گل ها و گیاهانی که نماد دوست داشتن هستند

به گزارش وبلاگ اندورید، هر گیاهی زیباست و ما را به شیوه ای خاص به وجد می آورد اما بعضی از آن ها معانی ویژه ای دارند. گاهی با رایحه معطر آن ها عشق را به یاد ما می آورد و گاهی با برگ های عجیب و غریب ما را مجذوب خود می نمایند. در این مقاله، معنای 27 گیاه نماد محبت، دوست داشتن و عشق که می توانند برترین هدیه برای فرد مورد علاقه شما باشند را می خوانید.

گل ها و گیاهانی که نماد دوست داشتن هستند

1. بوته های گل رز

گل های رز گیاهانی هستند که نیازی به معرفی ندارند. مهم نیست که چقدر آن ها را به عنوان هدیه ای عاشقانه به کار برده اند. هدیه گرفتن انواع گل رز هیچ گاه قدیمی نمی گردد، حتی اگر سال گذشته آن ها را از معشوق خود دریافت نموده باشید. با اینکه شاخه های بریده شده ی این گیاه هدیه عاشقانه کلاسیکی به شمار می روند، بوته های گل رز عشق شما را برای همواره به باغچه محبوب می برند. می توانید آن ها را به عنوان یک هدیه چند ساله در باغچه بکارید و تا سالهای سال از وجود آن ها لذت ببرید.

2. هویا کری

هویاها خانواده ای از ساکولنت های گرمسیری با ساقه های رونده هستند. بسیاری از گونه های هویا نیز گل های صورتی چینی مانند با رایحه ای خوشبو دارند. هویا کری گونه ای خاص از این گیاه با برگ های قلبی شکل است که معمولا به عنوان گیاه نماد عشق به صورت تک برگ به فروش می رسد. این گیاهان در اواخر زمستان معنای دوست داشتن دارند و می توانند به سرعت به یکی از گیاهان آپارتمانی مورد علاقه شما تبدیل شوند. برگ های زیبای این گیاه در سال آینده شما را شگفت زده خواهند کرد.

3. سروپژیا

سروپژیا یک گیاه آپارتمانی آویز با شاخ و برگ های زیبا و شاخه های نرم و انعطاف پذیر است. این گیاه نماد عشق برگ های سبز و قلبی شکل با رگه های نقره ای دارد. پسرعموی آویز سروپژیا، گیاه غوره ای، برگ های کروی کوچکی دارد که شبیه به غوره هستند. سروپژیا و غوره ای هر دو مانند یک آبشار روی لبه گلدان هایشان به پایین می ریزند و از آن ها هدایایی مجذوب نماینده و گیاهان آپارتمانی ایده آل برای سبدهای آویز می سازند.

4. آنتوریوم

آنتوریوم با گل های قلبی شکل قرمز روشن که مانند رژ لب براق هستند، یکی از حساس ترین گیاهان آپارتمانی است. این گل ها مانند گل های گیاه بنت قنسول، هر کسی را شیفته خود می نمایند اما از آنجایی که گل های این گیاه از نظر فنی برگ های رنگی هستند نه گل، حداکثر 2 تا 3 ماه دوام می آورند.

5. گیاه یشم

این ساکولنت مجذوب نماینده نماد خوش شانسی است. خوش شانسی هم در هر رابطه طولانی مدت یک ویژگی ضروری محسوب می گردد. این گیاه در واقع، نوعی درخت است و پوستی صاف و خاکستری در اطراف تنه خود دارد. بااین حال، این گیاه به آرامی رشد می نماید و در طول عمر طولانی خود در همان میزان های کوچک، درست به میزان میز کنار تخت خواب شما باقی می ماند.

6. آگلونما

این گیاهان آپارتمانی برگ هایی با رنگ های مختلف دارند. تنوع رنگی این گیاه زیبا از سبز تا سفید و قرمز فرق دارد. آگلونما روش نگهداری بسیار ساده ای دارد و گرما و رطوبت را ترجیح می دهد. البته، بعضی از گونه های آگلونما هوای خشک، خاک خشک و کم آبی را تحمل می نمایند. ماندگاری و عمر طولانی آگلونما باعث شده که این گیاه در فرهنگ چینی به نماد خانواده و طول عمر تبدیل شده است. این دو معنای عمیق نیز قطعا از نتایج یک رابطه طولانی مدت هستند.

7. اسطوخودوس

اسطوخودوس که همواره در معنای عشق با گل رز رقابت می نماید، گیاه دیگری است که نماد عشق است. رایحه این گیاه به تنهایی به خاطر خواص تسکین دهنده اش معروفیت دارد و رنگ آن نشانه ی ظرافت و زیبایی است. اگر برای اسطوخودوس مکانی با نور زیاد و مستقیم آفتاب پیدا کنید، می توانید آن را در داخل خانه نگهداری کنید. این گیاه نماد عشق می تواند در باغ شما ریشه دواند و برای سال های سال در فصل تابستان به شما شکوفه های خوشبو هدیه بدهد.

8. گل رز مینیاتوری

گل های رز مینیاتوری همان گل های رز معمولی هستند که به شکلی کوچکتر رشد می نمایند و بوته آن ها کوچک باقی می ماند. این بدان معناست که فرد مورد علاقه شما می تواند این گل ها را در مکانی آفتابی به عنوان یک گیاه آپارتمانی نگهداری کند یا می تواند آن ها را در بسترهای چند ساله، باغ یا اطراف باغچه بکارد. ارتفاع کوتاه این گل رز نیز مجذوب نمایندهیت منحصر به فردی به آن می بخشد.

9. ارکیده شاپرکی

ارکیده یکی دیگر از گل هایی است که معانی احساسی دارد و به خاطر زیبایی نادرش شناخته شده است. ارکیده ها در گذشته به عنوان گیاهان آپارتمانی با نگهداری سخت شناخته می شدند که مخصوص گیاه شناسان و کلکسیونرهای گیاهان کمیاب است. با وجود این، ارکیده شاپرکی یکی از گونه های ارکیده به شمار می رود که بیشتر مبتدیان می توانند از پس آن برآیند. این گیاهان در اواخر زمستان و در طول بهار شکوفا می شوند. همین ویژگی هم این گیاهان را به هدایایی ایده آل برای نماد عشق تبدیل می نماید. ارکیده شاپرکی با شکوفه های بال شکل طولانی اش، در طول سال به شگفت زده کردن همسرتان ادامه می دهد.

10. سیکلامن

این گیاه کوچک چندین ساقه با شکوفه های بسیار تماشایی و زیبا دارد. صورتی، بنفش، قرمز و سفید متداول ترین رنگ های گل این گیاه هستند که همگی به عنوان نمادهای عشق در نظر گرفته می شوند. شکوفه های این گیاه پس از ذوب شدن اولین برف زمستانی خود را نشان می دهند. سیکلامن به عنوان یک گیاه مدیترانه ای در طول تابستان گرم رشد آهسته ای دارد و از پاییز تا بهار دوباره زیبایی های خود را به همه نشان می دهد. در گذشته، این گیاه را اغلب به بچه ها هدیه می دادند. گفته می گردد که سیکلامن نماد صداقت و عشق بی قید و شرط است.

11. گل لاله

پس از گل رز قرمز، گل لاله گلی برای جشن گرفتن مناسبت های خاص و قدردانی از کسانی است که ان ها را دوست داریم. معنی گل لاله عشق کامل است. مانند بسیاری از گل ها، رنگ های مختلف لاله نیز اغلب معنای خاص خود را دارند. لاله های قرمز پررنگ نمادی از عشق واقعی هستند و لاله بنفش نماد سلطنت است. معنای لاله های زرد در گذشته عشق همراه با ناامیدی بود اما در حال حاضر، به نمادی از افکار شاد و نور خورشید تبدیل شده است. لاله های سفید برای ابراز شایستگی یک فرد یا ارسال پیغام بخشش به کار می رود.

12. میخک

یکی دیگر از گلهایی که به عنوان گیاه نماد عشق معروفیت دارند، میخک است. میخک نمادی از شیفتگی و تمایز است. رنگ های قرمز روشن تر میخک ها اغلب برای نشان دادن تحسین طرف مقابل به کار می روند و میخک هایی با رنگ های قرمز تیره تر احساسات عمیق تری از عشق و محبت را بیان می نمایند. میخک سفید با خلوص نیت و شانس هم معنا است و گل میخک صورتی اغلب به نشانه قدردانی هدیه داده می گردد.

13. گل صد تومانی

گل دیگری که عنوان گیاه نماد عشق شناخته می گردد، گل صد تومانی است. گل صد تومانی معمولا در دسته گل های عروسی دیده می گردد و در فرهنگ چینی ها معانی خاصی دارد. این گل به عنوان نماد رسمی چین، نقش بسیار مهمی در تعطیلات و سنت هایی مانند تحویل سال نوی چینی ایفا می نماید. چینی ها معتقدند که با هدیه دادن یک شاخه یا گلدان از گل صد تومانی عشق خود را به طرف مقابلتان ابزار می کنید و به او می گویید که زیباترین است.

14. آلسترومریا

آلسترومریا یا سوسن پرویی نشان دهنده یک پیوند قوی و بعلاوه رفاه است. این گل ها نمادی از ویژگی های مهم یک عاشق وفادار یعنی فداکاری، حمایت و ماندگار بودن برای همواره هستند. این گل یک هدیه عالی برای دوستی است که هنوز پس از سال ها شما را همراهی می نماید و در فراز و نشیب های زندگی حامی شما است.

15. آفتابگردان

یکی دیگر از گل های پرنشاط که به عنوان گیاه نماد عشق شناخته می گردد، آفتابگردان پرشور است. گل آفتابگردان نشان دهنده ستایش، وفاداری و طول عمر است. گل آفتابگردان روزهای گرم تابستان و خاطرات آفتابی در کنار یکدیگر را یادآوری می نماید. هدیه دادن این گیاه پرشور و نشاط راهی عالی برای گفتن دوستت دارم به کسی است که یک دوست مادام العمر برای شما محسوب می گردد و نشان می دهد که از کاری که او برای شما انجام می دهد، قدردانی می کنید.

16. گل داودی

گل داودی در رنگ های سفید، بنفش و آبی به ویژه در بیان احساسات سرشار از محبت و عشق شما مفید است. گلبرگ های ظریف این گیاه اگر در کنار سایر گل هایی که به عنوان گیاه نماد عشق شناخته می شوند، قرار بگیرد، پیغامی از شادی، خوش بینی و وفاداری را به گیرنده منتقل می نمایند. این گیاه معمولا در مراسم های رسمی به عنوان گیاه تزیینی به کار می رود.

17. زینیا

برای به یاد آوردن یک دوست خاص یا کسی که دیگر در بین شما نیست، گلی را انتخاب کنید که خاطرات خوشتان را به شما یادآوری کند و به کسی که روزی در کنار شما بوده، ادای احترام کند. یک دسته گل زینیا برترین راه برای زنده کردن یاد چنین افرادی و گرامی د اشت یاد آنها است. این گل های کوچک و ژولیده به علت رنگ های زیبایشان معانی گسترده ای دارند اما زینیاهای راه راه و آن هایی که ترکیبی از رنگ های مختلف دارند، نماد دوستان صمیمی هستند.

18. بنفشه

بنفشه به عنوان نماد وفاداری و رنگ آبی نماد ایمان، محبت و شهود است. رنگ بنفش همواره مفاهیم سلطنتی را تداعی می نماید و حضور چشم نواز آن در یک دسته گل هدیه زیبایی برای دوستی خواهد بود که ممکن است به فکر او باشید اما نمی خواهید عشق خود را به او ابراز کنید. گیاه بنفشه نیز همین معنا را دارد و هدیه دادن گلدانی از گل بنفشه نیز همین مفهوم را تداعی می نماید.

19. مینا

معانی زیادی به گیاه ملایم نسبت داده شده اند، از معصومیت، سادگی، و شادی گرفته تا سعادت، خوشبختی و آغاز های نو همه در این گل خلاصه شده اند. این گل زیبا به محبوب خود هدیه دهید تا نشان دهنده پاکی، معصومیت، سادگی و شادی او باشد.

20. ادریسی

یکی دیگر از گیاهان ظریفی که به عنوان گیاه نماد عشق شناخته می شوند، ادریسی است. گل ادریسی نمادی از احساسات خالصانه شما برای افرادی مانند همسر، بچه ها و خانواده است که دوستشان دارید. این گل اتحاد و با هم بودن را نشان می دهد و هدیه ای دوست داشتنی برای تزئین خانه شما در مناسبت های خاص است.

21. نیلوفر

نیلوفرها نماد خلوص و ظرافت هستند. نیلوفرهای سفید نماد فروتنی و بی گناهی هستند و نیلوفرهای نارنجی رنگ شور و شوق را نشان می دهند. این گل زیبا هدیه ای عالی برای یکی از اعضای خانواده ای است که به او احترام می گذارید و او را تحسین می کنید.

22. یاس

یاس نماد معصومیت و جوانی است. رنگ های مختلف یاس نمادهای مختلفی به شمار می روند. یاس سفید نماد خلوص و معصومیت است و یاس بنفش معنویت را نشان می دهد. یاس سرخابی نشان دهنده عشق و اشتیاق است و عاشقانه ترین رنگ این گل محسوب می گردد. یاس آبی هم آرامش و شادی را تداعی می نماید. محبوب ترین گونه از یاس، یاس بنفش روشن است که نماد عشق اول محسوب می گردد.

23. گاردنیا

گاردنیا درختچه ای همواره سبز است هستند معنای پاکی و شیرینی می دهد و به عنوان نمادی از بچه ها و خانواده شناخته می گردد. معانی دیگر این گیاه اعتماد، امید و خلوص نیت است.

24. نرگس

این گیاه زیبا را معمولا در سالگرد ده سالگی یک عشق هدیه می دهند. بعضی از افراد معتقدند که هدیه دادن گلدانی از گل نرگس نشانه آرزوی خوش شانسی است و برای طرف مقابل یک سال سرشار از خوش شانسی و شادی را به ارمغان می آورد.

25. آلیسوم

آلیسوم ها نه تنها زیبا هستند، بلکه در برابر گرما و خشکسالی نیز مقاومت می نمایند. همین ویژگی هم آن ها را به گیاهی بادوام برای آب و هوای خاص تبدیل می نماید. معنی گل آلیسوم فوق العاده زیبا بودن و مهربانی است.

26. کوکب کوهی

کسانی که عاشق گیاهانی مانند گل مروارید هستند، عاشق کوکب کوهی با شکل مشابه و گلبرگ های زرد و سیاه می شوند. این گل به فرد مورد علاقه شما دلگرمی می دهد و می تواند گلی مناسب برای جشن گرفتن موفقیت های این فرد باشد.

27. گل پامچال

این گل زیبا و دوست داشتنی هم به عنوان گیاه نماد عشق شناخته می گردد و هم معانی جوانی، آغازی دوباره و خوش بینی را تداعی می نماید.

کلام آخر

هدیه دادن گیاه نماد عشق به کسی که دوستش دارید، می تواند یک حرکت ارزشمند باشد که برای همواره در یاد او می ماند. گیاهان مختلف معانی متفاوتی دارند. در این مقاله 27 گیاه که معمولا نام آن ها با عشق، دوستی و مفاهیم ارزشمندی مانند آن همراه است را معرفی کردیم. شما می توانید این گیاهان را به تنهایی یا در کنار یکدیگر به کسی که دوستش دارید، هدیه بدهید. به نظر شما کدام یک از این گل ها و گیاهان بیشتر از بقیه مفاهیم عاشقانه را تداعی می نمایند؟ آیا شما هم فکر می کنید که هدیه دادن یک گیاه نماد عشق برترین کار در مناسبت های خاص است یا نظر دیگری دارید؟

منبع: WestwoodGGardens

منبع: دیجیکالا مگ

به "گل ها و گیاهانی که نماد دوست داشتن هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گل ها و گیاهانی که نماد دوست داشتن هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید