نقطه ضعف بزرگ تیمِ یحیی

به گزارش وبلاگ اندورید، پرسپولیس در شرایطی پا به لیگ بیست ودوم گذاشت که باتوجه به درخواست یحیی گل محمدی، سرخ پوشان مرکز در بازار نقل وانتقالات تابستانی عملکردی فوق العاده داشتند و بخش مهم خرید های پرسپولیس، به جذب هافبک های خلاق مرتبط بود. جایی که سرخ ها توانستند با سعید صادقی و سروش رفیعی برای همکاری در لیگ بیست ودوم به توافق برسند و قرارداد مهدی ترابی هم تمدید شد تا خلاق ترین بازیکنان فصل گذشته در قالب یک تیم بتوانند در کنار هم قرار گیرند.

نقطه ضعف بزرگ تیمِ یحیی

یحیی گل محمدی و البته طرفداران سرخ پوش امیدوار بودند تا با حضور مثلث رفیعی، صادقی و ترابی تیم شان در زمینه خلق موقعیت گلزنی، فزونین تیم لیگ بیست ودوم باشد، اما آنچه آمار و ارقام نشان می دهد با رویای کادرفنی و طرفداران پرسپولیس فرق دارد و به نظر می رسد با وجود خرید هافبک های خلاق، خبری از درخشش آن ها در لیگ بیست ودوم در ترکیب سرخ پوشان مرکز نیست.

مالکیتی که موفقیت نمی آورد

سرخ پوشان مرکز براساس آمار و ارقام توانسته اند بیشترین مالکیت توپ را در لیگ بیست ودوم داشته باشند. طبق آمار متریکا، در طول 18 بازی اخیر در لیگ بیست ودوم، پرسپولیس فقط در ملاقات با طرفدار مالکیت کمتری نسبت به رقیب خود داشته و در سایر ملاقات ها توانسته تیم برتر زمین در زمینه مالکیت بر توپ و میدان باشد.

شاگردان یحیی گل محمدی با میانگین 59.3 درصد مالکیت توپ، با اختلاف چشمگیری فزونین تیم لیگ هستند، اما با وجود درصد مالکیت بالا، سرخ پوشان مرکز نتوانسته اند انتظارات را در زمینه خلق موقعیت گلزنی و البته باز کردن دروازه رقبا، برآورده نمایند و ثبت 21 گل در 18 بازی نشان می دهد که فزونی در آمار مالکیت بر توپ به یاری سرخ پوشان مرکز نیامده است.

پروژه ای که مغلوب شد؛ یحیی بازهم تغییر رویه می دهد؟

سرمربی پرسپولیس در هفته های ابتدایی لیگ بیست ودوم با استفاده همزمان از سعید صادقی، سروش رفیعی و مهدی ترابی در پی خلق موقعیت گلزنی و باز کردن دروازه رقبا بود، اما ناکامی این مثلث در خلق موقعیت گلزنی باعث شد تا در خط هافبک پرسپولیس با حضور بازیکنانی مثل سینا اسدبیگی، وحید امیری و حتی امید عالیشاه و محمد عمری تغییراتی ایجاد گردد، اما تغییرات به وجود آمده هم یاریی به سرخ پوشان مرکز نکرد.

مهدی ترابی با 5 پاس گل فزونین گل ساز پرسپولیس در لیگ بیست ودوم است و بعد از او، نام دانیال اسماعیلی فر با 3 پاس گل و سروش رفیعی با 2 پاس گل به چشم می خورد و سعید صادقی و علی نعمتی بازیکنانی با یک پاس گل در فصل جاری هستند. ساخت 12 گل در طول 18 مسابقه، آمار قابل قبولی برای مالک ترین تیم لیگ بیست ودوم نیست، آن هم در شرایطی که پرسپولیس خلاق ترین هافبک های فصل گذشته لیگ برتر را حالا در کنار هم در اختیار دارد.

یحیی گل محمدی سرمربی پرسپولیس در پی یک ایده تازه در استفاده از بازیکنان خلاق تیمش است و باید دید در فرصت به جای مانده تا انتها فصل آیا این نقطه ضعف بزرگ سرخ پوشان مرکز رفع خواهد شد یا آن ها همچنان در امر گلزنی و البته خلق موقعیت گلزنی ناکام می مانند و آمار های ضعیفی از جمله ثبت 0.19 امید گل در ملاقات اخیر برابر آلومینیوم اراک تکرار می گردد.

فوتبال 360

منبع: فرارو

به "نقطه ضعف بزرگ تیمِ یحیی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقطه ضعف بزرگ تیمِ یحیی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید