آلودگی صوتی دریاها به صدف های دریایی آسیب می زند

به گزارش وبلاگ اندورید، تحقیقات پژوهشگران دانشگاه های نپیر و هریوت نشان می دهد آلودگی صوتی دریاها که ناشی از عبور و مرور مکرر کشتی هاست به صدف های دریایی آسیب زده و در آنها احساس فشار و استرس ایجاد می نماید.

آلودگی صوتی دریاها به صدف های دریایی آسیب می زند

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی وبلاگ اندورید به نقل از یاهونیوز، تحقیقات پژوهشگران دانشگاه های نپیر و هریوت نشان می دهد آلودگی صوتی دریاها که ناشی از عبور و مرور مکرر کشتی هاست به صدف های دریایی آسیب زده و در آنها احساس فشار و استرس ایجاد می نماید. دانشمندان بر این باور هستند که اگر چه این رویداد خطر فوری برای آینده صدف ها ایجاد نمی نماید، اما می تواند بر روی میزان رشد آنها تاثیر منفی بگذارد و حتی باعث کاهش تنوع صدف های دریایی گردد.

آنالیز های علمی قبلا تاثیر منفی آلودگی صوتی دریاها بر روی گونه های مختلف دریایی مانند وال ها، دلفین ها و غیره را به اثبات رسانده بود، اما این اولین بار است که تعیین می گردد حتی موجودات کوچکی مانند صدف ها نیز از آلودگی صوتی حاصل از فعالیت کشتی ها رنج می برند.

نکته جالب این است که صدفها فاقد گوش هستند، اما انها قادر به درک تغییرات سطح صدا در محیط زندگی خود می باشند. صدف های جمع آوری شده در سواحل ادینبورگ انگلیس که برای انجام این مطالعه مورد استفاده قرار گرفته اند، همگی در برابر الودگی صوتی آسیب پذیر بوده اند.

صدف نه تنها از نظر تجاری و مالی یکی از موجودات دریایی ارزشمند است، بلکه نقش مهمی در نظام اکولوژیک طبیعت ایفا نموده و در زمینه تصفیه آب هم نقش مهمی بازی می نماید.

منبع: خبرگزاری فارس

به "آلودگی صوتی دریاها به صدف های دریایی آسیب می زند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آلودگی صوتی دریاها به صدف های دریایی آسیب می زند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید