گوشی هوشمند مقرون به صرفه تر می گردد؟ ، ابتکار چینی ها برای فراوری اسکنر اثرانگشت ویژه LCD

به گزارش وبلاگ اندورید، یک شرکت چینی نوعی اسکنر اثر انگشت ویژه صفحه نمایش گوشی هوشمند اختراع نموده که می تواند برای پنل های LCD نیز استفاده گردد. تا پیش از این اسکنرها تنها در پنل های OLED قابل استفاده بود و در نتیجه تاثیری قابل توجه روی قیمت گوشی داشت.

گوشی هوشمند مقرون به صرفه تر می گردد؟ ، ابتکار چینی ها برای فراوری اسکنر اثرانگشت ویژه LCD

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، خرید گوشی های هوشمند همواره با آنالیز ویژگی های هر گوشی همراه است. اخیرا بازار اسکنرهای اثر انگشت بسیار داغ شده و اغلب کاربران در پی گوشی های هوشمند واجد این گزینه هستند. اما خرید این گوشی ها با یک پیش شرط بزرگ همراه است. یعنی اسکنرها را فقط می توان در یک پنل OLED قرار داد زیرا تنها این نوع صفحه نمایش می تواند نور را از زیر ماتریس نمایشگر خود عبور دهد .

اما در حال حاضر، یک شرکت چینی به نام فورتسنس از این سد عبور و راهی برای پیاده سازی این سنسور در زیر یک LCD پیدا نموده است و انتظار می رود تولیدکنندگان گوشی های هوشمند تا انتها سال به فناوری برسند.

با توجه به عکس های منتشر شده از حق ثبت اختراع این افزونه، شرکت فورتسنس روشی یافته که اجازه می دهد نور به وسیله LCD عبور کند به شکلی که اسکنر FP نوری برای خواندن اثر انگشت واقعی استفاده کند. به این ترتیب سنسور مذکور می تواند هر اثر انگشت را در 160 روش مختلف بخواند.

منبع: انتخاب

به "گوشی هوشمند مقرون به صرفه تر می گردد؟ ، ابتکار چینی ها برای فراوری اسکنر اثرانگشت ویژه LCD" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوشی هوشمند مقرون به صرفه تر می گردد؟ ، ابتکار چینی ها برای فراوری اسکنر اثرانگشت ویژه LCD"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید