کارگردان دیز گان: اندازه گوست آو سوشیما فروختیم و گفتند شکست خوردید

به گزارش وبلاگ اندورید، چند روز پیش جف راس (Jeff Ross)، یکی از کارگردانان بازی دیز گان (Days Gone)، پس از اینکه خبر عبور فروش 8 میلیون نسخه ای بازی گوست آو سوشیما منتشر شد، در توییتر اعلام کرد که بازی دیز گان هم توانسته بود به فروش 8 میلیون نسخه ای دست پیدا کند اما مدیریت داخلی استودیو به گونه ای رفتار می کرده که این اثر با شکست روبرو شده است. با این حال، طبق شفاف سازی های اخیر او، به نظر می رسد که آماری که او برای فروش دیز گان اعلام کرده، کاملاً دقیق نباشد.

کارگردان دیز گان: اندازه گوست آو سوشیما فروختیم و گفتند شکست خوردید

در گفت وگوی اخیر جف راس و دیوید جفی (David Jaffe)، خالق سری بازی های گاد آو وار و تویستد متال، که در کانال یوتیوبی جفی انجام شد، کارگردان بازی دیز گان جزئیات دقیق تری را بیان کرده است. جف راس می گوید که منبع او برای اندازه فروش بازی یک وب سایت منحل شده به نام Gamestat بوده که داده های تروفی های پلی استیشن را ردیابی می کند و تا حدی به تعداد افرادی که بازی را تجربه کرده اند، دست پیدا می کند.

او در صحبت های خود به صورت دقیق گفت: جایی که من داده هایم را از آن گرفته ام، من به دورسنجی های (تله متری های) فراوانی دسترسی داشتم و می توانستم چیزهایی را ببینم و وقت ما توانسته بودیم به فروش 5 میلیون نسخه ای دست پیدا کنیم - وقتی به ما گفته شد که 5 میلیون نسخه از بازی فروش رفته - داده های دورسنجی چیزی حدود 5.8 میلیون نسخه بود. این اساساً شامل فروش مجدد یا دیسک و خرید اشتراکی هم بود. من در واقع از یک وب سایت خارجی استفاده می کردم - فکر می کنم آن ها اکنون آفلاین هستند - اما آن ها از داده های تروفی ها استفاده می کردند و با داده های دورسنجی داخلی ما مطدیابقت داشتند، بنابراین این داده ها برای من به اندازه کافی خوب قابل قبول بود.

سپس راس گفت که وقتی سونی را ترک می کنید، لزوماً اعداد نهایی فروش یک بازی را دریافت نمی کنید. او همچنین بیان کرد که به عنوان کارگردان بازی او به داده ها و آمار رسمی فروش سونی دسترسی نداشت. جف راس صحبت های خود را این گونه ادامه داد: من فکر می کنم [Gamestat] هنوز داده ها را بایگانی کرده است، بر اساس رقم 8 میلیونی که با دورسنجی ما مطابقت داشت و بنابراین همین برای من کافی بود. بنابراین، شاید آمار حدود 7.7 [میلیون] نسخه یا شاید حدود 8.2 [میلیون] نسخه باشد، من نمی دانم.

البته، او اخیراً دوباره در توییت جدیدش تأکید کرده که با وجود این شفاف سازی هنوز روی آمار اولیه خود پافشاری می کند و باور دارد که این آمار صحت دارد. او در جریان این مصاحبه، بیان کرد که این داده های دورسنجی که او به آن ها اشاره کرده است، قبل از اینکه بازی در سال 2021 در پلی استیشن پلاس قرار بگیرد از طریق او دیده شده است.

نکته مهم این است که داده هایی که از تروفی به دست آمده اند، ممکن است مستقیماً به آمار فروش ارتباط نداشته باشد و آمار بالاتری را نشان دهد چراکه این احتمال وجود دارد که برخی از افراد دیسک دست دوم بازی را تهیه کنند یا آن را از طریق پلی استیشن پلاس دریافت کنند. با این حال، این احتمال هم وجود دارد که با درصد خطای مشخصی آمار اعلام شده از طریق جف راس با آمار واقعی فروش بازی تقریباً مشابه باشد.

با این حال، نکته مهم دیگری که وجود دارد این است که جف راس در این گفت وگو شفا ف سازی کرد که وقتی در توییت ابتدایی خود به مدیریت داخلی استودیو اشاره کرده، منظور او مدیران ارشد استودیو بِند سونی بوده نه مدیران بالارده پلی استیشن یا کل سونی.

منبع: Game Informer

منبع: دیجیکالا مگ

به "کارگردان دیز گان: اندازه گوست آو سوشیما فروختیم و گفتند شکست خوردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارگردان دیز گان: اندازه گوست آو سوشیما فروختیم و گفتند شکست خوردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید