اتوبوس خبرنگاران، اتوبوس کارخانه سیمان بود

به گزارش وبلاگ اندورید، خبرنگاران : اتوبوس معاینه فنی داشته است اما به علت آنکه در جهت کوهستانی تردد نموده و مکررا از ترمز استفاده نموده است سیستم ترمز آن دچار مشکل شده بود، ضمن این که راننده از ترمز ثانویه اتوبوس هم استفاده ننموده است.

اتوبوس خبرنگاران، اتوبوس کارخانه سیمان بود

به گزارش وبلاگ اندورید به نقل از ایسنا؛ فرمانده پلیس راه کشور با تشریح تخلفات رخداده در حادثه اتوبوس وبلاگ اندورید خاطرنشان کرد که این اتوبوس فاقد صورت شرایط و متعلق به کارخانه سیمان بود.

سرهنگ هادی امیدوار درباره حادثه رخداده برای اتوبوس وبلاگ اندورید محیط زیست که منجر به جان باختن مهشاد کریمی خبرنگار ایسنا و ریحانه یاسینی خبرنگار ایرنا شد، اظهار کرد: در این خصوص پفراینده ای تشکیل شده و در آن مستندات و نظرات کارشناسی پلیس هم درج شده است اما این که تصمیمی درباره آن گرفته خواهد شد برعهده دستگاه قضایی است.

وی با بیان این که این اتوبوس فراوری سال 1385 بود، گفت: طبق آنالیز های ما اتوبوس معاینه فنی داشته است اما به علت آنکه در راستا کوهستانی تردد نموده و مکررا از ترمز استفاده نموده است سیستم ترمز آن دچار مشکل شده بود، ضمن این که راننده از ترمز ثانویه اتوبوس هم استفاده ننموده است.

رئیس پلیس راه کشور ضمن رد این گفته که راننده از راستا فرعی برای دور زدن پلیس راه تردد نموده، اظهار کرد: اصلا این طور نبوده این اتوبوس از راستا اصلی تردد نموده و متعلق به کارخانه سیمان و جابه جایی کارگران آن بوده و سال ها هم از همین راستا رفت و آمد نموده است. در روز حادثه هم راننده به پلیس راه رفته و اعلام نموده که در حال حمل کارگران سیمان است و با توجه به این که سال ها همین فرایند وجود داشته پلیس هم آن را تایید نموده است.

امیدوار درباره این که آیا راننده تخلفی داشته یا نه؟ گفت: تا به حال آنچه که از سوی پلیس معین شده این است که راننده مسافران را بدون صورت شرایط سوار و جابه جا نموده یعنی گزارشی ارائه ننموده که مسافران چه کسانی هستند و راستاش تغییر نموده است. راننده از راستا کوهستانی عبور نموده و همان طور که گفتم به همین علت مکررا مجبور به استفاده از ترمز شده است.

وی ادامه داد: بعلاوه تخلف دیگر این راننده این بوده که از ترمز کمکی استفاده ننموده است.

امیدوار افزود: بعلاوه به نظر می رسد مسئول محلی هم به علت آنکه احتمالا اتوبوس رایگان بوده از اتوبوس کارخانه سیمان استفاده نموده در صورتی که در چنین مواردی قاعده بر این است که مسئول محلی باید به پلیس راه و راهداری اطلاع دهد که مسافران اتوبوس چه کسانی هستند و اگر این موضوع را به ما اطلاع داده بودند حتما نسبت به انتخاب اتوبوس و بعلاوه قرار دادن یک تیم اسکورت برای این اتوبوس اقدام می کردیم.

وی درباره صورت شرایط ثبت شده از شرایط این اتوبوس اظهار کرد: راننده این اتوبوس اعلام نموده بود که مسافرانش کارگران کارخانه سیمان هستند و احتمالا چون اتوبوس رایگان بوده صورت شرایط را تغییر نداده است. این اتوبوس باید فاصله شهر تا کارخانه را طی می نموده اما در این ماموریت راستا آن تغییر نموده است.

وی درباره این که این اتوبوس فاقد معاینه فنی بوده گفت: آنالیز های ما نشان می دهد که اتوبوس مذکور معاینه فنی را داشته است.

منبع: اقتصادنیوز

به "اتوبوس خبرنگاران، اتوبوس کارخانه سیمان بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتوبوس خبرنگاران، اتوبوس کارخانه سیمان بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید