حرکت روبه جلوی دانشگاه ها با وجود شیوع کرونا

به گزارش وبلاگ اندورید، خبرگزاری خبرنگاران- وزیر علوم تحقیقات و فناوری گفت: دانشگاه ها باوجود شیوع کرونا به جهت فعالیت های علمی و بین المللی حرکت رو به جلو داشته اند.

حرکت روبه جلوی دانشگاه ها با وجود شیوع کرونا

به گزارش خبرگزاری وبلاگ اندورید، منصور غلامی در یازدهمین نشست مجازی معاونان و مدیران بین الملل دانشگاه ها گفت: در شرایط حاضر در وضعیتی قرار داریم که در کل جهان حادثه ای اتفاق افتاده که موجب یک جهش در کشور های مختلف شده است. هیچ کشوری نبوده است که به واسطه کرونا برایش جابه جایی اتفاق نیافتاده باشد.

وی ادامه داد: خروج از جغرافیای فیزیکی از جمله اتفاقاتی بود که پس از کرونا با شدت بیشتری رخ داد.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری گفت: نباید هیچ مرکز آموزشی به عقب برگردد، در حوزه رویکرد جدید در تعاملات بین المللی دستاورد هایی که این دوره تا هم اکنون داشته قابل توجه است.

وی ادامه داد: میزان توفیق دانشگاه ها هم متفاوت بوده است، اما اطلاعات موجود نشان می دهد که همه حرکت رو به جلو داشته اند. اینکه مردم جهان، استادان و محققان در مراکز علمی این فرصت را پیدا می نمایند که به اطلاعات ما برای تحصیل دسترسی پیدا نمایند زمینه مطلوبی را برای انتقال دانش و تجربه به وجود آورده است، همچنین با این اقدام هزینه نشست های بین المللی می تواند به حداقل برسد.

آقای غلامی گفت: ما لوازم و اسباب فعالیت در شرایط فعلی را باید رعایت کنیم که رعایت آیین نامه ها بخشی از آن است، هر نوع اقدامی که به استفاده از ظرفیت ها و ارتقاء آموزش مجازی یاری می نماید باید اتفاق بیافتد.

لازم به ذکر است، در انتها نشست مجازی معاونان و مدیران بین الملل دانشگاه ها از جمعی از فعالان این حوزه تقدیر شد.

منبع: خبرگزاری آریا

به "حرکت روبه جلوی دانشگاه ها با وجود شیوع کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حرکت روبه جلوی دانشگاه ها با وجود شیوع کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید