نکات ایمنی آپارتمان هنگام رفتن به مسافرت

به گزارش وبلاگ اندورید، در ایام تعطیلات یا زمان هایی که قصد مسافرت یک یا چند روزه را دارید برخی نکات را باید رعایت کنید. امکان دارد در نبود شما اتفاق ناخوشایندی در منزل تان بیوفتد. شاید اموالتان به سرقت برود یا آتش سوزی ناخواسته ای رخ دهد یا هر اتفاق دیگری که فکرش را نمی کنید. برای همین رعات نکات ایمنی آپارتمان در هنگام رفتن به مسافرت به شما کمک می کند تا با خیالی آسوده به تفریحات خود بپردازید.

نکات ایمنی آپارتمان هنگام رفتن به مسافرت

چه اتفاقاتی ممکن است در نبود ما رخ دهد؟

اگر بصورت کلی بخواهیم از اتفاقاتی که ممکن است در نبود ما برای خانه بیوفتد حرف بزنیم باید بگوییم، آتش سوزی، سرقت ، ترکیدگی لوله آب ، نشت گاز ، خراب شدن گیاهان خانه و گندیدن برخی مواد خوراکی از مواردی هستند که امکان دارد اتفاق بیوفتد. حال آن که برخی از این اتفاقات خسارت کمی به ما می زنند و برخی هزینه های زیادی برای ما دارند. مثلا سرقت می تواند خسارت بزرگی به خانه ما بزند اما گندیدن مواد خوراکی آنچنان هزینه بردار نیست. به همین منظور در زیر به اقداماتی که برای امنیت خانه ضروری است می پردازیم. ابتدا با موارد کم اهمیت شروع می کنیم.

اقدامات لازم برای امنیت خانه یا واحد مسکونی

اول - درب ها و پنجره ها را چک کنید و اگر عبور از آن برای دزد آسوده است به آنان حفاظ نصب کنید. قفل درب ها و پنجرها را چک کنید تا سالم باشند. در صورت لزوم آنها را عوض کنید. غیر از درب و پنجره ها سایر راه های ورودی خانه را چک کنید. دیوار های کوتاه می تواند راهی برای عبور دزدین باشد. نرده ها را چک کنید تا سالم باشند.

دوم - از سیستم های امنیتی نظیر آژیر خطر یا دوربین مدار بسته استفاده کنید. محل قرار گیری آژیر خطر نباید طوری باشد که دزدین به راحتی آن را از کار بیاندازند. همچنین قبل از سفر سیستم امنیتی را چک کنید.

سوم - به یک فرد مورد اعتماد اطلاع دهید یا در صورت امکان کلید منزل را به وی تحویل دهید. این کار باعث می شود تا یک نفر به نیابت از شما در منزل تان باشد. حضور افراد در خانه امنیت آن خانه را تا حد زیادی بالا می برند. اگر کسی را پیدا نکردید که منزل شما را تا بازگشت تان نگه داری کند اشیای قیمتی خود را به وی بدهید. در خانه اشیای قیمتی نگه داری نکنید. در آپارتمان می توانید موضوع را به پلیس محله یا سرایدار مورد اطمینان اطلاع دهید.

چهارم - زمان سفر خود و بازگشت تان را از اشخاص مخفی کنید. اگر کسی نداند چه زمانی به مسافرت رفته و چه زمانی باز می گشت این کار باعث می شود تا منزل شما امنیت بیشتری داشته باشد. از وسائل خود عکس تهیه کنید تا در صورت سرقت بتوانید اموال مسروقه را به پلیس گزارش دهید. این اموال را به هیچ وجه در جایی قرار ندهید که در دید عموم است. مثلا اشیائ عتیقه خود را در جلوی پنجره مشرف به کوچه قرار ندهید.

پنجم - اگر با ماشین سفر نمی کنید حتما آن را در پارکینگ قرار دهید و با قفل فرمان و پدال ایمن کنید.

تدابیر لازم هنگام ترک منزل برای جلوگیری از بلایا

برخی اتفاقات مانند سرقت نیستند و از سهل انگاری ما نشات می گیرند. این اتفاقات را باید بتوانید پیشگیری کنید. مثلا آتش سوزی یا نشت آب و گاز که گاها مشکلاتی را بوجود می آوردند. برای مقابله با این بلایا قبل از سفر این نکات را حتما رعایت کنید.

اول- شیرهای آب وگاز را از قسمت اصلی قطع کنید. این کار باعث می شود تا در داخل خانه مسئله ای با این دو بخش بوجود نیاید.

دوم - برق را قطع کنید. اگر ضروری است تا برق منزل وصل باشد حتما بخشی که نیاز به برق دارد را فقط روشن بگذارید و برق های سایر نقاط خانه را قطع کنید. یخچال جز آن دسته از وسائلی است که باید روشن باشد. برای این که یخچالتان کار کند فقط برق اشپزخانه را قطع نکنید. سیستم آژیر یا دوربین ها نیز باید برق شان وصل باشد.

سوم - پرده ها را بکشید و وسائل اشتعال زا را جلوی نور مستقیم خورشید قرار ندهید. گاها یک اسپری بدن در اثر گرم شدن می تواند منفجر شود. از قرار دادن چنین وسائلی در جلوی پنجره خودداری کنید.

چهارم - برای جلوگیری از فاسد شدن برخی مواد غذایی یا آنها را با خود ببرید یا به کسی بدهید. آن دسته از مواد غذایی که زمان کمی به تاریخ انقضای آن ها مانده است امکان دارد فاسد شده و موجب بوی بد در خانه شوند. تمامی زباله ها را از منزل خارج کنید تا در نبود شما فاسد نشوند.

پنجم - اسیدپاشی برای جلوگیری از حضور حشرات موزی را حتما انجام دهید. این کار باعث می شد تا این حشرات وارد خانه نشوند. اگر حیوان خانگی دارید و قصد بردن آن را ندارید حتما به یک دوست بسپرید تا از آن نگه داری کند.

نتیجه گیری

با توجه به مواردی که ذکر شد ، مسافرت های یک روزه حساسیت خاصی ایجاد نمی کند ولی در مسافرت های چند روزه حتما رعایت این نکات ضروری است. در صورتی که قصد سفر دارید و در آپارتمان زندگی می کنید حتما مدیریت ساختمان از این موضوع مطلع باشند تا اجازه حضور افراد ناشناس به بهانه دیدار با شما را به آنها ندهند. همچنین اگر کسی را به جای شما قرار است مدتی در محل باشد حتما مدیر ساختمان را از این موضوع مطلع کنید. معمولا دزدی در ساختمان ها و آپارتمان ها به ندرت اتفاق می افتد ولی با این حال حتما سعی کنید سیستم های امنیتی نظیر درب ضد سرقت ، آژیر خطر، دوربین مدار بسته در صورت لزوم برای منزل خود نصب کنید.

منبع: هومتیک

به "نکات ایمنی آپارتمان هنگام رفتن به مسافرت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکات ایمنی آپارتمان هنگام رفتن به مسافرت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید