باکس آفیس برای اولین بار در تاریخ به رقم صفر رسید

به گزارش وبلاگ اندورید، تحلیلگران٬ نویسندگان٬ ناشران٬ سالن داران و دست اندر کاران سینما متفق القول شده اند که سینما در حال حاضر کاملا متوقف شده است.

باکس آفیس برای اولین بار در تاریخ به رقم صفر رسید

به گزارش گروه فرهنگی وبلاگ اندورید به نقل از هالیوود ریپورتر- گاردین٬ برای اولین بار در تاریخ بیش از صد ساله سینما٬ تمام سالن های سینما در آمریکا و تقریبا در دیگر کشورهای دنیا به دلیل شیوع ویروس همه گیر کروتا تعطیل شدند.

دنیای سینما برای اولین بار در تاریخ این صنعت شاهد گیشه ای بود که ناباورانه به رقم صفر رسید.

پاملا مک کلینتاک گزارشگر باکس آفیس هالیوود ریپورتر نوشت: ساعت 5 و 45 دقیقه صبح با صدای زنگ ساعت از خواب بیدار شدم. مثل هر شنبه و یکشنبه یک دهه گذشته٬ برای پوشش خبر و گزارش باکس آفیس و میزان فروش گیشه بیدارم شدم.

مثل همواره آماده نوشتن میزان فروش گیشه ها و ارقام و فیلم های پرفروش شدم. اما سکوتی تلخ بر همه چیز حاکم بود. اولین بار دیدم که تمام سینماهای آمریکا و بیشتر کشورهای دنیا تعطیل شده بود. از صد سال پیش تا کنون چنین شرایطی بی سابقه بوده است.

روز یکشنبه ساعت 9 صبح همچون همواره٬ ایمیل کام اسکور برایم آمد که میزان فروش و آمارهای باکس آفیس را ارائه می دهد اما در عین ناباوری دیدم خالی از هرگونه آماریست. باز به خودم امید دادم که احتمالا در پوشه های پیوست شده به آن ایمیل باید آماری از فروش در بعضی نقاط دیگر باشد. اما متاسفانه آن هم خالی بود و به شکلی ناباورانه به این یقین رسیدم که صنعت سینما هم چون دیگر بخش های تجاری٬ مالی و تولیدی٬ بخاطر شیوع کرونا زمین گیر شده است.

در مصاحبه ای که اخیرا با جان فیتیان رئیس بنیاد ملی سینماداران انجام داده بود وی گفته بود از آن درآمدهای میلیونی و موفقیت های گیشه ها به رقم صفر رسیدیم.

من و او همچون دیگر اعضای باکس آفیس در سرتا سر دنیا از هم پاشیده ایم. در همین آخر هفته بویژه روز یکشنبه٬ تیمی از افراد در استودیوهای عمده هالیوودی و ناشران سینما٬ به جمع آوری داده ها پرداختند و آمار و تحلیل های خود را در اختیار گزارشگران٬ روسای استودیوها٬ تهیه کنندگان و کارگردانان قرار دادند.

تمام داده ها و آمارها از سوی تحلیلگران مختلف ارزیابی شد و نتیجه مشترک این بود که تا کنون با اینچنین شرایطی روبرو نشده ایم.

اریک لومیس تحلیلگر و گزارشگر حوزه گیشه و اکران و نشر سینما اذعان می نماید که در شرایط تیره کنونی دیگر جایی برای ارائه گزارش باکس آفیس نیست مگر زمانیکه شرایط به حالت معمول قبل بازگردد. او در ادامه می گوید اگرچه این دوران ممکن است اندک زمانی طول بکشد اما بالاخره از آن عبور خواهیم کرد.

درآمد گیشه آمریکا پس از شیوع ویروس کرونا و تعطیلی تمام سالن های سینما به صفر رسید. رکوردی که در تاریخ صنعت سینما بی سابقه است.

سایت کام اسکور برای اولین بار گزارش فروش هفتگی باکس آفیس را منتشر نکرد چراکه ناشران زیرمجموعه کمپانی دیزنی هیچ گونه آماری ارائه نکردند.

پل درگار عابدیان تحلیلگر ارشد کام اسکور می گوید: تنها وضعیتی را که میتوان اندکی با شرایط کنون مقایسه کرد زلزله سال 1994 است البته آن حادثه تنها کالیفرنیا را متاثر از حادثه کرد حال آنکه شرایط فعلی سراسری است.

با این وجود بعضی فیلم ها آمار فروش گیشه خود را اعلام نموده اند که شیوه و محل اکران در چارچوب آمار رسمی باکس آفیس قرار نمیگیرد. فیلم کمدی موجو از اکران در 17 سالن سینما تنها درآمدی 3 هزار و 842 دلاری داشته است. البته این اکران به صورت اشتراکی با سالن های انفرادی خصوصی اجرا شده و مخاطبین فیلم را در خانه و با اپلیکیشن اسپلیت تماشا نموده اند.

با این حال٬ فیلم انیمیشن سینمایی به پیش محصول دیزنی و پیکسار با اکران در 135 سالن 71 هزار دلار درآمد داشته و فیلم ژانر وحشت مرد نامرئی با نمایش در 111 سالن مبلغ 64 هزار دلار فروش داشته است . ناگفته نماند که این فیلم ها در سالن های سینمایی مخصوص سواره نمایش داده شده که در آن مخاطبین با خودروی شخصی وارد سالن می شوند و از داخل خودرو به تماشای فیلم می نشینند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "باکس آفیس برای اولین بار در تاریخ به رقم صفر رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باکس آفیس برای اولین بار در تاریخ به رقم صفر رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید