هدف از طراحی این گذرنامه، بالا بردن امنیت و استفاده از نماد بلژیک است

به گزارش وبلاگ اندورید به نقل از euronews دولت بلژیک از گذرنامه نو این کشور که در طراحی آن از امکانات امنیتی بالاتر و نیز از طرح های کارتن معروف تن تن استفاده شده است، رونمایی کرد.

هدف از طراحی این گذرنامه، بالا بردن امنیت و استفاده از نماد بلژیک است

وزارت امور خارجه بلژیک می گوید سند مسافرتی نو با همکاری نزدیک کارشناسان مبارزه با جعل و تقلب پلیس فدرال این کشور طراحی شده و کنسرسیومی متشکل از شرکت های تالس و زتس به زودی کار ساخت و انتشار آن را شروع خواهند کرد.

گذرنامه فعلی بلژیک در سال 2008 طراحی شده و تا به امروز تغییر نکرده و از آنجا که شمار زیادی از این گذرنامه ها 14 سال است که در بلژیک و در سایر نقاط دنیا در گردش است، تبهکاران بیشتر به فکر جعل آن می افتند.

در سیاهه کشورهایی که معتبرترین گذرنامه های دنیا را دارند، بلژیک به همراه چند کشور دیگر در رده ششم است.

وزیر خارجه بلژیک گفته است: معرفی گذرنامه نو بعلاوه فرصتی برای ماست تا هنر نهم یعنی کمیک استریپ را که عنصر مرکزی فرهنگ و نماینده تأثیر ما در خارج از کشور است، برجسته کنیم.

کار توزیع گذرنامه های نو بلژیک که 7 سال اعتبار دارد، قرار است از روز 7 فوریه (18 بهمن) شروع گردد.

داستان های تن تن نوشته ژُرژ رمی، معروف به ارژه که در اواسط سده بیستم میلادی خلق شد، یکی از مهم ترین نمادهای ملی بلژیک است.

ماجراهای تن تن و سگش میلو پرفروش ترین کتاب داستان مصور یا کمیک استریپ در اروپاست و تا به امروز به 100 زبان مختلف ترجمه شده است.

منبع: خبرکانادا

به "هدف از طراحی این گذرنامه، بالا بردن امنیت و استفاده از نماد بلژیک است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هدف از طراحی این گذرنامه، بالا بردن امنیت و استفاده از نماد بلژیک است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید