آغاز مرحله اول بازسازی گنبد امامزاده ابوالحسن و آمنه خاتون دیزآباد

به گزارش وبلاگ اندورید، میراث آریا/ براساس اخبار بدست رسیده، آغاز مرحله اول بازسازی گنبد امامزاده ابوالحسن و آمنه خاتون دیزآباد صورت گرفت.

آغاز مرحله اول بازسازی گنبد امامزاده ابوالحسن و آمنه خاتون دیزآباد

احمد میرزایی گفت: در این مرحله باتوجه به نفوذ آب به داخل گنبد در فصول بارندگی، با برداشتن کاشی های آسیب دیده و اجرا و نصب کاشی نو، گنبد بنا بازسازی و برطرف خطر می گردد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان خنداب گفت: اعتبار پیش بینی شده برای این مرحله از بازسازی یک میلیارد و 500 میلیون ریال معین شده و مرحله بعدی بازسازی داخل گنبد و کتیبه های داخل بنا است که بزودی و بعد از سرانجام مرحله اول انجام خواهد شد.

میرزایی اضافه کرد: امامزاده دیزآباد خنداب از بناهای با ارزش شهرستان خنداب است که متعلق به دوره ایلخانی است و دارای کتیبه های گچبری به خط کوفی گلدار است و کتیبه هایی به خط ثلث شامل سوره قدر و بخش هایی از سوره انسان از دوره صفوی در آن نگاشته شده است.

او با اشاره به اینکه این بنا به شماره 23117 به تاریخ دوم مرداد 1387 در لیست آثار ملی به ثبت رسیده، گفت: گنبد امامزاده دارای دو پوشش و بعلاوه کتیبه های بی نظیر در داخل گنبد است که مربوط به دوره ایلخانی است.

منبع: همگردی

به "آغاز مرحله اول بازسازی گنبد امامزاده ابوالحسن و آمنه خاتون دیزآباد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آغاز مرحله اول بازسازی گنبد امامزاده ابوالحسن و آمنه خاتون دیزآباد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید