وزیر صنعت: آمادگی تولید روزانه 2 میلیون ماسک وجود دارد

به گزارش وبلاگ اندورید، وزیر صنعت، معدن و تجارت با اعلام وجود آمادگی کامل برای تولید و تامین ماسک و ملزومات بهداشتی در کشور، گفت: ظرفیت تولید روزانه بیش از 2 میلیون ماسک در واحد های تولیدی کشور وجود دارد.

وزیر صنعت: آمادگی تولید روزانه 2 میلیون ماسک وجود دارد

به گزارش گروه اقتصادی وبلاگ اندورید، رضا رحمانی اضافه کرد: بنا به درخواست وزارت بهداشت و درمان همه ظرفیت واحد های تولید شوینده و مواد بهداشتی کشور فعال شده و برخی از آن ها 24 ساعته فعالیت می کنند.

وی ادامه داد: ظرفیت خوبی در این بخش وجود دارد و سالیانه امکان تولید مایع دستشویی تا 250 هزار تن و ظرفیت تولید صابون دستشویی تا 55 هزار تن در سطح کشور وجود دارد.

رحمانی اظهار داشت: برنامه ریزی شده تا همه این واحد ها با حداکثر ظرفیت و به صورت شبانه روزی فعالیت کنند و همچنین ظرفیت های تولید خود را افزایش دهند.

وی بیان نمود: در تولید ماسک بهداشتی 13 واحد تولیدکننده عمده به طور شبانه روزی فعال هستند و بقیه نیز با تامین مواد اولیه مورد نیاز به صورت 24 ساعته به تولید مشغول می شوند.

رحمانی گفت: با همکاری واحد های صنعتی و بازرگانی برای تولید یا واردات لوازم بهداشتی مورد نیاز برای کنترل بیماری کرونا آمادگی کامل وجود دارد.

وی اضافه کرد: واحد های تولیدکننده ماسک و سایر ملزومات بهداشتی در صورت بروز مشکل در فرایند تولید اعم از مواد اولیه یا تجهیزات و ماشین آلات خطوط تولید در اولویت هستند و با هماهنگی اجرا شده با بانک مرکزی درخصوص تامین منابع در سریع ترین زمان ممکن موانع رفع می شود.

گفتنی است ویروس کرونا تا به امروز دست کم 79 هزار و 300 نفر را در بیش از 30 کشور مبتلا کرده و همچنین بیش از 2 هزار و 620 قربانی نیز گرفته است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "وزیر صنعت: آمادگی تولید روزانه 2 میلیون ماسک وجود دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر صنعت: آمادگی تولید روزانه 2 میلیون ماسک وجود دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید