سکوی پردازش زبان فارسی عامیانه بهره برداری شد

به گزارش وبلاگ اندورید، سکوی پردازش زبان فارسی عامیانه (محاوره ای)، به عنوان یکی از دستاوردهای مهم پژوهشی، توسعه ای و کاربردی سامانه ذکاوت (ذائقه سنجی کاربران و تحلیل ترافیک) مورد بهره برداری نهاده شد.

سکوی پردازش زبان فارسی عامیانه بهره برداری شد

همگام با طراحی و توسعه سامانه ذکاوت (ذائقه سنجی کاربران و تحلیل ترافیک)، سکوی پردازش زبان فارسی عامیانه توسعه داده شده و در این سامانه مورد بهره برداری نهاده شد.

از آن جایی که متن های منتشرشده در پیغام رسان، شبکه های اجتماعی به صورت عامیانه بوده و پردازش زبان فارسی یکی از ارکان پایه ای تحلیل محتوای متنی محسوب می گردد، لذا بر اساس دانش موجود در پژوهشگاه ICT، سکوی پردازش زبان فارسی عامیانه (محاوره ای) توسط پروژه طراحی و ایجاد بستر تحلیل ترافیک و ذائقه سنجی کاربران فضای مجازی توسعه داده شد و طی پروژه توسعه ذکاوت در فاز اول عملیاتی شده است.

لیلا ربیعی مجری این پروژه و مدیر گروه توسعه سرویس و مدیریت منابع هوش مصنوعی پژوهشگاه ICT گفت: این سکو شامل ابزارهای تشخیص موجودیت های نامدار (NER)، نرمال ساز فارسی(Normalizer)، برچسب زن ادات سخن(POSTagger) و چانکر (chunker) است که به صورت API قابلیت ارائه خدمات را خواهد داشت. پیکره ای شامل 500 هزار توکن فارسی از متون عامیانه شبکه های اجتماعی جهت توسعه ابزارهای برچسب زن ادات سخن و چانکر، توسط تیم زبان شناسی برچسب گذاری شده است.

پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در آزمایشگاه های مرکز توسعه و نوآوری هوش مصنوعی جهت ارائه خدمت به دانشجویان و محققان این حوزه اعلام آمادگی می نماید.،مهر

منبع: ایران آنلاین

به "سکوی پردازش زبان فارسی عامیانه بهره برداری شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سکوی پردازش زبان فارسی عامیانه بهره برداری شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید