مرمت روستای تاریخی نجار پاوه در حال اجرا است

به گزارش وبلاگ اندورید، بخشدار مرکزی پاوه، کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه، مدیر و کارشناسان پایگاه منظر فرهنگی تاریخی اورامانات از روند مرمت و ساماندهی روستای نجار بازدید کردند.

مرمت روستای تاریخی نجار پاوه در حال اجرا است

به گزارش وبلاگ اندورید به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه، علی قهرمانی مدیر پایگاه منظر فرهنگی تاریخی اورامانات امروز سه شنبه 4 دی ماه در حاشیه این بازدید در گفتگویی اظهار کرد: روستای نجار یکی از روستاهای شهرستان پاوه - بخش مرکزی - دهستان هولی است که دارای بافت تاریخی پلکانی و با ارزش است.

او ادامه داد: روستای نجار به دلیل دارا بودن ویژگیهای خاص معماری، توسط پایگاه منظر فرهنگی - تاریخی اورامانات استان کرمانشاه در اولویت ثبت ملی نهاده شد و پرونده ثبت ملی آن تهیه و به سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ارسال شده است.

او توضیح داد: به همین دلیل به منظور مرمت و ساماندهی معابر و جداره های با ارزش با انتخاب پیمانکار از محل اعتبارات ملی عملیات اجرایی مرمت و ساماندهی آن آغاز می گردد.

قهرمانی در انتها یادآور شد: پایگاه منظر فرهنگی تاریخی اورامانات استان کرمانشاه علاوه بر مرمت و ساماندهی روستای نجار از محل اعتبارات ملی بخش امانی کار مرمت جداره ها و ساماندهی ورودی اصلی روستار شرکان را نیز در امسال به اتمام رسانده است.

منبع: میراث آریا

به "مرمت روستای تاریخی نجار پاوه در حال اجرا است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرمت روستای تاریخی نجار پاوه در حال اجرا است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید