استراماچونی در نقش آلن دلون

به گزارش وبلاگ اندورید، آندره استراماچونی مارا به یاد آلن دلون، هنرپیشه فرانسوی می اندازد که با چهره ای اتوکشیده ناگهان هفت تیر می کشید. استراماچونی بعد از سکوتی بلند ناگهان برافروخت و استقلال را به حاشیه کشید!

استراماچونی در نقش آلن دلون

حمیدرضا عرب

1-یک دلیل مشترک پشت تمام ناکامی های سال های اخیر استقلال نهفته است؛ از دست دادن امتیاز های نیم فصل اول. درتایید این ادعا کافی است به نتایج استقلال در نیم فصل های دوم سال های اخیر نگاهی بیندازیم. استقلال طبق آمار قهرمان نیم فصل دوم لیگ هجدهم بود و امتیازهای بیشتری نسبت به سایر رقبا به دست آورد. در فصل هفدهم نیز همین سناریو رقم خورد. نیم فصل اول بسیار ناهماهنگ و نا امید نمایند اما در نیم فصل دوم بسیار هماهنگ و امیدوارنماینده. در لیگ شانزدهم هم همین وضعیت رقم خورد تا استقلال در آن فصل هم به رغم شایستگی ها نتواند جام لیگ را به چنگ آورد. ریشه این ناکامی ها عموما در نقطه تصمیم گیری ها بود؛ جایی که تیم باید به نحو مطلوبی مهیای ورود به فصل می شد تا از همان هفته های آغازین امتیازها را به نفع خودش درو کند اما تصمیم های نادرست و ناتوانی در جذب بازیکنان تاثیرگذار موجب شد استقلال پی در پی نیم فصل های اول را از کف بدهد و دیگر مدعیان را برای رسیدن به جام آزاد بگذارد. اینکه بسیاری از مربیان پیروز براین باورند که قهرمانی یک تیم وابسته به نقل وانتقالات پیش فصل است، حرف بی فایده ای نیست. در واقع در این ایام است که خمیره تیم شکل می گیرد اما تصمیم گیران باشگاه استقلال در سال های اخیر همیشه به این موضوع مهم بی توجه بودند و بدون در نظر دریافت عوامل پیروزیت(حفظ ستاره ها وخریدهای تازه) وارد فصل شدند. حفظ ستاره ها و جذب بازیکنان تاثیرگذاردیگرتیم ها درواقع رکن اصلی پیروزیت است که به نظر می رسد استقلال لیگ نوزدهم نیز از این ویژگی و مزیت بی بهره است.

2-اینکه حالا استراماچونی را در قامت یک معترض جدی می بینیم در واقع حاصل همین ضعف های استراتژیک است و اگر مدیران باشگاه استقلال در جذب بازیکنان عملکرد بهتری از خود برجا می گذاشتند بدون شک این مربی هم به خودش اجازه نمی داد به وسیله رسانه های کشورش تن هوادارن استقلال را بلرزاد و ماجرای دلخوری اش را افشاء و تهدید به جدایی کند. در واقع این مدیران باشگاه استقلال هستند که با تصمیم های ناشیانه دست استراماچونی را باز گذاشته اند تا این گونه آن ها را در منگنه قرار دهد و در حالی که لیگ آغاز نشده بهانه تراشی را آغاز کند. چهره آرام، مصمیم و امیدوارنماینده استراماچونی حالا به چهره ای مرموز بدل شده که هرگاه احتمال خروجش ازدایره آبی می رود. این وضعیت درواقع محصول یک مدیریت نادرست است و اگر تصمیم گیران باشگاه استقلال قدم های صحیحی در جابجایی پیش فصل بر می داشتند در مذاکرات اولیه صادقه و روشن صحبت می کردند، هرگز مرد ایتالیایی به مرتبه ای نمی رسید که حالا برای استقلال ضرب الاجل معین کند. استراماچونی حالا خود را برنده بازی اخیر(بازی استعفاء) می داند. او در هر حال؛ چه پیروز باشد، چه ناکام بهانه در دست دارد تا در مقابل هوادران استقلال قرار دهد و این مدیران باشگاه استقلال هستند که در هرشرایطی بازنده این بازی خواهند بود. استراماچونی اگر با استقلال پیروز گردد به همگان اعلام می نماید که درشرایطی به این مهم رسیده که ابزار کافی در اختیار نداشته واگر هم ناکام گردد، اعلام خواهد نمود که از قبل چنین روزهایی را پیش بینی می نموده است و این مدیران استقلال هستند که بازهم باید در مقابل افکارعمومی جوابگو باشند؛ مدیرانی که راهی جز ادامه در همین شرایط با استراماچونی پیش روی خود نمی بینند و اگر عذر این مربی را بخواهند آب را بیش از این گل آلود نموده اند واگر هم تن به همکاری با این مربی بدهند؟-که باید بدهند- تا زمان قطع همکاری در مقابل این مربی در موضع ضعف قرار دارند.

3- سناریویی که استراماچونی برای استقلال چید بسیار آینده نگرانه و حرفه ای بود. او درست در نقطه ای که زمان زیادی به آغاز لیگ باقی نمانده از پوسته سکوت خارج شد و به وسیله رسانه های وابسته استقلال را تهدید به جدایی کرد و از مشکلاتی پرده برداشت که شاید می شد همچنان در خفا پنهان بماند تا استقلال وارد فصل گردد. استراماچونی اگر نسبت به استقلال قدری حسن نیت داشت هرگز در این جهت قدم برنمی داشت اما انگار او هم می داند که پیروزیت با این استقلال ممکن نیست و باید برای خودش راه گریزی باز کند. استراماچونی با این رفتارها مارا به یاد آلن دلون، هنرپیشه فرانسوی می اندازد. مردی که با چهره ای آرام، موقر و اتو کشیده ناگهان هفت تیر می کشید!

منبع: ایران ورزشی

به "استراماچونی در نقش آلن دلون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استراماچونی در نقش آلن دلون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید