هشام عبدالله: صلح در یمن با فریبکاری به دست نمی آید

به گزارش وبلاگ اندورید به نقل از خبرگزاری سبأ، هشام شرف عبدالله وزیر امورخارجه دولت نجات ملی یمن یکشنبه شب در ملاقات با حسن ایرلو سفیر ایران در صنعا، از موضع اصولی ایران در قبال بحران این کشور از همان ابتدای حملات ائتلاف سعودی قدردانی کرد.

هشام عبدالله: صلح در یمن با فریبکاری به دست نمی آید

در این ملاقات دو طرف روابط میان دو کشور دوست و راه های تقویت و توسعه این روابط در زمینه های مختلف را آنالیز کردند.

شرف همچنین گفت: بحران یمن راه چاره نظامی ندارد و تنها راه چاره آن سیاسی مسالمت آمیز است تا راه برای حل سیاسی پایدار که برآورده کننده نیازهای مردم یمن است، فراهم کند.

وزیر امورخارجه دولت نجات ملی یمن گفت که طرح ابتکاری محمد جواد ظریف که آوریل سال 2015 و برای خاتمه دادن به تجاوز به یمن و دستیابی به راه چاره سیاسی مطرح نموده بود و نیز تصمیم اخیر مجلس اروپا بسترهایی هستند که می توان پایه های صلح را بر آن بنیان گذاشت تا ضمن حفظ یمن، یمنی ها به تمام حقوق خود دست یابند.

شرف اضافه نمود: صلح در یمن با چانه زنی، فریبکاری، وعده و وعید محقق نخواهد شد، بلکه تنها راه چاره آن تأمین خواسته های ملت یمن است که با حفظ حاکمیت کامل ارضی یمن و عدم دخالت در تصمیم گیری یمنی ها انجام خواهد شد.

وزیر امورخارجه دولت نجات ملی یمن با بیان اینکه صنعا همچنان جایگزین های مناسب برای رویارویی با موضع خصمانه هر کشور یا طرفی را دارد، در عین حال آمادگی کامل خود را برای پاسخ مثبت به درخواست ها برای حل بحران یمن و برقراری صلح مبتنی بر حسن همجواری و عدم دخالت در امور داخلی یمن گفت.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در صنعا نیز بر ادامه حمایت تهران از راه چاره سیاسی مسالمت آمیز در یمن و خاتمه تجاوزگری و برداشته شدن محاصره کامل یمن تأکید کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "هشام عبدالله: صلح در یمن با فریبکاری به دست نمی آید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشام عبدالله: صلح در یمن با فریبکاری به دست نمی آید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید