کارنیوال خودرویی در کلاسی ناشناخته

به گزارش وبلاگ اندورید، کیا کارنیوال (Kia Carnival) عنوان محصولی از شرکت کره ای کیاموتورز است که با نام سدونا نیز شناخته می گردد. قدیمی ترین شرکت خودروسازی کره جنوبی از سال 1998 میلادی تاکنون، این خودرو را در کلاس مینی وَن فراوری و در بازارهای بین المللی عرضه می نماید. در دنیای خودرو اساساً به خودروهایی مینی ون گفته می گردد که ارتفاعی بلندتر از مدل های سدان، هاچ بک و استیشن واگن دارند و به لحاظ ظاهری شبیه به خودروهای وَن هستند. این گونه خودروها با داشتن فضای داخلی وسیع تر، برای حمل ونقل افراد طراحی شده اند و برخلاف وَن ها، برای جابه جایی اسباب و لوازم حجیم و سنگین و یا تعداد زیادی از انسان ها مناسب نیستند، ولی گزینه بسیار مناسبی برای خانواده های پُرجمعیت محسوب می شوند. البته مینی ون ها در بازار ایران زیاد شناخته شده نیستند و کیا کارنیوال جزو معدود نمونه های این کلاس در ایران است که ازقضا جزو مینی ون های باکیفیت و مجهز به امکانات روز محسوب می گردد. این کلاس خودرو بیشتر در آمریکای شمالی و استرالیا محبوب است و در این کشورها فروش بیشتری به نسبت دیگر نقاط دنیا دارد. با وجود اینکه سومین نسل از کیا کارنیوال از سال 2014 میلادی با یک فیس لیفت و پوست اندازی کامل در پنج تیپ: L ـ LX ـEX ـ SX ـ SX Limited و در دو مدل هفت و هشت نفره فراوری و عرضه شده است و سپس کیا در سال 2018 میلادی اقدام به عرضه آخرین نسل آن کرد، ولی کیا کارنیوال های موجود در بازار ایران متعلق به نسل دوم آن هستند.

کارنیوال خودرویی در کلاسی ناشناخته

مناسب برای خانواده های پُرجمعیت

شرکت اطلس خودرو، تنها نماینده رسمی کمپانی کیاموتورز در ایران که از سال 1386 شمسی تأسیس و اقدام به واردات محصولات این کمپانی کره ای به ایران و ارائه خدمات پس از فروش مرتبط با این محصولات نموده است، واردات کارنیوال به کشور ما را برعهده داشت. نسل دوم این خودرو در سال های 2008 الی 2010 میلادی در بازار ایران حضور پیدا کرد و به عنوان بزرگترین خودروی مینی ون کمپانی کیاموتورز، توانست احتیاج بعضی خانواده های پُرجمعیت و احیاناً مرفه جامعه ایرانی را به داشتن چنین اتومبیل های جاداری جوابگو باشد. همچنین شرکت سپند خودرو نیز تجربه واردات و فروش این خودرو را داشته است.

کیا کارنیوال های وارد شده به کشورمان دارای یک موتور با ظرفیت 2656سی سی و با قدرت 189اسب بخار و 249نیوتن متر گشتاور هستند و با گیربکس پنج سرعته اتوماتیک عرضه شده اند. شتاب صفر تا 100 این خودرو نزدیک به 14ثانیه، حداکثر سرعت 192کیلومتر بر ساعت، وزن 2024کیلوگرم، مصرف سوخت 10.7 لیتری به صورت ترکیبی و برخورداری از استاندارد آلایندگی یورو3 از دیگر ویژگی های نسل دوم کیا کارنیوال است که از میان مدل های مجهز به انواع پیشرانه ها و برخوردار از ویژگی های فنی و موتوری مختلف، این نسل از این مینی ون کره ای به کشورمان راه پیدا کرد و به محض فروش نقدی و اقساطی آن، جدای از فروش به مشتریان معمولی در بین مردم، بسیاری از سازمان ها نیز اقدام به خرید این خودرو کردند.

کارنیوال گزینه عاشقان گشت وگذار

کارنیوال همچون دیگر محصولات کیا دارای امکانات و تجهیزات به روز، کامل و کارآمد است. امکانات این خودرو می تواند تمام احتیاجهای سرنشینان و افراد خانواده را در مسافرت های طولانی برآورده و سفر خوش و بی دغدغه ای را برایشان فراهم کند.

برخورداری از ویژگی هایی چون طراحی کابین با فضایی جادار، داشتن فضای بار کافی و مناسب برای سفرهای خانوادگی چندنفره، عایق بندی مناسب و ایزوله بودن عالی کابین در برابر صدای موتور و صداهای آزاردهنده محیطی، هندلینگ و پایداری مناسب برای عبور از جاده هایی در دل طبیعت، قدرت مطلوب پیشرانه و… کارنیوال را تبدیل به یک گزینه مهم و وسوسه برانگیز برای خانواده های پُرجمعیتِ عاشق سفر و گشت وگذار در دل طبیعت نموده است.

ازجمله امکانات ایمنی و رفاهی این خودرو می توان به گرمکن و سرد کن جایگاه های جلو، گرمکن فرمان، سانروف، تعداد 10 کیسه هوا برای تمام سرنشینان، سنسور عقب و جلو، کولر دوال، کروزکنترل، آینه تاشوی برقی، برف کوب، دکمه تنظیم ارتفاع پدال، مانیتور بزرگ، دوربین دنده عقب، سیستم تنظیم نور چراغ ها، سیستم کنترل صوتی روی فرمان، تلویزیون دیجیتال، پشت سری سرنشینان عقب، سیستم GPS، پنل تنظیم کولر برای سرنشینان عقب و… اشاره نمود.

سفری بی دغدغه با مینی ونی مجهز و جادار

فضای داخلی کارنیوال وسیع وجادار است و دارای سه ردیف جایگاه برای استقرار هفت سرنشین است. البته، در طراحی این خودرو این امکان فراهم شده است که درصورت احتیاج به فضای بیشتر، جایگاه های ردیف سوم قابل برداشتن و جایگاه های ردیف دوم قابل جمع شدن باشد.

لازم به ذکر است که کارنیوال جزء خودروهای موتور جلو ـ محور جلو (FF) محسوب می گردد که همان گونه که از نام آن پیداست، در این نوع خودروها موتور و چرخ حرکت نماینده آن در قسمت جلویی قرار گرفته است.

وضعیت کیا کارنیوال در بازار ایران

با وجود تنوع بسیار پایین در این کلاس خودرو، کیا کارنیوال شاید تنها گزینه مناسب برای خرید افرادی باشد که دوست دارند به صورت گروهی و خانوادگی سفر نمایند. در بازه قیمتی این مینی ون، رقیبی برای آن در بازار خودروی ایران دیده نمی گردد و با چنین بودجه ای، بهترین گزینه برای کسانی است که ضمن علاقه مندی به سفر، تمایل چندانی به تنوع و تغییر مداوم خودرویشان ندارند و دنبال اتومبیلی هستند که طی سال های متمادی جوابگوی احتیاج آن ها و خانوده شان باشد؛ زیرا خریدو فروش این خودرو در بازار خودروهای کارنموده چندان آسان نیست و هر کسی سراغ خرید آن نمی رود. قیمت این خودرو در اسفندماه 1397 برای مدل 2008 چیزی درحدود 150 میلیون تومان تا 250 میلیون تومان برای نمونه های درحد نو آگهی شده است. به دلیل محدود بودن تعداد مدل های بالاتر این خودرو و عرضه بسیار کم آن در بازار خودروهای کارنموده، قیمت گذاری بر روی مدل های بالای کارنیوال چندان ساده به نظر نمی رسد و گویا قیمت گذاری آن چندان منطقی و یک دست نیست!

منبع: دیوار

به "کارنیوال خودرویی در کلاسی ناشناخته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارنیوال خودرویی در کلاسی ناشناخته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید