بایدها و نبایدهای از سرگیری آموزش حضوری در دانشگاه فرهنگیان

به گزارش وبلاگ اندورید، تهران (پانا) - رئیس دانشگاه فرهنگیان، در سی و یکمین اجلاس مدیران استانی و ستادی، به تبیین شرایط موجود، الزامات و بایدها و نبایدها برای از سرگیری آموزش حضوری در دانشگاه پرداخت.

بایدها و نبایدهای از سرگیری آموزش حضوری در دانشگاه فرهنگیان

سی و یکمین اجلاس سراسری مدیران استانی و ستادی با شعار: تلاش- تمهید- برنامه و با موضوع تمهید و هماهنگی سراسری برای آموزش حضوری دانشگاه فرهنگیان در نیمسال دوم از صبح امروز یکشنبه سوم بهمن ماه 1400؛ در پردیس نسیبه تهران برگزار گردید.

در این جلسه دکتر حسین خنیفر، با بیان بعضی مطالعات و گزارش های جهانی پیرامون نحوه از سرگیری آموزش در جهان در دوران بحران همه گیری کرونا، اظهار کرد: در این مطالعات و تحقیقات، آمده است که آموزش آخرین گزینه برای تعطیلی و اولین گزینه برای بازگشت به شرایط عادی باید باشد.

وی به تبیین شرایط خاص همه گیری کرونا پرداخت و اضافه نمود: دوره بحران کرونا، زمان ایست کامل به بشریت، ورود از فضای مجازی حاشیه ای به فضای مجازی مطلق، ایجاد مسائل جدی برای آموزش، اقتصاد و گردشگری، ورود معلم از فضای بسته کلاس به فضای مجازی، ایجاد سبک زندگی اینترنتی و تغییر و تحول گسترده در عادت های زندگی است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان با اشاره به جلسات متعدد برگزار گردیده در وزارتخانه های علوم، تحقیقات و فناوری و آموزش و پرورش در مورد تصمیم گیری درباره آموزش در دانشگاه ها و مدارس، توضیح داد: در این جلسات پیشنهادهایی برای از سرگیری دانشگاه ها مطرح شد که، از سرگیری کامل، عدم از سرگیری، از سرگیری تدریجی و گام به گام، از سرگیری عمومی مشروط، از سرگیری عمومی بدون اجبار و از سرگیری ترکیبی و تفویض اختیار به استان ها با توجه به شرایط از جمله آنها بود.

این مقام مسئول، در خاتمه به بیان مطالبی در مورد از سرگیری آموزش در دانشگاه از جمله نگرش به فضای مجازی از نگاه جبرانی به جایگزینی؛ استفاده از ظرفیت های موجود، پنهان و مغفول؛ تمرین آمادگی برای از سرگیری آموزش حضوری در مهر 1401؛ نظارت بر کیفیت آموزش؛ جبران آموزش و خلاهای معنوی و فرهنگی؛ ضرورت حضوری شدن امتحانات؛ استفاده از تجارب دانشگاه های دیگر؛ بهره گیری از ظرفیت های استانی؛ بهره مندی از روش های ترکیبی و ضرورت رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و ایمنی پرداخت.

منبع: خبرگزاری پانا

به "بایدها و نبایدهای از سرگیری آموزش حضوری در دانشگاه فرهنگیان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بایدها و نبایدهای از سرگیری آموزش حضوری در دانشگاه فرهنگیان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید