بسته بندی حافظ محیط زیست مواد با ابداع محققان ایرانی

به گزارش وبلاگ اندورید، ورقه هایی که از چند لایه پلی (اسید لاکتیک) (PLA) و نشاسته ترموپلاستیک (TPS) ساخته می شوند، ویژگی های مکملی دارند که در بسته بندی های حافظ محیط زیست کارآمد هستند.

بسته بندی حافظ محیط زیست مواد با ابداع محققان ایرانی

به همین دلیل گروهی از محققان بین المللی با همکاری احمد رضایی کلاهچی و احسان بهزادفر یک فرآیند کواکستروژن سه خطی داخلی برای ساخت ورقه یا فیلم های چند لایه ای ابداع کردند.

در کل اکستروژن یکی از عمومی ترین فرایندهای فراوریمحصولات پلیمری است. این فرایند در فراوری محصولاتی که بصورت یکنواخت و مداوم فراوری می شوند (مانند لوله و پروفیل ها) کاربرد دارد. فرایند کواکستروژن نیز اکستروژن چند لایه از مواد بطور همزمان است.

این فیلم ها با نرخ برش (Shear rate) و نسبت ویسکوزیته (چسبناکی) متفاوت با و بدون سازگار کننده ها فراوری شدند. برای آنالیز استحکام چسبندگی و یکنواختی این فیلم ها از آنالیزهای رئولوژیکی و حرارتی استفاده شد.

رئولوژی در واقع رفتار ویسکوز و الاستیک سیستم ها را به صورت مجزا و در ارتباط با یکدیگر آنالیز می نماید.

درهرحال نتایج آنالیز و تحلیل ها نشان داد که نرخ برش تا 136درصد بر استحکام چسبندگی تأثیر دارد. نسبت ویسکوزیته یا گرانروی که بر اساس محتوای نرم کننده در TPS تغییر می نماید، استحکام چسبندگی را تا 48 درصد در محدوده های مورد آنالیز تحت تأثیر قرار می دهد، که حداکثر آن را در 25 درصد وزنی نرم کننده های اضافه شده نشان می دهد.

این پژوهش اهمیت پارامترهای مواد و پردازش را در طراحی یک روش بسته بندی حافظ محیط زیست برجسته می نماید.

منبع: خبرگزاری مهر

به "بسته بندی حافظ محیط زیست مواد با ابداع محققان ایرانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بسته بندی حافظ محیط زیست مواد با ابداع محققان ایرانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید