ترویج سفرهای مسئولانه راهکاری برای حفاظت از محیط زیست گیلان است

به گزارش وبلاگ اندورید، میراث آریا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، ترویج سفرهای مسئولانه راهکاری برای حفاظت از محیط زیست گیلان است.

ترویج سفرهای مسئولانه راهکاری برای حفاظت از محیط زیست گیلان است

ولی جهانی گفت: نخستین همایش تخصصی مدیریت پسماند زباله در اقامتگاه های بومگردی و آنالیز راهکارهای توسعه و ترویج سفرهای مسئولانه و دوستدار محیط زیست با حضور مقامات استانی در محل سالن همایش موزه میراث روستایی استان گیلان برگزار گردید.

مدیرکل میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی استان گیلان در حاشیه این همایش اضافه نمود: مجموعا در استان گیلان 134 واحد اقامتگاه بومگردی مشغول به فعالیت هستند که این واحدها امکان استقرار 4 هزار توریست را فراهم می نماید و اجرای طرح های تفکیک زباله از مبدأ و فرهنگسازی در مورد ترویج کاهش فراوری پسماند می تواند نقش مهمی در حفاظت از محیط زیست ارزشمند استان گیلان ایفا نماید.

جهانی اضافه نمود: یکی دیگر از موارد مطرح شده در این همایش اجرای طرح های حمایت از میراث طبیعی استان با همکاری اداره کل محیط زیست گیلان بوده که در این طرح میتوان علاوه بر شناسایی و ساماندهی میراث طبیعی استان زمینه ثبت این آثار در لیست میراث های ملی و جهانی را فراهم کرد.

او اظهار کرد: تقویت همکاری های دوجانبه مابین ادارات کل میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی و محیط زیست استان گیلان می تواند فرصت مناسبی را برای حفظ و ثبت مواریث طبیعی و تاریخی فراهم آورد.

رضا زمانی، مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان گیلان در مراسم امضای تفاهم نامه توسعه آموزش های همگانی در راستای کاهش معضلات زیست محیطی و ترویج سفرهای مسئولانه با تشریح اهداف این تفاهم نامه گفت: محیط زیست مردم پایه، هوشمند و فناورانه، پروژه ها و برنامه های زیست محیطی بدون جذب همکاری های مردمی امکان تحقق نداشته و استفاده از این ظرفیت و فرهنگسازی در این حوزه امری اجتناب ناپذیر است.

این همایش مابین اداره کل میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی استان گیلان و اداره کل حفاظت از محیط زیست استان به منظور توسعه توریستی و طبیعتگردی پایدار، تقویت زیرساختهای توریستی و محیط زیست و توسعه همکاری های حفاظت مواریث تاریخی، فرهنگی و طبیعی در محل موزه میراث روستایی گیلان برگزار و تفاهم نامه ای در این راستا به امضای مدیران کل این ادارات رسید.

منبع: همگردی

به "ترویج سفرهای مسئولانه راهکاری برای حفاظت از محیط زیست گیلان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترویج سفرهای مسئولانه راهکاری برای حفاظت از محیط زیست گیلان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید