توسعه سرانه ورزشی دانشجویان دانشگاه تهران، 2 سالن ورزشی جدید در پردیس مرکزی ساخته می گردد

به گزارش وبلاگ اندورید، رئیس دانشگاه تهران با اشاره به برنامه توسعه سرانه ورزشی دانشجویان این دانشگاه از ایجاد 2 سالن ورزشی جدید در پردیس مرکزی و برنامه توسعه فضاهای ورزشی در دیگر پردیس ها اطلاع داد.

توسعه سرانه ورزشی دانشجویان دانشگاه تهران، 2 سالن ورزشی جدید در پردیس مرکزی ساخته می گردد

محمود نیلی احمدآبادی رئیس دانشگاه تهران در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی وبلاگ اندورید، درباره برنامه توسعه سرانه ورزشی دانشجویان در دانشگاه تهران، گفت: حتماً اماکن ورزشی دانشگاه تهران باید توسعه پیدا کند.

وی با بیان اینکه سرانه ورزشی شامل فضاهای درون سالن های سرپوشیده و فضای آزاد است، گفت: به دنبال توسعه فضاهای سرپوشیده هستیم و در پردیس مرکزی دانشگاه تهران احداث دو فضای سرپوشیده جدید پیش بینی شده است.

نیلی احمدآبادی با اشاره به وضعیت پروژه های ورزشی جدید در این پردیس، شرح داد: یک پروژه در مرحله اسکلت است و قرار بود بخش خصوصی و شهرداری برای ساخت آن یاری نمایند که فعلا سرمایه گذار با شهرداری مسائل حقوقی پیدا نموده و امیدواریم مشکل زودتر حل گردد.

رئیس دانشگاه تهران ادامه داد: در حال حاضر برای احداث یک استخر سرپوشیده هم در حال رایزنی هستیم.

نیلی با بیان اینکه این 2 پروژه در پردیس مرکزی است، اظهار داشت: در واحدهای دیگر دانشگاه هم در کوشش برای توسعه فضای ورزشی هستیم؛ زیرا فضای ورزشی و فعالیت های ورزشی به آموزش و سلامت روح و جسم دانشجویان بسیار یاری می نماید.

وی در پاسخ به این سوال که در حال حاضر سرانه ورزشی به ازای هر دانشجو در دانشگاه تهران چقدر است، گفت: اکنون عدد دقیق سرانه ورزشی را به خاطر ندارم.

به گزارش فارس، اخیرا مجتبی صدیقی معاون دانشجویی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفته است: 26 درصد دانشجویان ورزش نمی نمایند و متاسفانه قشر دانشجو کم تحرک شده است و بیشتر با گوشی و تبلت روزگار می گذرانند که این امر سلامت آنان را تهدید می نماید.

وی سرانه فضای ورزشی دانشجویی کشور را 2 متر مربع به ازای هر دانشجو اعلام و تاکید نمود: باید فضای ورزشی مراکز آموزش عالی را توسعه دهیم.

صدیقی با اشاره به لزوم برگزاری برنامه های متنوع ورزشی در دانشگاه ها، گفت: باید با ترویج ورزش همگانی در بین دانشجویان و برگزاری رقابت های ملی و بین المللی انگیزه برای فعالیت در بین دانشجویان فراهم کنیم.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس

به "توسعه سرانه ورزشی دانشجویان دانشگاه تهران، 2 سالن ورزشی جدید در پردیس مرکزی ساخته می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه سرانه ورزشی دانشجویان دانشگاه تهران، 2 سالن ورزشی جدید در پردیس مرکزی ساخته می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید