جشنواره خوارزمی در تمام گرایش ها طرح می پذیرد

به گزارش وبلاگ اندورید، تهران- خبرنگاران- دبیراجرایی جشنواره های خوارزمی بیان کرد، این جشنواره در تمام گرایش ها طرح می پذیرد.

جشنواره خوارزمی در تمام گرایش ها طرح می پذیرد

علیرضا الله کمک روز آدینه در گفت وگو با خبرنگارعلمی وبلاگ اندورید اضافه کرد: جشنواره خوارزمی در همه زمینه ها اعم از گرایش پزشکی که به جشنواره رازی در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و نیز گرایش علوم انسانی که به جشنواره فارابی در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مربوط است، طرح می پذیرد.

وی بیان نمود: این جشنواره همه طرح های ارایه شده در زمینه علوم پایه، فنی ومهندسی، هنر، کشاورزی و معماری را می پذیرد. سال جاری سی و سومین دوره جشنواره خوارزمی برگزار می گردد و تقریبا مادرهمه جشنواره ها است.

الله کمک ادامه داد: جشنواره رازی یکی از گروه های تخصصی جشنواره خوارزمی بوده که از این جشنواره جدا شده و اکنون به طور مستقل در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار می گردد، همچنین جشنواره فارابی نیز یکی دیگر از گروه های تخصصی جشنواره خوارزمی بوده که اکنون در وزارت علوم، تحقیقات، فناوری برگزار می گردد.

وی اظهارکرد: دقیقا می توان گفت جشنواره خوارزمی با سابقه ترین جشنواره در کشور است.

الله کمک در مورد اینکه آیا طرح های ارایه شده در جشنواره احتیاج کشور را در بخش های مختلف برطرف می نماید؟ بیان نمود: ازچهار سال پیش طرح های ارایه شده در جشنواره خوارزمی در قالب طرح های بنیادی، کاربردی، توسعه ای و نوآوری و اختراع؛ همه درجهت برطرف احتیاج و ارتقا صنعت ملی کشور بوده است.

وی اضافه کرد: سال گذشته از 10 طرح برترجشنواره خوارزمی، 6 طرح موجب قطع وابستگی صنایع کشور به محصولات، تکنولوژی و فناوری خارج از کشور شده بود که به طور مثال تکنولوژی فیبرنوری مخابرات از آن دسته است. قبلا کل مخابرات استان های ما در دست صاحبان تکنولوژی چین بود ولی اکنون این صنعت به طور مستقل در دست یک شرکت ایرانی و دارای تکنولوژی بسیار بالایی است.

دبیر اجرایی جشنواره های خوارزمی اضافه کرد: سطح جشنواره جوان و بین المللی خوارزمی به سطحی رسیده که اگر کیفیت کار تا به مرحله بهره برداری درصنعت ما نرسیده باشد و نتیجه عملکرد خوب خود را نشان نداده باشد، در برگزیدگان این جشنواره حضور پیدا نمی نماید.

مهلت نام نویسی الکترونیکی برای سی و سومین جشنواره بین المللی خوارزمی و ارسال طرح از ابتدای فروردین ماه شروع شده و تا خاتمه شهریور ماه سال جاری درنظر گرفته شده است، همچنین مهلت شرکت در بیست و یکمین جشنواره جوان خوارزمی نیز از ابتدای فروردین ماه شروع و تا خاتمه تیرماه 1398 مشخص شده است.

علمی ** 9340**1485

منبع: ایرنا

به "جشنواره خوارزمی در تمام گرایش ها طرح می پذیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشنواره خوارزمی در تمام گرایش ها طرح می پذیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید