برندگان جایزه کتاب علمی، تخیلی هیوگو اعلام شدند

به گزارش وبلاگ اندورید ایبنا به نقل از گاردین، برندگان جایزه کتاب علمی تخیلی هوگو در سال 2021 در رشته های مختلف در حالی اعلام شد که این جایزه در امسال هفتاد و نهمین دوره خود را در شهر واشنگتن آمریکا برگزار می نماید. امسال زنان نویسنده بیشتر برندگان این جایزه بودند که در بین آنها مارتا ولز نویسنده آمریکایی برنده جوایز ادبی متعدد دیده می گردد. ولز به خاطر رمان اثر شبکه و مجموعه داستانی اش به نام خاطرات یک قاتل در دو رشته برترین رمان و برترین مجموعه داستان توانست جایزه امسال هیوگو را کسب کند.

برندگان جایزه کتاب علمی، تخیلی هیوگو اعلام شدند

سال جاری ششمین سال متوالی است که یک زن نویسنده جایزه برترین رمان هیوگو را کسب می نماید. سال گذشته آرکادی مارتین توانست این جایزه را کسب کند و در سال 2019 نیز جایزه برترین رمان به ماری روبینت رسید.

تی. کینگفیشر با داستان کوتاه فلز مانند خون در تاریکی برنده بخش داستان کوتاه جایزه هیوگو شد و پیش از این نیز نامزد جایزه انجمن قلم آمریکا شده بود. جایزه برترین اثر مربوط به داستان بیوولف نوشته ماریا داهوانا هدلی از انتشارات ام.سی.دی رسید.

برترین رمان کوتاه به داستان ملکه نمک و اقبال نوشته انگی وو از انتشارات انکانی رسید که این نویسنده به خاطر محدودیت های اعمال شده از سوی دولت چین در این کشور حضور نداشت. مراسم اعطای جوایز هر سال از سوی مجمع دنیای ورلدکان در شهرهای مختلف دنیا برگزار می گردد. سال آینده مراسم اعطای جوایز هیوگو در شهر شیکاگو برگزار می گردد.

جینت انگی وو نویسنده چینی تبار ساکن بریتانیا در کشور هنگ کنگ متولد شده است و سال ها در بریتانیا زندگی نموده است. وی با انتشار پستی توئیتری نوشت که در صورت حضور در کشور چین ممکن است از سوی پلیس این کشور دستگیر گردد.

سال جاری در رشته برترین رمان کوتاه (بلندتر از داستان کوتاه) جایزه به کتاب دو حقیقت و یک دروغ نوشته سارا پینسکر از انتشارات تور رسید و در بخش برترین داستان مصور جایزه نفر برنده به کتاب تمثیل بذر افشان: اقتباس از رمان گرافیکی نوشته اکتاویا ای. باتلر اقتباس شده به وسیله دامیان دافی رسید.

جایزه غیرهیوگو لودستار برای برترین نویسنده جوان کتاب اولی به راهنمای جادوگر برای آشپزی دفاعی نوشته تی کینگ فیشر از انتشارات آرگیل و جایزه غیرهوگو برترین نویسنده تازه کار نیز به امیلی تش رسید.

جایزه هیوگو قدیمی ترین و یکی از معتبرترین جوایز در زمینهٔ داستان نویسی علمی تخیلی و خیال پردازی که به افتخار هوگو گرنزبک (Hugo Gernsback) بنیان گذار نخستین مجلهٔ علمی تخیلی که تحت نام داستان های شگفت انگیز (Amazing Stories) به چاپ می رسید، نام گذاری شده است. این جایزه از سوی مجمع دنیای علمی-تخیلی ورلدکان (Worldcon) اعطا می گردد.

طبق نظر محافل و مجلات ادبی معتبری مثل Weird و لس آنجلس تایمز، یکی از با ارزش ترین و مهم ترین جوایزی دانست که مربوط به آثار با ژانر علمی تخیلی و فانتزی هستند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "برندگان جایزه کتاب علمی، تخیلی هیوگو اعلام شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برندگان جایزه کتاب علمی، تخیلی هیوگو اعلام شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید