سهرابی: 200 ایمیل از ایران به اتحادیه جهانی دوچرخه سواری زدند، خبر دوپینگم بیشتر از مدال آوری هایم در تلویزیون زیرنویس شد

به گزارش وبلاگ اندورید، ملی پوش دوچرخه سواری ایران با بیان اینکه آبروی 24 ساله ام زیر سؤال رفت گفت: بیش از 200 ایمیل از ایران برای اتحادیه جهانی ارسال شده که در داخل کشور از دوپینگی ها حمایت می گردد.

سهرابی: 200 ایمیل از ایران به اتحادیه جهانی دوچرخه سواری زدند، خبر دوپینگم بیشتر از مدال آوری هایم در تلویزیون زیرنویس شد

مهدی سهرابی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی وبلاگ اندورید، درباره آخرین شرایط پرونده اتهامش به دوپینگ که از سوی اتحادیه جهانی دوچرخه سواری مطرح شد، گفت: باید مدارک و مستندات مورد نظر برای تبرئه ام را جمع آوری و پس از هماهنگی با فدراسیون پزشکی ورزشی، آنها را برای اتحادیه جهانی ارسال کنم. اگر این مستندات مورد قبول آنها باشد، مشکل حل می گردد و دیگر هیچ اتهامی متوجه من نیست، اما اگر این اتفاق رخ ندهد، یک رده بالاتر می روم و وکیل می گیرم.

وی ادامه داد: اتحادیه جهانی در حکمی که صادر نموده، فقط یک نظر داده و از احتمال صحبت نموده، در واقع کار خودشان هم در این موضوع زیر سوال است. وقتی که در زمان دریافت تست دوپینگ، هم آزمایش خون و هم ادرار منفی بوده، نباید موضوع دوپینگ پس از 1.5 سال اعلام می شد. فعلاً که دست مان به جایی بند نیست، چون طرف مقابل در سوئیس است و ما اینجا هستیم. دریافت وکیل که در مرحله دوم است، برایم هزینه زیادی دارد. واقعاً مانده ام که اگر مستنداتم مورد قبول قرار نگیرد، باید چه کاری انجام دهم.

کاپیتان تیم ملی دوچرخه سواری که فعلاً تعلیق است، مطرح نمود: یک طرف این ماجرا آبروی 24 ساله ام است که زیر سؤال رفته و باید از آن دفاع کنم. اگر قرار بود دوپینگ کنم، در سال های گذشته که در تیم ها و تورهای حرفه ای رکاب می زدم و به لحاظ اقتصادی هم برایم توجیه داشت، این کار را انجام می دادم، نه در شرایط کنونی که اواخر دوران ورزشم است و به لحاظ اقتصادی هم هیچ توجیهی برایم ندارد. واقعاً دو سال است که می خواهم دوچرخه سواری را کنار بگذارم، اما دیدم که دست کادر فنی بسته است و تعداد نفراتی که بتوانند مفید باشند، در حد خوبی نیستند.

سهرابی در پاسخ به این سوال که آیا با وجود اعلام خبر تعلیقش، هنوز روحیه مناسب برای تمرین کردن را دارد یا خیر؟ گفت: بله، فقط تمرین می کنم که روحیه ام حفظ گردد. برای مثال روز گذشته (آدینه) 150 کیلومتر رکاب زدم. از همه کسانی که می توانند به هر شکلی به من در این پرونده یاری نمایند، درخواست یاری می کنم تا آبروی 24 ساله ام در دوچرخه سواری را حفظ کنم.

وی در پاسخ به این سوال که هزینه های دریافت وکیل چقدر می گردد؟ توضیح داد: فکر می کنم نزدیک به 100 یا 200 میلیون هزینه داشته باشد. امیدوارم مدارکم مورد قبول قرار بگیرد، اما اگر این اتفاق رخ نداد، باید حساب و کتاب کنم و ببینم دریافت وکیل با این هزینه بالا برایم توجیه و ارزش ندارد یا خیر.

رکابزن کشورمان گفت: از سال 1999 تا 2019 هر سال نزدیک به 10 بار تست داده ام و هیچ وقت جواب مثبت نبوده است. حالا به نظر شما چرا باید دست به چنین کاری آن هم در اواخر دوران ورزشم بزنم؟

سهرابی با انتقاد از یکی از شبکه های صداوسیما گفت: اینقدر که در یکی از شبکه های تلویزیونی خبر دوپینگم زیرنویس شده، درباره نتایج و مدال هایم این کار انجام نشده است. بعد از 24 سال حضور در دوچرخه سواری واقعاً تاسف می خورم که در داخل کشورم به جای حمایت دست به تخریبم می زنند. همه اینها در حالی است که هنوز چیزی قطعی نیست و فقط در مرحله اتهام است، یعنی اتحادیه جهانی اگر مدارکی از دوپینگ من داشت، همانند سایر رکابزنان خارجی به طور دقیق زمان و نوع ماده مصرفی را اعلام می کرد.

وی با انتقاد از شرایط دوچرخه سواری در داخل ایران گفت: هر مسئله ای که در حال حاضر در دوچرخه سواری وجود دارد، از داخل کشور خودمان است. آنهایی که دیگر در فدراسیون حضور ندارند و کنار رفته اند، به اتحادیه جهانی ایمیل می زنند تا دوچرخه سواری ایران را نابود نمایند. در نامه ای که آمده، عنوان شده بیش از 200 ایمیل از ایران برای اتحادیه جهانی ارسال شده که در داخل کشور از دوپینگی ها حمایت می گردد. اتحادیه جهانی شاید به تعدادی از این ایمیل ها کاری نداشته باشد، اما وقتی تعداد آنها به بیش از 200 عدد می رسد، قطعاً شک می نماید. نتیجه این موضوع نیز آن می گردد که دیگر از ایران برای حضور در مسابقات و تورهای بین المللی دعوت به عمل نمی آید. درباره اقدامی که از داخل کشور می گردد، مستندات هم وجود دارد.

سهرابی گفت: واقعاً افسوس می خورم از اینکه می بینم به خاطر افتخاراتی که کسب نموده ام، یکبار هم تصویرم روی صفحه اول روزنامه نرفت، اما یک روزنامه در استانم به واسطه خبر دوپینگ، تصویرم را روی جلد می برد.

وی در انتها گفت وگو با وبلاگ اندورید مطرح نمود: درخصوص پرونده ام نه تنها فدراسیون جهانی با احتمال در این باره صحبت نموده، بلکه حتی نمونه B هم وجود ندارد. یعنی همه راه ها را بر روی من بسته اند. باید تا چند روز آینده مدارک و مستنداتم را آماده ارسال به اتحادیه جهانی کنم. اگر هم کسی در این راستا از من حمایت و پشتیبانی کند، تشکر می کنم. از فدراسیون دوچرخه سواری و همچنین پزشکی ورزشی بابت حمایت ها در چند روز گذشته سپاسگزارم و امیدوارم همه چیز به خوبی و خوشی حل گردد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "سهرابی: 200 ایمیل از ایران به اتحادیه جهانی دوچرخه سواری زدند، خبر دوپینگم بیشتر از مدال آوری هایم در تلویزیون زیرنویس شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سهرابی: 200 ایمیل از ایران به اتحادیه جهانی دوچرخه سواری زدند، خبر دوپینگم بیشتر از مدال آوری هایم در تلویزیون زیرنویس شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید