پیش بینی باورنکردنی اینشتین در نامه ای که تازه پیدا شده

به گزارش وبلاگ اندورید، مدت ها قبل از اینکه بدانیم پرندگان می توانند میدان مغناطیسی زمین را ببینند، آلبرت اینشتین در نامه ای برای سایر محققان درباره امکان وجود ابَر حس در حیوانات با آن ها بحث نموده بود.

پیش بینی باورنکردنی اینشتین در نامه ای که تازه پیدا شده

نامه گم شده ای که به وسیله آلبرت اینشتین به یک محقق به نام گلین دیویس در سال 1949 نوشته شده بود کشف شد و گفته می گردد این نامه در زمینه های زیست شناسی و فیزیک، پیش بینی های بسیاری داشته است.

نامه اولیه ای که گلین دیویس به آلبرت اینشتین نوشته بوده، در خصوص ادراک حیوانات و آنچه می تواند در خصوص جهان فیزیکی اشتراکی وجود داشته باشد، سوالاتی پرسیده بوده است. آلبرت اینشتین در پاسخ به آن نوشته:می توان تصور کرد که آنالیز رفتار پرندگان مهاجر و کبوترهای حامل ممکن است روزی به درک فرآیند فیزیکی منجر گردد که هنوز تعیین نیست.

حال اکنون بعد از 70 سال، شواهد نشان می دهد که پرندگان می توانند میدان مغناطیسی زمین را با استفاده از گیرنده های نوری ویژه به نام کریپتوکروم که به تغییرات ظریف در میدان مغناطیسی سیاره حساس هستند را حس نمایند. این چیزی است که به آنها اجازه می دهد هزاران کیلومتر مهاجرت نمایند و گم نشوند. جالب است بدانید سایر حیوانات، مانند لاک پشت های دریایی، سگ ها و زنبورها نیز توانایی عجیبی در درک میدان های مغناطیسی سیاره ما دارند.

جالب است بدانید که در زمان نگارش این نامه، علم زیست شناسی و علم فیزیکی آغاز به ادغام شدن و همکاری کردند که هرگز قبلاً چنین رویدادی وجود نداشت. برای مثال پژوک یابی خفاش به ساخت فناوری رادار یاری کرد.

به نظر می رسد، دیویس بیشتر به این موضوع علاقه مند بوده است که چگونه این دانش تازه بیولوژیکی را می تواند به فناوری آینده یاری کند. همچینن اینشتین بر این باور بوده که ما به تحقیقات بیولوژیکی بیشتری احتیاج داریم. اینشتین به دیویس اینچنین پاسخ داد:من نمی توانم امکانی برای استفاده از این نتایج در تحقیقات مربوط به مبانی فیزیک ببینم. این امر تنها در صورتی می تواند رخ دهد که نوع تازهی از ادراک حسی، نسبت به نوع و شکل حرکتی آن ها، به وسیله رفتار حیوانات آشکار گردد.

از زمان ارسال نامه، ما چیزهای زیادی در خصوص رفتار حیوانات که چگونه جهان را درک می نمایند، آموخته ایم. درست همانطور که اینشتین پیش بینی کرد، این دانش در حال حاضر به ما یاری می نماید تا فناوری را بهبود بخشیم، مانند دوربین های آیفون حال حاضر.

مکانیسم های دقیقی که حیوانات به وسیله نور ادراک دارند و یا میدان مغناطیسی زمین را حس می نمایند. اما در خصوص این موضوع امکان جدا شدن این دو وجود دارد و ممکن است برای همه گونه ها یکسان نباشد.

به عنوان مثال، به نظر می رسد زنبورها میدان مغناطیسی را در شکم خود احساس می نمایند، اما پرندگان و سگ ها آن را عمدتاً به وسیله گیرنده های نوری ویژه کریپتوکروم در چشمانشان خود انجام می دهند. حتی سلول های انسانی کریپتوکروم می سازند و تحقیقات اخیر نشان می دهد که این سلول ها به صورت پویا به تغییرات میدان مغناطیسی واکنش نشان می دهند.

منبع: خبرآنلاین

منبع: فرادید

به "پیش بینی باورنکردنی اینشتین در نامه ای که تازه پیدا شده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی باورنکردنی اینشتین در نامه ای که تازه پیدا شده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید