همه آن چیزی که باید درباره سرویس اینترنت پرسرعت آذرخش های وب بدانیم

به گزارش وبلاگ اندورید، حتما این روزها تبلیغات و گزارش آگهی های اینترنت پرسرعت آذرخش های وب را دیده اید و برایتان سوال شده ماجرا چیست؟

همه آن چیزی که باید درباره سرویس اینترنت پرسرعت آذرخش های وب بدانیم

حدود یک ماهی می شود که شرکت های وب با راه اندازی صفحه ای روی وب سایت خود تبلیغ اینترنت پرسرعت آذرخش را می دهد. حتی چندین تبلیغ و گزارش آگهی هم در سایت های معروف داشته و اخیرا هم در پی جذب نزدیک به 1800 نیرو برای آن در استان های مختلف است.

البته، در صفحه معرفی اینترنت آذرخش اطلاعات زیادی جز چند خط توضیح و یک فیلم تبلیغاتی نیست و حتی برخی لینک ها کار نمی کنند.

فیلم تبلیغاتی می گوید سرویس اینترنت آذرخش با سرعت دانلود 50 مگابیت و سرعت آپلود 25 مگابیت بسیار بهتر از سرویس اینترنت ADSL است و می تواند مشکل پینگ و لگ و تاخیر بازی ها یا کاهش فریم در ویدیوهای آنلاین را حل نماید.

متقاضیان این سرویس می توانند با شماره 1565 تماس بگیرند و پیش ثبت نام کنند.

مشخصات اینترنت آذرخش های وب

با دیدن صفحه معرفی سرویس اینترنت آذرخش و حتی خواندن چند گزارش آگهی سفارشی منتشر شده از این سرویس در برخی رسانه ها و سایت ها؛ تقریبا هیچی دستگیرمان نمی شود جز اینکه مبتنی بر FTTH است و باز تکرار همان حداکثر سرعت دانلود 50 مگابیت.

اما واقعا ماجرای سرویس اینترنت آذرخش های وب چیست و چه مشخصاتی دارد؟ وی دی اس ال یا فیبرنوری یا تی دی ال تی است؟ قیمت و حجم آن برای یک ماه و یک سال چقدر است؟ چه مودمی نیاز دارد؟ کدام مناطق پوشش دهی دارد و چه زمانی راه اندازی می شود.

به طور خلاصه می توانیم فعلا اطلاعات زیر را درباره سرویس اینترنت آذرهش های وب با قطعیت بگوییم:

مشخصات اینترنت پرسرعت آذرخش های وب

نوع سرویس: بستر فیبرنوری FTTH (سرنام Fiber to the Home) بدون اتکا به مخابرات

حداقل سرعت دانلود: 20 مگابیت بر ثانیه

حداکثر سرعت دانلود: 50 مگابیت بر ثانیه

حداکثر سرعت آپلود: 25 مگابیت بر ثانیه

مودم: شرکت های وب به مشتری می دهد. مودم از نوع فیبرنوری GPON و با قیمت 375 هزار تومان است.

بسته اینترنت: ماهیانه از سرعت 20 مگابیت، حجم 500 گیگابیت به قیمت 50 هزار تومان (با مالیات و ارزش افزوده 63 هزار تومان)

بسته اینترنت یک ساله: از سرعت 20 مگابیت، حجم 6000 گیگابیت به قیمت 1.960.000 با مالیات و ارزش افزوده

محدوده پوشش دهی: از شهر کرج شروع شده و سپس در تهران و بعد سایر استان ها ارائه می شود.

هزینه نصب: رایگان

چند نکته مهم

توچه شما را به چند نکته مهم دیگر جلب می کنم:

نکته 1: مودم عاریتی است و پس از جمع آوری یا لغو سرویس باید به شرکت های وب برگردانده شود. هنوز درباره مدل مودم GPON که های وب می خواهد به مشتریان بدهد اطلاعی در دست نیست ولی حدس می زنیم مودمی از یوتل یا هواوی باشد.

نکته 2: هر متقاضی با شماره 1565 تماس گرفته و شماره تماس منزل و محدوده خود را اعلام می کند تا بررسی شود و به او بگویند امکان سرویس در حال حاضر وجود درد یا باید منتظر بماند.

نکته 3: بسیاری از کاربران تصور می کنند سرویس آذرخش از جنس VDSL است ولی این طور نیست و بنا بر اطلاعات خود های وب مبتنی بر بسترهای فیبرنوری است.

نکته 4: مشتری می تواند قراردادهای یک ماهه، سه ماهه، شش ماهه و یک ساله ببندد.

نکته 5: این سرویس در سه سرعت 20 و 30 و 50 مگابیت عرضه می شود.

نکته 6: ادعا شده است این سرویس مشکل تاخیر و لگ در بازی های آنلاین را از بین می برد ولی بعید است در عمل چنین چیزی باشد چون همه ما خوب می دانیم که بخشی از مسائل تاخیر و لگ بازی ها به سرعت سرویس اینترنت نیست و از سرور و مسایل دیگر است.

سعی می کنم مرتبا این پست را به روزرسانی کنیم و اطلاعات جدید و بیشتری درباره این سرویس اینترنت که مشابه سرویس تانومای مخابرات است را به علاقه مندان بدهیم.

شما هم می توانید درباره این سرویس نظر بدهید یا احیانا اگر این سرویس را گرفتید؛ تجربه کاربری خود را برای ما و دیگر خواننده ها بنویسید.

در ماه های اخیر یک بحث تازه در انجمن های اینترنتی میان کاربران ایرانی بالا گرفته است. اینکه برای بازی یا ثبت نام خودرو اینترنت موبایل بهتر است…

پرسش خوبی است و شاید برای بسیاری از کاربران هم در مقطعی مطرح شده باشد. آیا واقعا با هر سرعتی می توان از اینترنت فایل دانلود…

کره جنوبی همیشه سریع ترین اینترنت دنیا را داشته و جدیدترین رکوردها را به نام خودش ثبت کرده است. در حالی که تصور می شد اینترنت در…

شرکت مخابرات ایران در نمایشگاه تلکام 2017، انواع سرویس ها و تعرفه های اینترنت فیبرنوری FTTH را معرفی و ثبت نام می کند. مدتی است که مخابرات ایران اقدام…

منبع: شبکه چی

به "همه آن چیزی که باید درباره سرویس اینترنت پرسرعت آذرخش های وب بدانیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه آن چیزی که باید درباره سرویس اینترنت پرسرعت آذرخش های وب بدانیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید