همکاری بنیاد برکت در راستای حمایت از هنرمندان صنایع دستی اصفهان

به گزارش وبلاگ اندورید، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان از همکاری بنیاد برکت در راستای حمایت از هنرمندان صنایع دستی استان در ایام پساکرونا اطلاع داد.

همکاری بنیاد برکت در راستای حمایت از هنرمندان صنایع دستی اصفهان

بهگزارش میراثآریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان، فریدون اله کمک امروز 28 مردادماه با اعلام این مطلب گفت: در حال حاضر 60 هزار نفر هنرمند و فعال صنایع دستی در قالب بیش از پنج هزار کارگاه و هزار فروشگاه عرضه صنایع دستی در استان مشغول به فعالیت هستند.

او اضافه نمود: از مجموعه 60 هزار هنرمند و فعال صنایع دستی استان در حدود 30 هزار نفر که بخش قابل توجهی از آنان را بانوان تشکیل می دهند در قالب مشاغل خانگی مستقل و پشتیبان در کارگاه های انفرادی و یا منازل خود در حال فعالیت هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان ضمن اشاره به آسیب های جدی شیوع بیماری کرونا بر پیکر صنایع دستی استان تأکید کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا که از اسفندماه سال گذشته در اصفهان منجر به تعطیلی کارگاه ها و فروشگاه های صنایع دستی استان شد، فعالان این عرصه آسیب های جدی متحمل شدند به نحوی که فراوریات صنایع دستی از زمستان سال گذشته برای نوروز آماده و اکثراً به فروش نرسیده است.همچنین فعالان صنایع دستی در راستای آماده سازی محصولات خود برای ماه های اردیبهشت و خردادماه نیازمند تجهیز کارگاه خود حداقل از اسفندماه بودند که برآورد ما حاکی است تجهیز بیش از پنج هزار کارگاه صنایع دستی ماهیانه در حدود 2000 میلیارد ریال هزینه دارد.

او توضیح داد: با توجه به از دست رفتن بازارهای نوروزی از یک سو و ضرر تجهیز کارگاه های صنایع دستی و عدم توان ادامه فراوری و یا فروش محصولات فراوری شده از سوی دیگر که رقمی معادل پنج هزار میلیارد برآورد می گردد، در وهله اول با کسب حمایت سیستم بانکی، تسهیلاتی در راستای حمایت از شاغلان در این صنعت به کارفرمایان پرداخت می گردد که در حال حاضر 300 نفر در دو حوزه گردشگری و صنایع دستی در سامانه حمایت از کارکنان این دو صنعت ثبت نام نموده اند.

اله کمک با اشاره به دیگر راهکارهای اندیشیده شده در این زمینه، گفت: معاونت صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، تفاهم نامه ای را با بنیاد برکت به امضا رسانده که به تبع آن در استان ها از جمله اصفهان نیز مقدمات اجرا شدن آن فراهم شده و بر اساس این طرح فعالان صنایع دستی استان با ثبت نام در سامانه مربوط به این بنیاد، تسهیلاتی در راستای جبران خسارت های ایام کرونا از یک سو و تسهیلات حمایت فروش فراوریات خود را از سوی دیگر دریافت نمایند.

او ابراز امیدواری کرد تا سیستم حمایت از ادامه فعالیت کارکنان و همچنین سیستم حمایت از فراوری به عنوان دو گزینه پیش رو بتواند بخشی از آلام و مسائل فعالان این حوزه را بر طرف کند.

منبع: میراث آریا

به "همکاری بنیاد برکت در راستای حمایت از هنرمندان صنایع دستی اصفهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همکاری بنیاد برکت در راستای حمایت از هنرمندان صنایع دستی اصفهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید