مجسمه های بزرگ دست در سراسر دنیا!

به گزارش وبلاگ اندورید، مجسمه های بزرگ دست

در سفر به بسیاری از نقاط دنیا نمادها و سمبل هایی می بینم که در نگاه اول برایمان عجیب و بی معنی است. اما کافیست قصه این مجسمه ها را بشنوید تا نگاهتان به آنها تغییر کند. نمونه ای از این نمادها، مجسمه های بزرگ از دست ها هستند. برای مثال با سفر به ایتالیا و ونیز یک جفت دست بزرگ را خواهید دید که از کانال ونیز بیرون زده و اطراف هتل Ca Sagredo را پوشانده است. این اتفاق، حاصل هنر لورونزو کوین بوده است. کسی که با ساخت این مجسمه می خواهد پیغامی برساند، پیغام کویین تاثیر تغییر آب و هوا و بالا آمدن آب دریاهاست. کویین تنها کسی نیست که از نماد دست برای رساندن این پیغام مهم استفاده کرد. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید با پدیده خلق دست بزرگ در سراسر دنیا بیشتر آشنا شوید.

مجسمه های بزرگ دست در سراسر دنیا!

منو دل دزیرتو(Mano del Desierto، صحرای آتاکاما، شیلی

شاید یکی از معروف ترین مجسمه های دست بزرگ همین مجسمه، با نام Mano del Desierto باشد که در قلب بیابان آتاکاما، در فاصله 75 کیلومتری شهر Antofagasta واقع شده است. این اثر هنری ساخته دست هنرمند شیلیایی Mario Irarrázabal است که به احترام قربانیان تبعیض و شکنجه در زمان حکومت نظامی شیلی ساخته شد، طول این سازه بتنی 11 متر است!

دست پونتا دل استه، اروگوئه

مجسمه دست Punta del Este یا همان Mano de Punta del Este یکی دیگر از آثار هنرمند شیلیایی ماریو ایرازابل واقع در شهر معروف پونتا دل استه در کشور اروگوئه است.

این مجسمه در تابستان 1982 میلادی رونمایی شد و از آن به بعد یکی از سمبل های این شهر و حتی کشور اروگوئه محسوب شد. این اثر را با نام های مختلفلی مثل می شناسند، هرچند صاحب آن ترجیح می داد یک دست نام داشته باشد.

دست ستایشگر، تالسا، ایالات متحده

این دو دست توانا و قوی که در حالت دعا درهم قفل شده اند، در در ورودی پردیس دانشگاه ارال روبرتز در تالسا، واقع در ایالات اکلاهاما قرار گرفته است. دستان ستایشگر دارای 18 متر ارتفاع و 30 کیلو وزن هستند به عنوان بزرگترین مجسمه برنزی آمریکا شناخته شده اند.

دست هارمونی، تالسا، ایالات متحده

شهر تالسا در آمریکا مسجمه بزرگ دیگری از این دست های نمادین دارد. مجسمه دست هارمونی واقع در ساحل Homigot است که از بنز و گرانیت ساخته شده است.

دست بزرگ در بندانگ، اندونزی

این مجسمه بزرگ از جنس استیلی در گیت ورودی Setra duta, قرار گرفته است و از معماری پیچیده ای برخوردار است که به وسیله یکی از مجسمه سازان مولف و برجسته اندونزی است طراحی و ساخته شده است.

مجسمه دست، مادرید، اسپانیا

این مجسمه نیز که با نام دست در سال 1987 ساخته شد، دومین مجسمه دست بزرگ ماریو ایرازابل است که در پارکوئه خوان کارلوس شهر مادرید قرار گرفته و شباهت زیادی به نسخه اصلی خود با نام پونتا دل استه در اروگوئه دارد، دومین مجسمه دستی که در این مطلب به آن پرداختیم.

دست غول پیکر ونیز

دیگر وقت آن رسیده درباره دست بزرگ ونیزی حرف بزنیم. دستی که در سفر به ونیز می توانید آن را ببینید، دست های غول پیکر کانال بزرگ ونیز آخرین جفت مجسمه دستی است که در دنیا تا به حال دیده شده است. نصب آن دائمی نیست ولی تا آخر ماه نوامبر به نمایش گذاشته می گردد.

لورنزو کویین درباره این شهر می گوید:

ونیز یک شهر هنری شناور است که از فرهنگ قرون الهام گرفته است. اما برای برقرار ماندن این شهر حمایت نسل ما و آیندگان لازم است، چرا که این شهر شناور به وسیله تغییرات آب و هوا و گذر زمان تهدید می گردد.

من میخواستم مجسمه قسمتی از بدن انسان را بسازم که از لحاظ تکنیک مجسمه سازی و دشواری طراحی، سخت تر از دیگر نقاط بدن باشد.

دست قدرت زیادی رو در خودش نگه میدارد؛ قدرت عشق،قدرت برای تنفر، برای خلق و برای نابودی.

منبع: الی گشت

به "مجسمه های بزرگ دست در سراسر دنیا!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجسمه های بزرگ دست در سراسر دنیا!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید