هوک اظهارات ضدایرانی ترامپ مبنی بر افزایش فشارها را تکرار کرد

به گزارش وبلاگ اندورید، تهران - خبرنگاران - باوجود مخالفت های جهانی با خروج یکجانبه آمریکا از توافقنامه برجام و تاکید کشورهای اروپایی مبنی بر تعهدات هسته ای خود ؛ برایان هوک رییس گروه اقدام ایران در وزارت خارجه آمریکا باردیگر با تکرار اظهارات ضدایرانی خود ؛ از تشدید فشارها علیه ایران سخن گفت .

هوک اظهارات ضدایرانی ترامپ مبنی بر افزایش فشارها را تکرار کرد

به گزارش روز شنبه وبلاگ اندورید به نقل از خبرگزاری رویترز ، وی که در کنفرانس انرژی سراویک در شهر هوستون تگزاس سخن می گفت ، گفت : آمریکا در راستای فشارحداکثری به ایران ؛ طرح خود برای به صفر رساندن صادرات نفت ایران را سرعت می بخشد.

وی ادعا کرد ؛ تحریم های ضد ایرانی آمریکا تاکنون موجب از دست رفتن 10 میلیارد دلار درآمد نفتی ایران شده است و از زمان اعمال تحریم ها ایران ؛ روزانه حدود 1.5 میلیون بشکه نفت ایران از بازارهای جهانی حذف شده است.

هوک با اشاره به سخنان دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر اینکه ما به کارزاری برای اعمال فشار حداکثری اقتصادی به ایران احتیاج داریم، گفت: با این حال، ترامپ خواهان شوک وارد کردن بر بازارهای نفتی نیست .

اظهارات این مقام آمریکایی مبنی بر کوشش آمریکا برای به صفررساندن صادرات نفت ایران درحالی مطرح می گردد که اداره اطلاعات انرژی آمریکا پیش بینی نموده است که عرضه جهانی نفت در سال 2019 به میزان 440 هزار بشکه در روز از تقاضای جهانی فراتر خواهد رفت.

هوک همچنین روز آدینه در جلسه ای که در یکی از ساختمان های کنگره در واشنگتن و از سوی شورای دمکراسی برگزار گردید، احتمال داد که در راستای اعمال فشارها به ایران ؛ ترامپ معافیت تحریم نفتی ایران را پس از اتمام مهلت آن در ماه اردیبهشت تمدید نکند.

وی همچنین از احتمال وضع تحریم های تازه و اعمال فشارهای نفتی بیشتر بر ایران اطلاع داد.

دولت ترامپ اردیبهشت ماه امسال به رغم مخالفت های جهانی از برجام خارج شد و تحریم های جدیدی را بر ایران اعمال کرد ، با این حال دیگر طرف های امضا نماینده توافق هسته ای بر تعهد و پایبندی خود نسبت به این توافقنامه تاکید نموده اند.

اظهارات دیپلمات آمریکایی مبنی بر افزایش فشارهای کاخ سفید علیه ایران در حالی مطرح می گردد که کشورهای اروپایی امضا نماینده برجام به تازگی ، سازو کار مبادلات اقتصادی با ایران موسوم به اینستکس را راه اندازی کردند.

اروپایی ها بارها اعلام نموده اند که همچنان از مبادلات تجاری شرکت های اروپایی با ایران حمایت می نمایند.

اروپام**9109** 1546

منبع: ایرنا

به "هوک اظهارات ضدایرانی ترامپ مبنی بر افزایش فشارها را تکرار کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هوک اظهارات ضدایرانی ترامپ مبنی بر افزایش فشارها را تکرار کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید