افغانستان از ایران به دلیل همکاری در تشکیل هیئت تحقیق قدردانی کرد

به گزارش وبلاگ اندورید، پایگاه وزارت خارجه افغانستان با انتشار بیانیه ای گفت که کابل و تهران بر روی تشکیل یک هیأت تحقیق مشترک توافق کرده اند.

افغانستان از ایران به دلیل همکاری در تشکیل هیئت تحقیق قدردانی کرد

گفته شده این هیئت تحقیق با هدف بررسی چگونگی جان باختن شماری از شهروندان افغان در مرز با ایران خواهد بود و هدف از تحقیق، دستیابی به حقیقت و تأمین عدالت عنوان شده است.

وزارت خارجه افغانستان همچنین اضافه کرده است که محمدهارون چخانسوری، معاون سیاسی این وزارت خانه با سفارت ایران در کابل و سفیر افغانستان در تهران با مقامات ایرانی در تماس بوده و قضیه را پیگیری می کنند.

در این ارتباط گفته شده است که وزارت خارجه ایران شب گذشته در یک تماس تلفنی با سفیر افغانستان در تهران، برای انجام تحقیقات در خصوص کشته شدن شماری از مسافران افغان در مرز با ایران، اعلام آمادگی کرده است.

در سرانجام این بیانیه همچنین وزارت خارجه افغانستان با قدردانی از همکاری تهران، اعلام کرد که منتظر دریافت یادداشت رسمی ایران است تا در چارچوب آن یادداشت زمینه آغاز فوری تحقیقات مشترک مساعد شود.

روز گذشته نیز، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در پی انتشار برخی اخبار در رسانه های افغانستان در خصوص وقوع حادثه برای تعدادی از شهروندان این کشور که با عبور از رودخانه مرزی قصد ورود غیرقانونی به خاک جمهوری اسلامی ایران را داشته اند، ضمن ابراز همدردی با خانواده جانباختگان شرح داد: این حادثه در خاک افغانستان رخ داده و مرزبانی جمهوری اسلامی ایران وقوع هر اتفاقی در این ارتباط در خاک ایران را رد کرده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران اضافه کرد: به جهت اهمیت موضوع و به منظور کسب اطلاع دقیق از چگونگی وقوع این حادثه در خاک افغانستان، مراتب را در همکاری با مقامات این کشور تحت بررسی قرار داده ایم.

منبع: خبرگزاری مهر

به "افغانستان از ایران به دلیل همکاری در تشکیل هیئت تحقیق قدردانی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افغانستان از ایران به دلیل همکاری در تشکیل هیئت تحقیق قدردانی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید