بازدید استاندار گیلان از دو واحد تولیدی در شهر صنعتی رشت

به گزارش وبلاگ اندورید، استاندار گیلان فراهم سازی زمینه توسعه واحدهای تولیدی و افزایش حجم تولیدات را از اولویت های برنامه های سال جاری استان اعلام کرد و گفت: مسائل واحدهای تولیدی که به هر دلیلی با موانع و محدودیت هایی روبرو، راکد یا نیمه فعال هستند؛ آسیب شناسی و به صورت میدانی، مورد آنالیز قرار می گیرد.

بازدید استاندار گیلان از دو واحد تولیدی در شهر صنعتی رشت

به گزارش وبلاگ اندورید گیلان ،دکتر ارسلان زارع از دو واحد فراوریی در شهر صنعتی رشت بازدید کرد و از نزدیک در جریان فرایند اقدامات و خطوط فراوری نهاده شد.

این واحدها در حوزه فراوری انواع رادیاتورهای آلومینیومی، کولر، پکیج شوفاژهای دیواری و مشعل (خانگی و صنعتی) و همچنین انواع گونی های با نخ پلاستیکی فعالیت دارند.

نماینده عالی دولت در گیلان در حاشیه این بازدیدها در گفت وگو با وبلاگ اندورید با بیان اینکه اجرای برنامه های راهبردی سیاست های اقتصاد مقاومتی ما را به اهداف مطلوب راهنمایی می نماید، گفت: برنامه ریزی خوب، پیگیری مستمر، اهتمام دستگاه های اجرایی، همراهی و همکاری بخش خصوصی و شرکت های تعاونی از عوامل دستیابی به این اهداف است.

وی با یادآوری کوشش های اجرا شده توسط بخش خصوصی، شرکت های فراوریی و تعاونی و دستگاه های اجرایی ذیربط طی سال گذشته افزود: حاصل این کوشش ها، اجرای طرح های توسعه ای، برنامه ریزی برای ایجاد و احداث ده ها واحد فراوریی- مالی در بخش های صنعتی و کشاورزی بود که در مناسبت های مختلف به بهره برداری رسیدند.

استاندار گیلان بازگشت 450 واحد فراوریی راکد و نیمه فعال به چرخه فعالیت و استمرار استفاده از ظرفیت های حداکثری را یکی از اقدامات موثر در اجرای شعار جهش فراوری سال گذشته عنوان و افزود: آنالیز دقیق میدانی و آسیب شناسی مسائل واحدهای فراوریی که به هر دلیلی با موانع و محدودیت هایی روبرو و راکد یا نیمه فعال هستند از برنامه های امسال است.

وی فراهم سازی زمینه توسعه واحدهای فراوریی و افزایش حجم فراوریات را اولویت برنامه های سال 1400 گیلان اعلام کرد و گفت: بازگشت بیش از 300 واحد راکد و نیمه فعال به چرخه فراوری در نیمه نخست امسال، هدفگذاری شده که مقدمات آن انجام گرفته است.

دکتر زارع با بیان اینکه بعضی از واحدهای راکد و نیمه فعال در تملک بانک ها و شماری نیز با مسائل حقوقی روبرو هستند، افزود: تحقق شعار سال جدید نیازمند حمایت و پشتیبانی های ضروری است چراکه برداشتن موانع پیش روی واحدهای فراوریی ، در افزایش فراوریات و اشتغال موثر هستند.

وی بومی سازی قطعات موردنیاز و خط فراوری، کاهش وابستگی و احداث طرح توسعه توسط نیروهای داخلی را از مزایای واحدهای فراوریی بازدید شده طی روز جاری مطرح کرد که قابلیت صادرات را هم دارند.

وی با اشاره به اینکه سرمایه در گردش، یکی دیگر از مسائل فراورینمایندگان در سال گذشته بود، افزود: با ارائه تسهیلات بانکی به عنوان یکی از برنامه های مورد توجه دولت تدبیر و امید و مولفه ای اثرگذار برای تامین سرمایه در گردش و خرید مواد اولیه، از فراورینمایندگان حمایت می گردد.

دکتر زارع بازاریابی محصولات را نیز یکی از موانع پیش روی واحدهای فراوریی عنوان و گفت: باید صدا و سیما، رسانه ها و دستگاه های فرهنگی در معرفی محصولات داخلی و تبیین فرهنگ استفاده از کالاهای ایرانی نقش بسزایی ایفا نمایند.

در واحد فراورینماینده انواع رادیاتورهای آلومینیومی، کولر، پکیج شوفاژهای دیواری و مشعل (خانگی و صنعتی) که امروز مورد بازدید استاندار گیلان نهاده شد؛ دو هزار نفر به صورت مستقیم در محل کارخانه اشتغال دارند. در واحد فراوری انواع گونی های با نخ پلاستیکی نیز 110 نفر مشغول فعالیت هستند.

منبع: جام جم آنلاین

به "بازدید استاندار گیلان از دو واحد تولیدی در شهر صنعتی رشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازدید استاندار گیلان از دو واحد تولیدی در شهر صنعتی رشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید