حمایت گسترده از نامزد کویت برای احراز دبیرکلی اوپک

به گزارش وبلاگ اندورید، منابع مطلع اعلام کردند نامزد کویت برای سمت دبیرکلی اوپک از حمایت گسترده در این گروه برخوردار است و انتظار نمی رود محمد بارکیندو، دبیرکل فعلی بخواهد برای یک دوره دیگر انتخاب گردد.

حمایت گسترده از نامزد کویت برای احراز دبیرکلی اوپک

به گزارش وبلاگ اندورید، دو منبع مطلع به رویترز گفتند: هیثم الغیث، نماینده سابق کویت در اوپک تنها نامزد برای سمت دبیرکل این گروه است.

یک منبع مطلع سومی هم اظهار کرد: انتظار می رود اوپک در نشست چهارم ژانویه (14 دی) دبیرکل جدیدی انتخاب کند.

دوره فعالیت بارکیندوی نیجریه ای در سمت دبیرکل اوپک چهارم ژوییه به انتها می رسد. وی اواسط سال 2016 عهده دار این سمت شد و در سال 2019 برای یک دوره سه ساله دیگر انتخاب شد.

بر اساس گزارش رویترز، بارکیندو اوپک را از یک دوره بی نهایت سخت راهنمایی کرد که طی آن قیمتها چندین بار ریزش کرد و حتی در سال 2020 در زمان شروع بحران شیوع کووید 19 به زیر صفر سقوط کرد. وی بعلاوه به انعقاد توافق اوپک با فراوریکنندگان غیرعضو اوپک نظیر روسیه برای کاهش فراوری جهانی نفت و متوازن کردن بازار از سال 2016 یاری کرد.

دبیرکل می تواند به مدت دو دوره سه ساله این سمت را بر عهده بگیرد و چهره عمومی اوپک در مجامع بین المللی و مسئول برگزاری دیدارها از جمله دیدارهای فوق العاده در شرایط حساس بازار خواهد بود. دبیرکل بعلاوه بر امور روزمره دبیرخانه اوپک در وین نظارت می نماید. دبیرکل آینده در حالی که این سمت را بر عهده خواهد گرفت که اوپک و متحدانش شامل روسیه باید محدودیت عرضه تاریخی که در دوران پاندمی کووید 19 به اجرا گذاشتند را با امید به احیای کامل اقتصاد جهانی، به طور کامل انتها دهند.

این مقام باید با رای 13 عضو اوپک انتخاب گردد به همین علت فرآیند انتخاب دبیرکل اغلب با اختلافات ژئوپلیتیکی روبرو می گردد.

غیث چهره آشنایی برای وزیران اوپک است و از سال 2017 تا 2021 به عنوان نماینده کویت در اوپک خدمت کرد و ریاست کمیته فنی مشترک اوپک پلاس را برعهده داشت. وی بعلاوه عضو و رییس هیات مدیره کمیته حسابرسی داخلی اوپک از سال 2018 تا 2021 بوده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "حمایت گسترده از نامزد کویت برای احراز دبیرکلی اوپک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت گسترده از نامزد کویت برای احراز دبیرکلی اوپک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید