پیش بینی قیمت خودرو در هفته پایانی بهمن ، فروشنده خودرو زیاد شد

به گزارش وبلاگ اندورید، در آستانه شب عید ایران بازار خودرو همچنان راکد است. با توجه به نزدیک شدن به مذاکرات گویا فروشندگان از فرایند کاهشی قیمت دلار ترس دارند. همین مساله باعث شد که تعداد فروشندگان خودرو افزایش پیدا کند.

پیش بینی قیمت خودرو در هفته پایانی بهمن ، فروشنده خودرو زیاد شد

هر چند در بازار خودرو فروشنده خودرو زیاد است اما خریداران نسبت به خرید خودرو و انجام معامله عقب نشینی کردند.

بررسی ها نشان می دهد قیمت خودرو چهارشنبه (21 بهمن 1400) فرایند کاهشی را حفظ کرده است. به عنوان مثال خودرو پراید 111 تا 187 میلیون تومان هم فروش رفت. پراید 131 نیز به نرخ 171 میلیون تومان به فروش رسید.

خودروی دنا پلاس اتوماتیک مدل 1400 با کاهش سه میلیونی به قیمت 493 میلیون تومان در بازار خودروی کشور عرضه شد.

آیا فرایند کاهشی قیمت خودرو ادامه دارد؟ رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو به وبلاگ اندورید می گوید: تداوم کاهش قیمت خودرو به نتیجه نهایی مذاکرات ارتباط دارد. چنانچه مذاکرات مثبت باشد احتمال دارد خودرو ارزان تر شود.

سعید موتمنی توضیح داد: البته در بازار عده ای که برای شب عید خودرو می خواستند از این فرصت استفاده کردند و خودرو مورد نظر را خریدند اما تعداد خریداران اندک است.

او ادامه داد: شرایط بازار خودرو امسال هم مانند سال های قبل است. در دو سال اخیر به دلیل شیوع ویروس کرونا نمایشگاه داران شب عید نداشتند. امسال هم در بازار همین مساله حکم فرماست.

فروشنده خودرو زیاد است

گویا در این هفته قیمت خودروها کاهش اندکی داشته است. فیروز نادری، در این رابطه به وبلاگ اندورید می گوید: فروشنده در بازار خودرو زیاد است اما خریداران منتظر نتیجه نهایی مذاکرات هستند.

او ادامه داد: هر چند که در آستانه شب عید قرار داریم فروشندگان هم قیمت خودروها را چندان کاهش نمی دهند. برخی نمایشگاه داران هم از این فرصت استفاده می کنند و خودروهای فروشندگان را می خرند. این در حالی است که تقاضایی برای خودروهای خریداری شده نمایشگاه داران وجود ندارد.

براساس این گزارش گویا قرار است واردات خودرو از سر گرفته شود. احمد نعمت بخش، دبیر انجمن خودروسازان گفت: خودروسازان هیچ وقت مخالف واردات خودرو نبوده اند. باید پنج درصد از تمام کالای تولید کشور وارد شود. چرا که واردات حس رقابت را بین تولیدکنندگان داخلی بیشتر می کند.

برای مطالعه بیشتر خبر واردات خودرو خارجی را بخوانید.

منبع: تجارت نیوز

به "پیش بینی قیمت خودرو در هفته پایانی بهمن ، فروشنده خودرو زیاد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی قیمت خودرو در هفته پایانی بهمن ، فروشنده خودرو زیاد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید