اختصاص 10 میلیارد تومان برای احیای تالاب انزلی

به گزارش وبلاگ اندورید، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست در بازدید از تالاب انزلی گفت: سال جاری مبلغ 10 میلیارد تومان برای احیای تالاب انزلی اختصاص یافته است.

اختصاص 10 میلیارد تومان برای احیای تالاب انزلی

به گزارش خبرنگار مهر، معصومه ابتکار ظهر امروز در بازدید از تالاب انزلی گفت: مسائل تالاب انزلی مربوط به یک دستگاه دولتی نیست بلکه مشکل همه دستگاه های اجرایی کشور است.

وی فرسایش خاک و ورود فاضلاب های صنعتی و پسماند را به تالاب انزلی از معضلات این تالاب برشمرد.

ابتکار با اشاره به اینکه از سال 83 قانون مدیریت پسماند تصویب و آیین نامه اجرایی آن ابلاغ شده است گفت: بر اساس این قانون تکلیف پسماندهای خانگی به عهده شورای شهر و شهرداری ها است و دولت مساعدت های لازم را برای جمع آوری پسماندهای خانگی را با شهرداری ها خواهد داشت.

وی اجرای طرح های بازیافت را مهم دانست و بر نقش مردم در تفکیک زباله ها از مبدأ تأکید کرد.

رییس سازمان حفظت محیط زیست ادامه داد: در شورای عالی محیط زیست و در کمیسیون کلان شهرها آیین نامه مربوط به پسماند تصویب و به دولت ارائه شده است.

لزوم وضع عوارض گردشگری

وی با تأکید بر اینکه شهرداری ها تا سرانجام سال باید مدیریت پسماند را به سازمان حفاظت محیط زیست ارائه دهند، اضافه کرد: در بخش افزایش توریسم در گیلان، شوراهای شهر و شهرداری ها باید عوارض مخصوصی را برای گردشگران وضع نمایند تا گردشگران موظف باشند عوارض پرداخت نمایند و از محل عایدی این عوارض، در بحث مدیریت پسماند استفاده گردد.

ابتکار بعلاوه با اشاره به اینکه در شورای عالی محیط زیست، منطقه بوجاق به عنوان پارک ملی بوجاق تعریف شده تأکید کرد: باید از انجام کارهای مخربی که سبب آلودگی این منطقه می گردد جلوگیری به عمل آید.

وی یادآور شد: جهان به سرعت در حال تخریب و فرسایش است و کشورها موظف اند تا سال 2020، 17 درصد از منطقه ها خشکی و 10 درصد از منطقه ها ساحلی را حفاظت نمایند که ایران در این زمینه بسیار عقب است چراکه به طور مثال همین پارک ملی بوجاق به تنهایی 7 کیلومتر وسعت دارد.

منبع: خبر گزاری مهر

منبع: دالاهو

به "اختصاص 10 میلیارد تومان برای احیای تالاب انزلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختصاص 10 میلیارد تومان برای احیای تالاب انزلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید