کاهش چشمگیر مبتلایان به کرونا در کره جنوبی

به گزارش وبلاگ اندورید، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های کره (KCDC) بیان کرد شمار روزانه مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور برای سومین روز متوالی به زیر 30 نفر کاهش یافته است.

کاهش چشمگیر مبتلایان به کرونا در کره جنوبی

بر اساس اعلام مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های کره، روز یکشنبه 25 مورد، دوشنبه 27 مورد و روز گذشته ،سه شنبه، نیز 27 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشور شناسایی شده است.

کره جنوبی در یک هفته گذشته روزانه ابتلای حدود 50 تن را گزارش نموده است که نسبت به آمار 909 تن در روز در هنگام اوج شیوع ویروس کرونا در این این کشور کاهش چشنگیری را نشان می دهد با این حال مقامات بهداشتی نسبت به عفونت های خوشه ای در کلیساها و بیمارستان ها و همچنین موارد جدیدی که از خارج، وارد کشور می شوند نگران هستند.

گزارش حاکی است با فوت سه نفر در روز گذشته، شمار جان باختگان در این کشور بر اثر ابتلا به ویروس کرونا به 225 تن افزایش یافته است در مجموع نیز هفت هزار و 616 تن تا کنون در کره به کرونا مبتلا شده اند.

کره جنوبی که از چهار هفته پیش مقررات فاصله گذاری اجتماعی را در این کشور اجرا نموده است این دستورالعمل را که شامل دور کاری هم می گردد تا 19 آوریل (31 فروردین) تمدید نموده است.

این کشور که تا به امروز افزون 534 هزار تن را از نظر ابتلا به کرونا آزمایش نموده است اولین کشور بزرگی است که در میان همه گیری کرونا انتخابات برگزار می نماید رأی دهندگان باید ضمن زدن ماسک، دستکش یکبار مصرف نیز به دست نمایند.

رأی گیری انتخابات مجلسی کره جنوبی از ساعت 6 صبح امروز به وقت محلی شروع شد و قرار است تا ساعت 6 بعد از ظهر روز چهارشنبه ادامه یابد بنا به اعلام کمیسیون ملی انتخابات کره جنوبی (NEC)، این انتخابات در 14 هزار و 330 محل رای گیری در سراسر کشور برگزار می گردد و تعداد رأی دهندگان واجد شرایط 44 میلیون نفر است.

کره جنوبی هر چهار سال برای پرکردن 300 کرسی مجلس ملی این کشور انتخابات برگزار می نماید از مجموع 300 کرسی مجلس ملی کره جنوبی 253 نفر مستقیما در انتخابات تعیین شده و 47 نفر دیگر به وسیله نمایندگی تناسبی انتخاب می شوند.

نمایندگی تناسبی انواعی از نظام های انتخاباتی در کشورهای چندحزبی است که بر طبق آن هر حزب به نسبت تعداد آرایی که کسب می نماید در مجلس صاحب کرسی می گردد.

شیوع ویروس کرونا معروف به کووید 19 برای نخستین بار اواسط ماه دسامبر (24 آذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین بعد از انجام یک سری تحقیقات، در 30 دسامبر سال 2019 (9 دی ماه 98) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین گفت.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا تا صبح امروز دوشنبه در سراسر دنیا به حدود دو میلیون تن رسیده است آمار جان باختگان هم 126 هزار و 600 تن گزارش شده است در حالی که 478 هزار نفر هم بهبود یافته اند.،ایرنا

اخبار مربوط به ویروس کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین

به "کاهش چشمگیر مبتلایان به کرونا در کره جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش چشمگیر مبتلایان به کرونا در کره جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید