افزایش 140درصدی بارندگی در استان مرکزی نسبت به میانگین بلندمدت

به گزارش وبلاگ اندورید، عزت الله آمره ای شامگاه روز سه شنبه در حاشیه پنجمین جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان مرکزی در جمع خبرنگاران، گفت: با توجه به بارندگی های اخیر و افزایش منابع آب زیرزمینی و شرایط موجود و برنامه ریزی های اجرا شده در زمینه مسائل آبی تا 20 سال آینده در استان مرکزی هیچ گونه مسئله ای در حوزه آب شرب وجود ندارد.

افزایش 140درصدی بارندگی در استان مرکزی نسبت به میانگین بلندمدت

وی اضافه کرد: البته به این معنا نیست که شهروندان در جهت صرفه جویی مصرف آب کوتاهی نمایند و با رعایت الگوی مصرف در تابستان ها با تنش بی آبی یا کم آبی روبرو نخواهیم بود.

آمره ای اعلام نمود: در پاییز سال جاری نسبت به سال گذشته همچنین نسبت به دراز مدت، بارندگی بسیار بیشتری در استان رخ داده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر بارندگی استان 122 میلیمتر ثبت شده که نسبت به زمان مشابه و در دراز مدت 140 درصد افزایش افزایش بارندگی را نشان می دهد.

آمره ای بیان داشت: همچنین بارندگی های اخیر موجب شده که برخی از رودخانه های استان مرکزی سیلابی شوند و ورودی به سد ساوه هم به 10 متر مکعب در ثانیه رسیده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان مرکزی در بخش دیگر سخنان خود، اصلاح شبکه های روستایی و شهری در استان مرکزی در راستای صرفه جویی در مصرف آب و کاهش هدررفت آب، اصلاح و استانداردسازی شیرهای خانگی، مساجد، مدارس و... با هدف فرهنگ سازی در جهت صرفه جویی در مصرف آب آشامیدنی را از جمله مصوبات این جلسه بیان کرد.

آمره ای گفت: همچنین برای ترویج سیستم آبیاری تحت فشار، قانون گذار تسهیلات بلاعوض مناسبی را برای اجرا در نظر گرفته است که امیدواریم مورد استقبال کشاورزان قرار بگیرد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "افزایش 140درصدی بارندگی در استان مرکزی نسبت به میانگین بلندمدت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 140درصدی بارندگی در استان مرکزی نسبت به میانگین بلندمدت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید