزاران سرباز ترکیه ای وارد سوریه شده است.

ولادمیر پوتین رئیس جمهور روسیه شامگاه پنجشنبه (15 اسفندماه) در کنفرانس خبری مشترک با رجب طیب اردوغان همتای ترکیه ای خود اعلام نمود دو طرف بر سر برقراری آتش بس در ادلب سوریه به توافق دست پیدا نموده اند؛ اما از آن موقع گروه های تروریستی قریب به 40 بار آتش بس در ادلب را نقض کردند.

ترکیه و روسیه توافق نموده اند که در طول بزرگراه M4 سوریه یک کریدور امنیتی به عمق شش کیلومتر هم از شمال و هم از جنوب ایجاد گردد.

دیدبان همچنین نوشت که مجموعا تعداد کامیون ها و خودروی های نظامی ترکیه ای که از روز دوم ماه فوریه تا به امروز وارد منطقه کاهش تنش شده به بیش از 5630 می رسد و این کاروان ها شامل تانک، نفربر، خودروی زرهی و کابین های نگهبانی متحرک و ضدگلوله هستند و با خود رادارهای نظامی حمل می نمایند.

ترکیه، روسیه و ایران از چند سال پیش برای همکاری در خصوص سوریه سلسله نشست هایی موسوم به نشست های آستانه داشتند که منجر به ایجاد مناطق کاهش تنش شد؛ منطقه ادلب (همه استان ادلب به اضافه بعضی از مناطق حلب و شمال حماه) یکی از مناطق پنجگانه کاهش تنش بود. مطابق این توافق، درگیری در این مناطق متوقف و کاهش می باید مگر اینکه طرف درگیر داعش یا جبهه النصره (شاخه سوریه القاعده) باشد؛ جبهه النصره طی سال های گذشته برای فرار از حملات و عملیات های ارتش سوریه، بارها اسم خود را تغییر داده است.

گذشته از این، ترکیه و روسیه سال 2018 در نشست سوچی (شهری در ساحل شرقی دریای مدیترانه)، نیز به طور ویژه در خصوص استان ادلب به توافق رسیدند. ایجاد منطقه حائل برای اسکان افراد غیرنظامی و جداکردن تروریست ها از معارضان از جمله توافقات سوچی بود که ترکیه به عنوان رابط و حامی مخالفان دولت سوریه، تا به این لحظه اقدام به جداسازی مخالفان میانه رو از تروریست های حاضر در ادلب ننموده است.

.

منبع: خبرگزاری فارس

به "یک کاروان نظامی ترکیه ای وارد سوریه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک کاروان نظامی ترکیه ای وارد سوریه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید